Η κυβέρνηση της Γερμανίας ανησυχεί για πιθανά προβλήματα με την προμήθεια άνθρακα για τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής το φθινόπωρο και το χειμώνα λόγω της χαμηλής στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο και της προμήθειας πετρελαίου στα ανατολικά τμήματα της χώρας, αναφέρεται σε έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα το πρακτορείο Reuters.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από τη ρωσική ενέργεια. Ωστόσο, οι εβδομάδες κρίσιμα χαμηλών επιπέδων νερού στον ποταμό Ρήνο έχουν διαταράξει την εφοδιαστική αλυσίδα και έχουν ενισχύει τον ενεργειακό πονοκέφαλο της Γερμανίας, καθώς η βιομηχανία χρησιμοποιεί προσωρινά περισσότερο άνθρακα και πετρέλαιο λόγω της απότομης πτώσης των ρωσικών εισαγωγών ενέργειας.
“Λόγω της πολύ μειωμένης εγχώριας ναυσιπλοΐας, τα συσσωρευμένα αποθέματα άνθρακα θα μπορούσαν να μειωθούν γρήγορα”, αναφέρεται σε έγγραφο με τίτλο “Αξιολόγηση του ενεργειακού εφοδιασμού”, το οποίο συντάχθηκε από το υπουργείο Οικονομίας και είδε το Reuters.
“Πρόσθετες αποθήκες που έχουν προμηθετεί και συνεχίζουν να προμηθεύονται στη νότια Γερμανία πιθανότατα δεν θα γεμίσουν μέχρι το χειμώνα“, ανέφερε το έγγραφο.
Το έγγραφο επικαλείται τη χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου, η οποία έχει μειώσει τον όγκο του άνθρακα που μπορεί να μεταφερθεί με φορτηγίδες.
Σημαντική βελτίωση δεν αναμένεται, ανέφερε ακόμη το έγγραφο, και το υπερφορτωμένο σιδηροδρομικό σύστημα προσφέρει μικρή ανακούφιση.
Ο ρωσικός γίγαντας φυσικού αερίου Gazprom μείωσε τις ροές φυσικού αερίου προς τη Γερμανία μέσω του αγωγού Nord Stream 1 στο 20% της δυναμικότητας, επικαλούμενος τεχνικά προβλήματα. Το Βερολίνο χαρακτήρισε την κίνηση αυτή πολιτικά υποκινούμενη, λόγω των κυρώσεων της Ευρώπης κατά της Ρωσίας για την εισβολή της στην Ουκρανία.
Το έγγραφο αναφέρει επίσης ότι ο εφοδιασμός με πετρέλαιο θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα στις βορειοανατολικές περιοχές.
Τα διυλιστήρια Schwedt και Leuna θα στερηθούν το πετρέλαιο από τους ρωσικούς αγωγούς από το τέλος του έτους λόγω του εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό πετρέλαιο και αυτό θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, ανέφερε το έγγραφο. Τόσο το διυλιστήριο Leuna όσο και το Schwedt θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με δυναμικότητα 75%, αναφέρει το έγγραφο.
Το Schwedt προμηθεύει μεγάλα τμήματα της ανατολικής Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου του Βερολίνου. Οι προσπάθειες για τον εφοδιασμό της περιοχής αυτής με προμήθειες από τις δυτικές περιοχές θα μπορούσαν επίσης να αντιμετωπίσουν προβλήματα μεταφοράς λόγω σιδηροδρομικών συμφορήσεων, ανέφερε το έγγραφο.
Διαβάστε ακόμη
«Καμπάνα» φόρου 400 εκατ. ευρώ στα υπερκέρδη των παρόχων ενέργειας
ΔΕΣΦΑ: Μετρά πληγές μετά την κυβερνοεπίθεση – Σταδιακά η επιστροφή στην κανονικότητα
Ένα νέο 5άστερο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας από τον όμιλο Νικολαΐδη της Atlantica