Η Ολλανδία αποτελεί μια πρωτοπόρο χώρα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ενώ παράλληλα περιλαμβάνεται στο Top-3 των ευρωπαϊκών χωρών με τους περισσότερους φορτιστές αλλά και ταχυφορτιστές.
Ωστόσο όπως φαίνεται τα πράγματα με την φόρτιση των οχημάτων δεν είναι και τόσο καλά για τους πολίτες της Ολλανδίας που μένουν στην επαρχία καθώς η αυξημένη ζήτηση για ρεύμα από τα οχήματα που φορτίζονται σε ταχυφορτιστές στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων φαίνεται ότι προκαλούν πολλά προβλήματα στη ζωή των χωρικών. Ο λόγος είναι οι συνεχείς πτώσης τάσεως που καταγράφονται αλλά και οι συχνές διακοπές ρεύματος με αποτέλεσμα οι τεχνικοί του ολλανδικό δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας να «σηκώνουν τα χέρια ψηλά!»
Μάλιστα το ολλανδικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας προειδοποιεί πλέον ανοικτά πως δεν μπορεί να διαχειριστεί την εισροή σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Μέχρι το 2025, θα υπάρχουν περίπου 3.000 γειτονιές στην Ολλανδία όπου δεν θα μπορούν να εγκατασταθούν νέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επισήμανε στα Ολλανδικά Μέσα Ενημέρωσης το ElaadNL. Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και συνοδευτικούς σταθμούς φόρτισης υπερφορτώνει γρήγορα το ηλεκτρικό δίκτυο, επιβεβαίωσαν οι φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου σε τηλεοπτικό σταθμό.
Σύμφωνα με τον Rutger Croon του ElaanNL, το ηλεκτρικό δίκτυο σε περίπου 3.000 γειτονιές δεν θα έχει χώρο για περισσότερους σταθμούς φόρτισης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Εκτός εάν η έξυπνη φόρτιση – όταν τα οχήματα συνδέονται ψηφιακά στο δίκτυο και φορτίζονται μόνο όταν χρησιμοποιείται λιγότερη ενέργεια, όπως τη νύχτα – είναι η μόνη επιλογή.
Ο πάροχος δικτύου Stedin ανακοίνωσε επίσης στα ΜΜΕ ότι η κυβέρνηση πρέπει να επενδύσει πολλά στην ανάπτυξη της έξυπνης φόρτισης «διαφορετικά το δίκτυο θα έχει πολύ κόσμο». Η άλλη επιλογή είναι να αναβαθμιστεί το ηλεκτρικό δίκτυο. «Αλλά αυτό κοστίζει πολλά χρήματα και δεν είναι μια κοινωνική επιλογή. Οπότε προτιμάμε να μην το κάνουμε αυτό».
Σύμφωνα με το ElaadNL, θα υπάρχουν σχεδόν 5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης στην Ολλανδία μέχρι το 2050.
Η Υφυπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Vivianne Heijnen έχει ήδη ενημερώσει το κοινοβούλιο ότι θέλει η έξυπνη φόρτιση να είναι ο κανόνας από το 2025. Το Άμστερνταμ ήδη πειραματίζεται με αυτό.
Τυχερή η Ελλάδα
Η χώρα μας ακολουθεί τα βήματα της υπόλοιπης ΕΕ στην ηλεκτροκίνησης με πιο αργούς βέβαια ρυθμούς οπότε τα όποια προβλήματα αντιμετωπίσουν άλλα πιο σύγχρονα κράτη-μέλη είναι πολύ πιθανό να μην εμφανιστούν ποτέ στην Ελλάδα.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι η Ελλάδα για πρώτη φορά θα σταθεί τυχερή εξαιτίας της καθυστέρησης που έχει καταγραφεί στην ανάπτυξη των σημείων φόρτισης καθώς τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί σε ανεπτυγμένα κράτη με πολλά σημεία φόρτισης θα αποτελέσουν έναν καλό οδηγό για τις χώρες που υστερούν σε σημεία φόρτισης.
Όσον αφορά στο δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος, σύμφωνα με το newsauto, είναι ευρέως γνωστό ότι το ελληνικό δίκτυο είναι παλαιό, ιδίως στην επαρχία, ενώ κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου οι ταχυφορτιστές δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 50 Kw.
Αυτός είναι και λόγος όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει σοβαρά την κατασκευή αυτόνομης γραμμής κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων ώστε να αντέχει ταχυφορτιστές πάνω από 150 Kw και βέβαια να μην επιβαρύνεται το υπάρχον δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος των κοντινών χωριών…
Διαβάστε ακόμη:
Μουντιάλ 2022: Τι προβλέπει ο αναλυτής που είχε βρει τους νικητές το 2014 και 2018 (tweet)
Δέκα προορισμοί για digital και corporate nomads στην Ελλάδα (pics)