Η Porsche αντιμετωπίζει προβλήματα με τον εξηλεκτρισμό των 718 Boxster και 718 Cayman. Αυτό το έργο έχει καθυστερήσει λόγω προβλημάτων με την μπαταρία. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να ταιριάξει τα χαρακτηριστικά οδήγησης στα σπορ αυτοκίνητά της με τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης μπαταρίας από ένα κεντρομήχανο σύστημα εσωτερικής καύσης.
Οι προκλήσεις που παρουσιάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά οδήγησαν την Porsche να αναζητά συνεχώς αλλαγές από τον προμηθευτή μπαταριών Valmet Automotive, η οποία έχει κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στο γερμανικό κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης ειδικά για τη συγκεκριμένη παραγγελία. Η Valmet ζητά αποζημίωση για την επιπλέον εργασία την οποία η Porsche δεν θέλει να πληρώσει ή τουλάχιστον όχι στο σύνολό της.
Τα θερμικά της οικογένειας 718 είχαν προγραμματιστεί να καταργηθούν σταδιακά το επόμενο καλοκαίρι και να αντικατασταθούν από τις ηλεκτρικές τους εκδόσεις, αλλά, σύμφωνα με την Automobilwoche, ο στόχος αυτός είναι αμφίβολος,.
Λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων EV, η Porsche εξετάζει πώς να προσαρμόσει τη μεσοπρόθεσμη πολιτική μοντέλων της για να χρησιμοποιήσει τις πλατφόρμες κινητήρων εσωτερικής καύσης για όσο το δυνατόν περισσότερο.
Μια ιδέα είναι να ανανεωθεί η πλατφόρμα της υπάρχουσας Cayenne. Μέχρι τώρα είχαν προγραμματιστεί μόνο μικρές προσαρμογές. Η αμιγώς ηλεκτρική Cayenne είχε προγραμματιστεί για το 2026, αλλά είναι επίσης πιθανό να καθυστερήσει, σύμφωνα με το Automobilwoche. Επίσης η Panamera, η οποία θεωρητικά θα ήταν το τελευταίο μοντέλο της Porche αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι τώρα πιθανόν να έχει θερμικό διάδοχο μετά το 2030.
Ωστόσο η μεγαλύτερη αλλαγή στον σχεδιασμό συνδέεται με το προγραμματισμένο επταθέσιο, αμιγώς ηλεκτρικό μεγάλο SUV, πάνω από την Cayenne, που έχει προγραμματιστεί για το 2027. Το μοντέλο, με την κωδική ονομασία K1, εξελίχθηκε ειδικά τις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ. Τώρα όμως οι μηχανικοί εξετάζουν αν είναι δυνατόν να υπάρξει και έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το K1 υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) του μητρικού ομίλου Volkswagen, η οποία είναι μόνο ηλεκτρική. Μια εναλλακτική λύση είναι το K1 να χρησιμοποιήσει τροποποιημένη την υπάρχουσα πλατφόρμα της Cayenne.
Η κρίση των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται αισθητή στο εργοστάσιο Zuffenhausen της Porsche, κοντά στη Στουτγάρδη, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει εάν θα μεταφέρει την παραγωγή της Taycan από το κύριο εργοστάσιό της στις εγκαταστάσεις της στη Λειψία, εξαιτίας των χαμηλών πτήσεων στις πωλήσεις.
Σύμφωνα με την Dataforce, οι πωλήσεις της Taycan μέσα σε 10 μήνες στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 52%, στις 7.548,. Επιπλέον, η Porsche έχει πουλήσει μέχρι τώρα μόνο 6.377 αμιγώς ηλεκτρικές Macan στην Ευρώπη.
Οι δυσκολίες της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μεγαλύτερες στην Κίνα, όπου ο όγκος των πωλήσεών της μετά από τρία τρίμηνα μειώθηκε κατά 29%, στις 43.280. Αυτή η μεγάλη πτώση ήταν και η αιτία της πτώσης κατά 7% στις παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche στο εννεάμηνο του 2024.
Η Porsche εντοπίζει τα αίτια της μεγάλης πτώσης στον συνεχιζόμενο πόλεμο τιμών της Κίνας στον οποίο δεν επιθυμεί να συμμετέχει καθώς «εστιάζει σε πωλήσεις προσανατολισμένες στην αξία».
Ωστόσο, ο CFO της εταιρείας, Lutz Meschke, παραδέχτηκε ότι αυτή η πτώση οφειλόταν επίσης στη βελτίωση του ανταγωνισμού στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
«Στην Κίνα, ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην premium κατηγορία, το οποίο κοστίζει 70.000 έως 80.000 ευρώ, ανταγωνίζεται τα αμιγώς ηλεκτρικά κινεζικά μοντέλα τα οποία πωλούνται κοντά στα 30.000 ευρώ και έχουν επίσης πολλά να προσφέρουν», δήλωσε ο Meschke κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου της Porsche.
Ο Pedro Pacheco, αναλυτής της Gartner, δήλωσε ότι η Porsche και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος στην Κίνα από εγχώριους παίκτες επειδή οι τελευταίοι παρέχουν ανταγωνιστικές επιδόσεις με καλύτερα ψηφιακά χαρακτηριστικά και χαμηλότερες τιμές.
«Μέχρι πριν από λίγο καιρό η δύναμη της επωνυμίας των ευρωπαϊκών εταιρειών ήταν αδιαμφισβήτητη, αλλά τώρα οι Κινέζοι καταναλωτές ψάχνουν γύρω τους και βρίσκουν άλλες επιλογές που υπάρχουν», είπε. «Η αναπόφευκτη πραγματικότητα είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία επιτυγχάνουν κορυφαίες επιδόσεις με πολύ πιο οικονομικό τρόπο». Η επαναφορά της έμφασης σε εναλλακτικές λύσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης θα βλάψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα.
«Το να απομακρυνθείς από τα ηλεκτρικά οχήματα σημαίνει ότι θα απομακρυνθείς από την Κίνα», δήλωσε ο Pacheco. «Η Κίνα καθορίζει τον ρυθμό για το μέλλον των premium αυτοκινήτων. Οι μάρκες που αποτυγχάνουν να υπερέχουν σε λογισμικό και επιδόσεις EV όχι μόνο θα χάσουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα αλλά θα αντιμετωπίσουν παρόμοια ζητήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ με την πάροδο του χρόνου.
Διαβάστε ακόμη
ΕΝΦΙΑ: Όλα νωρίτερα για διπλάσια έκπτωση και περισσότερες δόσεις
Ερευνα: Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά
6+1 εύκολα βήματα για να βάλετε σε τάξη τα οικονομικά σας το 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα