Οι Κινέζοι επενδυτές βλέπουν δυνατότητες για περαιτέρω κέρδη σε εταιρείες που κατασκευάζουν εξοπλισμό απαραίτητο για την παραγωγή ή τη χρήση πράσινου υδρογόνου, μια καθαρή πηγή ενέργειας που οι περισσότερες χώρες στοιχηματίζουν ότι θα τους βοηθήσει να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους για το 2050.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο συγκεκριμένος τομέας έχει προσφέρει μέχρι τώρα ένα καταφύγιο από κυβερνητικές καταστολές ενάντια σε εταιρείες τεχνολογίας τις οποίες το Πεκίνο κατηγορεί για την επιδείνωση της ανισότητας και την αύξηση του οικονομικού κινδύνου. Καθώς η Κίνα ενισχύει την εποπτεία, οι βιομηχανίες που οδηγούν την ανάπτυξη μέσω της καινοτομίας και της τεχνολογίας κερδίζουν υποστήριξη.
«Η ισχύς υδρογόνου είναι μία από τις τελικές λύσεις για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών”, δήλωσε ο Li Weiqing, διευθυντής κεφαλαίων στην JH Investment Management, η οποία αγόρασε μετοχές της LONGi Green Energy Technology Co. λόγω των επενδύσεων της εταιρείας στο υδρογόνο. Ο ίδιος τόνισε ότι «ο τομέας αυτός θα λάβει μεγάλη πολιτική υποστήριξη».
Η κυβερνητική υποστήριξη για το πράσινο υδρογόνο δεν είναι πιθανό να προέλθει από άμεσες επιδοτήσεις της κεντρικής κυβέρνησης, σύμφωνα με τον Xiaoting Wang, αναλυτή του BloombergNEF με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ο οποίος ανέφερε το υψηλό κόστος αυτής της προσέγγισης. Αντίθετα, το Πεκίνο θα υποστηρίξει μεγάλες εταιρείες που βασίζονται στο κράτος που αναπτύσσουν σχέδια για αυτή τη μορφή ενέργειας.
Ωστόσο, ο τομέας επωφελείται καθώς οι τοπικές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένου του Πεκίνου και της Εσωτερικής Μογγολίας, αρχίζουν και εφαρμόζουν στρατηγικές που αποσκοπούν στην καλλιέργεια επιχειρήσεων πράσινου υδρογόνου για να επιδείξουν συμμόρφωση με τους στόχους του net-zero. Η Κίνα θα αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των παγκόσμιων υποδομών ηλεκτρόλυσης, -δηλαδή του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται για την παραγωγή υδρογόνου με διαχωρισμό του νερού-, μέχρι το τέλος του 2022, σύμφωνα με την BNEF.
Περισσότερες από 20 επαρχίες και 40 πόλεις στην Κίνα έχουν δημοσιεύσει σχέδια ανάπτυξης αξίας τρισεκατομμυρίων γιουάν για εγκαταστάσεις ενέργειας υδρογόνου, σύμφωνα με την κρατική Economy Daily. Είναι ενδεικτικό ότι η χώρα παρέδωσε 558 λεωφορεία κυψελών καυσίμου τους πρώτους έξι μήνες του 2021, σε σύγκριση με 17.000 ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρίες που χρησιμοποιήθηκαν μόνο το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το BNEF.