Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να εγκαταστήσει σχεδόν οxτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως από ό, τι το 2023 για να καλύψει την προβλεπόμενη ζήτηση, δήλωσε ο βιομηχανικός όμιλος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA.
Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA , πέρυσι εγκαταστάθηκαν λίγο περισσότερα από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλες της χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης με αποτέλεσμα το συνολικό νούμερο δημόσιων φορτιστών να ανέλθει σε λίγο περισσότερους από 630.000.
Μπορεί το νούμερο να φαίνεται μεγάλο ωστόσο απέχει πολύ από τους περίπου 410.000 δημόσιους φορτιστές που απαιτούνται να εγκαθίστανται ετησίως προκειμένου να επιτύχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον στόχο των 3,5 εκατομμυρίων δημόσιων φορτιστών έως το 2030.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι η ζήτηση ξεπέρασε γρήγορα αυτόν τον στόχο, δεδομένου ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν τρεις φορές ταχύτερα από τις εγκαταστάσεις σημείων φόρτισης μεταξύ 2017 και 2023.
«Ανησυχούμε πολύ ότι η ανάπτυξη υποδομών δεν έχει συμβαδίσει με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Επιπλέον, αυτό το χάσμα υποδομών κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον –σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Η ACEA εκτιμά ότι έως το 2030 θα χρειαστούν τουλάχιστον 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης για να καλύψουν τη ζήτηση, η οποία αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 1,2 εκατομμύρια ετησίως – δηλαδή οχτώ φορές περισσότερα από τον αριθμό που εγκαταστάθηκε πέρυσι.
«Οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να κλείσουμε το χάσμα των υποδομών και να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο», πρόσθεσε η de Vries.
Διαβάστε ακόμη
Ποια «δώρα» περιμένουν οι νέοι επαγγελματίες από την εφορία
Το κρίσιμο 6μηνο της οικονομίας: Πρώτα πλεονάσματα και μετά παροχές
Curity Pharma: Φαρμακευτική κάνναβη από τη Λάρισα – Πότε ξεκινά η παραγωγή
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ