Η θεαματική αύξηση του αριθμού των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τα τελευταία δύο χρόνια συνεπάγεται και την αντίστοιχη αύξηση στην παραγωγή μπαταριών. Ωστόσο, ο σχετικός κλάδος τής βιομηχανίας δεν ήταν έτοιμος να ανταποκριθεί άμεσα στη μεγάλη απαίτηση.
Κατά κάποιον τρόπο, η πανδημία του νέου κορωνοϊού, πέραν των προβλημάτων που δημιούργησε, έδωσε τον χρόνο στις εταιρείες κατασκευής συσσωρευτών να εκπονήσουν αποτελεσματικότερο πλάνο για την κάλυψη της ζήτησης όταν θα ομαλοποιούταν ξανά η κατάσταση.
Πλέον, όπως έγινε γνωστό, στελέχη τόσο του Ομίλου Stellantis όσο και της BMW έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με ιθύνοντες της Panasonic για τη σύναψη συμφωνίας με σκοπό να εφοδιάζονται με μπαταρίες στοιχείων «4680» (δηλαδή 46 χιλιοστά διάμετρο και μήκος 80 χιλιοστά) για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά του.
Η Panasonic έχει ως βασικό πελάτη της την Tesla η οποία χρησιμοποιεί μπαταρίες αυτού του τύπου στα μοντέλα της. Όμως, τώρα η ζήτηση γι’ αυτές αυξάνεται. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, η ιαπωνική εταιρεία πρόκειται να δημιουργήσει νέα εργοστάσια στις ΗΠΑ για να κατασκευάζει συσσωρευτές.
Θυμίζουμε ότι ο Όμιλος Stellantis έχει «υπό τη σκέπη του» 14 αυτοκινητοβιομηχανίες συνολικά, ενώ η BMW έχει προγραμματίσει τη δημιουργία πολλών νέων αμιγώς ηλεκτιρκών μοντέλων για τα επόμενα χρόνια.
Οι μπαταρίες με στοιχεία «4680» είναι πιο αποδοτικές καθώς έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια και να επιτρέπουν μεγαλύτερη αυτονομία, συγκριτικά με ενός ίδιου όγκου συσσωρευτή που διαθέτει άλλου τύπου στοιχεία.
Διαβάστε ακόμη
Χάρης Βαφειάς: Η Imperial Petroleum αποπλήρωσε δάνειο $30 εκατ. από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας
Όμιλος Quest: Τα «χρυσά» deals που έχτισαν το «οικοδόμημα» του 1 billion plus (pic)
Μερίδιο 4% στην Aramco αποκτά το ταμείο πλούτου της Σαουδικής Αραβίας