Η σημερινή τεχνολογία μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει ακόμα λίγα περιθώρια βελτίωσης, χωρίς όμως να προσφέρει κάποια δραματική αλλαγή στις δυνατότητες των αυτοκινήτων.
Η λύση στα θέματα της αυτονομίας, του μικρού βάρους και της γρήγορης φόρτισης θα έρθει από την επόμενη γενιά μπαταριών, τις λεγόμενες και solid state.
Ήδη κάποιες εταιρίες παραγωγής μπαταριών βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης αυτής της νέας τεχνολογίας, αφήνοντας κάποιες υπόνοιες ότι βρισκόμαστε κοντά και στη βιομηχανική παραγωγή τους.
Όμως μεγάλο στέλεχος εταιρίας που ασχολείται με την τεχνολογία των μπαταριών δήλωσε ότι η τεχνολογία αυτή απέχει ακόμα τουλάχιστον μία δεκαετία από το να είναι έτοιμη για μαζική παραγωγή.
Ο Doro Myersdorf, CEO της StorDot υποστήριξε επίσης ότι οι εταιρίες παραγωγής μπαταριών έχουν δημιουργήσει μη ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με τις solid state μπαταρίες και το ότι θα είναι διαθέσιμες μέσα στα επόμενα δυο-τρία χρόνια.
Οι υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν αρκετά μειονεκτήματα. Η ενεργειακή χωρητικότητά τους μειώνεται με τα χρόνια, εκπέμπουν πολλή θερμότητα και συνεπώς χρειάζονται ακριβά και βαριά συστήματα ψύξης, και επειδή περιέχουν υγρό δεν είναι σταθερά ενώ μπορούν να πιάσουν φωτιά ακόμα και να εκραγούν.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) αντικαθυστούν τον ηλεκτρολύτη με υλικό σε στερεή μορφή. Έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα έως και 10 φορές από τις αντίστοιχες ιόντων λιθίου, που σημαίνει ότι είναι μικρότερες σε διαστάσεις και ελαφρύτερες.
Παράλληλα θα μπορούν να φορτίζουν πιο γρήγορα και να είναι πιο ασφαλείς σε ατυχήματα. Ενώ έχουν και πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Το σημαντικότερο θέμα που έχουν όμως είναι ότι με την υπάρχουσα τεχνολογία είναι δύσκολο να κατασκευαστούν, καθώς όλες οι μεγάλες εταιρίες παραγωγής μπαταριών προσπαθούν αυτό το διάστημα να βρουν τον κατάλληλη στερεό ηλεκτρολύτη.
Κάποιοι, όπως η Samsung, είναι αρκετά αισιόδοξοι, υποστηρίζοντας ότι θα επιτύχουν αυτόν τον στόχο μέχρι το 2025. Ο Myersdorf υποστηρίζει ότι μία μεσοπρόθεσμη λύση θα ήταν οι μπαταρίες semi-solid-state, που θα μπορούσαν να είναι σε παραγωγή από το 2028, συνδυάζοντας τις δύο τεχνολογίες. Και θα μπορούσαν να προσφέρουν φόρτιση 160 χιλιομέτρων σε μόλις 3 λεπτά.
Όμως όλα δείχνουν, σύμφωνα με το newsauto, ότι οι λύσεις αυτές είναι αρκετά μακριά ακόμα από το να βγουν σε ευρεία παραγωγή. Οπότε και οι καταναλωτές πρέπει να συμβιβαστούν με τα σημερινά δεδομένα και τις αδυναμίες που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Διαβάστε ακόμα
«Ποδαρικό» με το… δεξί κάνουν οι τράπεζες – Ευκαιρίες και προκλήσεις το 2023
Αλέξανδρος Κουρής: Δύο χρυσά βραβεία στις Βρυξέλλες και ένα νέο εργοστάσιο για την μπύρα «Νήσος»
Χειμερινές εκπτώσεις 2023: Πότε αρχίζουν – Ποια καταστήματα θα λειτουργήσουν και τις Κυριακές