Η Ford σχεδιάζει να ενισχύσει οικονομικά τη Ford-Werke, τη γερμανική θυγατρική της, με κεφάλαια ύψους 4,4 δισ. ευρώ, προκειμένου να διαχειριστεί το υπερβολικό χρέος της και να αναδιαμορφώσει τη δραστηριότητά της στην Ευρώπη.

Ο αντιπρόεδρος της Ford, Τζον Λόλερ, τόνισε σε συνέντευξή του στους Financial Times ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά κάλεσε την ΕΕ και τη Γερμανία να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και να μειώσουν το κόστος παραγωγής ώστε να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Δεν πρέπει να είμαστε ηττοπαθείς. Πρέπει να βρούμε μια στρατηγική που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της δραστηριότητάς μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τερματισμός εγγυήσεων και περαιτέρω οικονομική στήριξη

Στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης, η Ford ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει τη δέσμευση που είχε αναλάβει από το 2006, η οποία την υποχρέωνε να καλύπτει τυχόν ζημίες της θυγατρικής της.

Αντίθετα, θα επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια για να ενισχύσει τη ρευστότητα της Ford-Werke, η οποία έχει συσσωρευμένα χρέη άνω των 5 δισ. ευρώ.

Όταν ρωτήθηκε αν η Ford θα μπορούσε να αποχωρήσει από τη θυγατρική της στη Γερμανία, ο Λόλερ απάντησε: «Δεν αφήνουμε καμία θυγατρική μόνη της, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να μειώνουμε το κόστος».

Περικοπές θέσεων εργασίας και μείωση παραγωγής

Η Ford έχει ήδη μειώσει τον αριθμό των μοντέλων που διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά, δίνοντας προτεραιότητα στα επαγγελματικά οχήματα και σε πιο κερδοφόρους τομείς.

Τον Νοέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, εκ των οποίων 2.900 στη Γερμανία. Παράλληλα, θα περιορίσει την παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων Explorer και Capri, τα οποία κατασκευάζονται στη Γερμανία.

Η Ford είχε επενδύσει 2 δισ. δολάρια στη μετατροπή του εργοστασίου της στην Κολωνία για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο, η ζήτηση δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν.

Ζημιές στα EVs και καθυστερήσεις στην ηλεκτρική μετάβαση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ford κατέγραψε 5 δισ. δολάρια σε ζημιές από τις δραστηριότητες ηλεκτρικών οχημάτων το 2023. Η εταιρεία δεν αναμένει να επιστρέψει στην κερδοφορία πριν από το τέλος της δεκαετίας, καθώς ελπίζει ότι η νέα πλατφόρμα EVs, που θα λανσαριστεί το 2027, θα μειώσει το κόστος παραγωγής.

Ο Λόλερ παραδέχθηκε ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν προχώρησε με τον ρυθμό που αναμενόταν και υπογράμμισε ότι θα χρειαστούν «δύσκολες αποφάσεις» αλλά και συνεργασία με τις κυβερνήσεις.

Οι Βρυξέλλες χαλαρώνουν τους κανόνες, αλλά η Ford ζητά περισσότερα κίνητρα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα χαλαρώσει τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν πρόστιμα έως το 2027.

Παρ’ όλα αυτά, ο Λόλερ, ο οποίος πρόσφατα εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να προσφέρουν περισσότερα οικονομικά κίνητρα.

Η αιφνίδια μείωση ή απόσυρση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε Γερμανία και Γαλλία είχε ως αποτέλεσμα την κατάρρευση της ζήτησης.

«Υπάρχει επαρκής προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, το πρόβλημα είναι η ζήτηση», ανέφερε ο Λόλερ, τονίζοντας ότι η Ford πρέπει να αντιμετωπίσει τη βασική αιτία της πτώσης των πωλήσεων, σύμφωνα πάντα με τους Financial Times.

Διαβάστε ακόμη 

Στρατηγικοί αναλυτές αναβαθμίζουν την Ευρώπη – Πιο ελκυστικές οι ευρωπαϊκές μετοχές

FoodBag: Η ελληνική εταιρεία που λέει «όχι» στο food waste και «ναι» στο φαγητό με έκπτωση (pics)

Χρυσωρυχείο οι σκορπιοί: Εκατομμύρια δολάρια για το δηλητήριό τους (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα