search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Για μια θέση στα slots της Ρεβυθούσας

Νέοι κανόνες και πιο αυστηρό πλαίσιο για τα τέλη και τις χρεώσεις στις υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου σε περίπτωση ακύρωσης φορτίων

Με νέους κανόνες και ένα πιο αυστηρό πλαίσιο που θα επιβάλλει πέναλτι στους παραβάτες θα κινηθεί το νέο πρόγραμμα εκφορτώσεων φορτίων LNG στην Ρεβυθούσα προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο ισχυρός ανταγωνισμός για τα slots (χρονοθυρίδες) της περιόδου 2023 έως 2027.

Οι δημοπρασίες του ΔΕΣΦΑ έχουν πάρει ήδη δύο αναβολές και προγραμματίζονται σύμφωνα με τον αναθεωρημένο σχεδιασμό για τις 31 Οκτωβρίου, κατόπιν αιτημάτων των συμμετεχόντων για την καλύτερη προετοιμασία τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και κατόπιν εισήγησης του ΔΕΣΦΑ τροποποιεί τον κώδικα διαχείρισης και επιβάλλει ένα πιο αυστηρό πλαίσιο τελών και χρεώσεων.

Στόχος είναι να προασπίσει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και να αποτρέψει την ακύρωση φορτίων LNG την τελευταία στιγμή χωρίς ανάλογες κυρώσεις, διατηρώντας παράλληλα την εμπορική και λειτουργική ευελιξία που απαιτούν οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου για τις οποίες διαγκωνίζονται όχι μόνο ελληνικοί όμιλοι αλλά και ξένες εταιρείες.

Κατόπιν αυτών, η ΡΑΕ έκρινε εύλογο το αίτημα που υποβλήθηκε από τις εταιρείες oι χρεώσεις ακύρωσης φορτίου να είναι εκ των προτέρων γνωστές και να χρησιμοποιηθεί ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό τους, την μέση τιμή του δείκτη Month -Ahead του TTF για την περίοδο Μαρτίου 2022 έως Σεπτεμβρίου 2022 αντί της μέσης μηνιαίας μεσοσταθμικής τιμής αερίου για τον προηγούμενο μήνα.

Η ΡΑΕ κρίνει εύλογη και αποδέχεται την τελική πρόταση του Διαχειριστή επί των ποσοστών βάσει των οποίων υπολογίζεται η χρέωση ακύρωσης προγραμματισμένης εκφόρτωσης φορτίου ΥΦΑ, ήτοι 1% εφόσον η εκφόρτωση ακυρωθεί έως την ημέρα που προηγείται της προθεσμίας αποστολής του αρχικού μηνιαίου προγράμματος LNG.

Σε 2%, εφόσον η εκφόρτωση ακυρωθεί μετά την προθεσμία αποστολής του αρχικού μηνιαίου προγράμματος φορτίου και έως την 6η μέρα πριν την προγραμματισμένη ημέρα εκφόρτωσης και 10% εφόσον η εκφόρτωση ακυρωθεί από την 5η ημέρα πριν την προγραμματισμένη ημέρα εκφόρτωσης έως και εκείνη την ημέρα.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΡΑΕ για λόγους ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας και της περιοχής των ανατολικών Βαλκανίων, υπό τις παρούσες συνθήκες – ιδίως υπό το ρόλο της ως αρμόδια αρχή για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και ως συντονίστρια της «Διαβαλκανικής Ομάδας Κρίσης», τα εν λόγω ποσοστά είναι σκόπιμο να αυστηροποιηθούν περαιτέρω κατά τις περιόδους που έχουν χαρακτηριστεί ως κρίσιμες για την ασφάλεια εφοδιασμού της ΕΕ, ήτοι τις χειμερινές περιόδους 2022- 2023 και 2023-2024.

Έτσι για τη χειμερινή περίοδο από 1η Ιανουαρίου έως 31 Μαρτίου 2023 και από την 1η Νοεμβρίου έως την 31η Μαρτίου 2024 τα αντίστοιχα ποσοστά ανεβαίνουν σε 5%, 10% και 20%.

Μετά τον χειμώνα 2024, οπότε προγραμματίζεται η έναρξη λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ «ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης», οι χρεώσεις είναι εύλογο να επανέλθουν στα επίπεδα της πρότασης του Διαχειριστή. Σε κάθε περίπτωση, βάσει των διατάξεων του Κώδικα, η εν λόγω χρέωση θα επανεξεταστεί εντός του 2024.

Σε ότι αφορά τους αιτήματα τροποποίησης τελικού μηνιαίου προγράμματος υγροποιημένου φυσικού αερίου, η ΡΑΕ προχωρεί επίσης σε αύξηση των τελών. Σε περίπτωση αλλαγής της προγραμματισμένης ημέρας εκφόρτωσης, το τέλος αίτησης τροποποίησης ισοδυναμεί με 200.000 ευρώ, εφόσον η αίτηση υποβληθεί έως και έξι ημέρες πριν την ημέρα εκφόρτωσης. Αντίστοιχα σε 500.000 ευρώ, εφόσον η αίτηση υποβληθεί πέντε μέρες πριν έως και την ημέρα εκφόρτωσης.

 

Διαβάστε ακόμη

Πώς βλέπουν τώρα οι μεγάλοι «παίκτες» του εγχώριου real estate την αγορά ακινήτων

Η κόκκινη κάρτα στην Αττική Οδό, η Goldman Sachs αγόρασε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική, η HIG θέλει τον Beinoglou και ο Γερμανός πολιορκεί δύο εταιρίες

Σαν να τελείωσε ο πόλεμος – Ραγδαία αποκλιμάκωση των τιμών φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού

 

Exit mobile version