Η Volkswagen, η Renault, η Dacia και η Citroen έχουν ήδη ανακοινώσει ευρωπαϊκά EV σε αυτή την τιμή. Τα περισσότερα είναι στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, όπου η Toyota κατέλαβε τη δεύτερη θέση το 2024 με το Aygo X.
Η Toyota ωστόσο διστάζει να λανσάρει ένα χαμηλού κόστους EV στην Ευρώπη προς το παρόν. «Δεδομένου του τρέχοντος κόστους των μπαταριών δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι η παραγωγή στην Ευρώπη θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα σε αυτή την τιμή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota Europe, Yoshihiro Nakata, σε συνέντευξή του στις Βρυξέλλες στις 6 Μαρτίου, στο πλαίσιο του kenshiki forum.
Η Volkswagen σχεδιάζει να λανσάρει το ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο ID.1 αξίας 20.000 ευρώ το 2027, παρόλο που τα στελέχη παραδέχονται ότι θα είναι δύσκολο να το πουλήσουν με κέρδος.
Ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Oliver Blume, δήλωσε στις 11 Μαρτίου ότι ήταν σημαντικό για τη VW να αναπτύξει το ID.1 παρά τα χαμηλά περιθώρια κέρδους της, επειδή θα βοηθήσει να φέρει νέους πελάτες στη μάρκα. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο CFO του ομίλου VW, Arno Antlitz, δήλωσε ότι η επίτευξη θετικών περιθωρίων κέρδους στο ID.1 «θα είναι δύσκολη».
Είπε όμως ότι το ID.1 θα ανακουφίσει την τιμολογιακή πίεση στα μεγαλύτερα ηλεκτρικά οχήματα της VW, όπως το ID.2, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025. Ο Antlitz δήλωσε ότι το ID.2 θα έχει ένα «καλό περιθώριο κέρδους».
Τα δύο μικρά αυτοκίνητα που διατίθενται τώρα στην Ευρώπη για 20.000 ευρώ ή λιγότερο εισάγονται και τα δύο από την Κίνα. Πρόκειται για το Leapmotor T03 και το Dacia Spring.
Αλλά έρχονται εναλλακτικές λύσεις ευρωπαϊκής κατασκευής, όπως τα Citroen C3, Renault Twingo και βέβαια το VW ID.1, που θα πρέπει να ανταγωνιστούν και το BYD Seagull, το οποίο σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία θα κοστίζει «πολύ κάτω» από €20.000
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 20.000 ευρώ έχουν δυνατότητες, αλλά «η ευκολία, η προσιτή τιμή και η χρηστικότητα δεν βρίσκονται ακόμα σε ικανοποιητικά επίπεδα». Αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ και ανάπτυξης προϊόντων της Toyota Europe, Andrea Carlucci. Ο Carlucci είπε ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία και τη δυνατότητα σχετικά γρήγορης φόρτισης.
Ο Chief Corporate Officer της Toyota Europe, Matthew Harrison, δήλωσε ότι τα minicars θα είναι η «πιο προβληματική κατηγορία» για την ηλεκτροκίνηση «επειδή η προσβασιμότητα και το κόστος είναι κρίσιμα για τον αγοραστή της συγκεκριμένης κατηγορίας». Είπε ότι η Toyota δεν σχεδιάζει να εγκαταλείψει την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, αλλά θα ακολουθήσει μια προσέγγιση αναμονής στην ηλεκτροκίνηση.
«Δεν θέλουμε να εγκαταλείψουμε τα μίνι αυτοκίνητα της κατηγορίας Α. Δεν το κάναμε όταν τα εγκατέλειψαν πολλοί άλλοι και δεν σκοπεύουμε να το κάνουμε σύντομα», δήλωσε ο Χάρισον.
Η τελευταία αναφορά προφανώς έχει να κάνει με τους εταίρους της Toyota, Citroen και Peugeot, που αποσύρθηκαν από ένα κοινό εργοστάσιο στο Kolin της Τσεχίας, το οποίο κατασκεύαζε τα μίνι αυτοκίνητα Toyota Aygo, Citroen C1 και Peugeot 108.
Η Toyota αναμένεται να προσθέσει μια πλήρως υβριδική έκδοση στο Aygo X φέτος. Να σημειώσουμε ότι το Aygo X είναι το μοναδικό ευρωπαϊκό μοντέλο υψηλού όγκου πωλήσεων της Toyota χωρίς καμία μορφή ηλεκτροκίνησης. Πέρυσι, το 77% των ταξινομήσεων της Toyota στη Δυτική Ευρώπη ήταν πλήρως υβριδικά.
Οι πωλήσεις των μικρών αυτοκινήτων πόλης μειώθηκαν κατά 22% στην Ευρώπη πέρυσι, στις 543.784, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Παρόλα αυτά το Aygo X αύξησε τις πωλήσεις του κατά 50% στις 98.723. Κατέλαβε τη δεύτερη θέση πίσω από το FIAT Panda (120.135) και μπροστά από το Hyundai i10, με 69.393 πωλήσεις.
Σχεδόν όλη η πτώση της κατηγορίας προήλθε από την απόφαση της FIAT να διακόψει το 500 με κινητήρα εσωτερικής καύσης στα μέσα του έτους, με αποτέλεσμα 41.783 λιγότερες πωλήσεις, καθώς και την απόσυρση των κινήτρων στη Γαλλία και τους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ στο Dacia Spring που κατασκευάζεται στην Κίνα (απώλεια 38.115 πωλήσεων) αλλά και στις 3.458 λιγότερες πωλήσεις του FIAT 500e.
Διαβάστε ακόμη
Μυτιληναίος σε Ευρώπη: Χρειάζονται περισσότερα μέτρα για να αντιμετωπιστεί το ενεργειακό κόστος
Goldman Sachs: Αναβαθμίζει την τιμή στόχο για τον Γενικό Δείκτη, κρατά όμως ουδέτερη στάση (πίνακες)
Σε νέα πώληση μετοχών της Alpha Bank προχωρά ο Τζον Πόλσον
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα