search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Gastrade: Έλαβε από το ΥΠΕΝ την «έγκριση λειτουργίας» για το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης (pic)

Ποια είναι τα τελικά τεχνικά στοιχεία του project, με βάση την άδεια εγκατάστασης-Το φθινόπωρο η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU

Στην χορήγηση προς την Gastrade της έγκρισης λειτουργίας για το έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Αλεξανδρούπολης προχώρησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η έγκριση λειτουργίας, που είναι αορίστου χρόνου και δόθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας του ΥΠΕΝ, αποτελεί και την τελευταία τυπική «βούλα» προκειμένου το project των 380 εκατ. ευρώ να μπει στην «πρίζα». Ωστόσο, μετά τις διαδοχικές μεταθέσεις όλα δείχνουν ότι το FSRU Αλεξανδρούπολης αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το φθινόπωρο, περί τις αρχές Οκτωβρίου, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, πρέπει να επιλυθεί ένα ζήτημα σχετικό με το σύστημα υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών.

Σε κάθε περίπτωση, από την συγκεκριμένη άδεια του ΥΠΕΝ «σκιαγραφούνται» τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.

Τι περιλαμβάνει το νέο ΑΣΦΑ

Με βάση την άδεια, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα στοιχεία εγκατάστασης:

Α. ΠΛΩΤH ΑΠΟΘHΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝAΔΑ ΑΕΡΙΟΠΟIΗΣΗΣ ΥΦΑ (FSRU – FLOATING STORAGE AND REGASIFICATION UNIT)

Διαστάσεις πλωτής μονάδας: Μήκος: 288 m, Πλάτος: 44 m
Ύψος εξάλων: 16,8 m (άδειες δεξαμενές) / 14,45 m (γεμάτες δεξαμενές).
Κορυφές δεξαμενών αποθήκευσης ΥΦΑ: 23,39 m από την ίσαλο γραμμή (άδειες δεξαμενές και 21,05 m (γεμάτες δεξαμενές).
-Ύψος κρύας καμινάδας: 40,7 m από την ίσαλο γραμμή (άδειες δεξαμενές) και 38,85m (γεμάτες δεξαμενές).
Χωρητικότητα δεξαμενών: Τέσσερις (4) δεξαμενές ΥΦΑ τύπου μεμβράνης με σύνολο 153.500 m³ (3 δεξαμενές χωρητικότητας 43.040 m3 ΥΦΑ και 1 δεξαμενή 24.380 m3 ΥΦΑ).
Μέση ωριαία δυναμικότητα συνεχούς αεριοποίησης φυσικού αερίου σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας (maximum sustainable regasification rate): 625.000 Nm3/h ή 5,5 bcm/έτος
Μέγιστη ωριαία δυναμικότητα συνεχούς αεριοποίησης φυσικού αερίου σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας (maximum sustainable regasification rate): 944.000 Nm3/h.
Παροχή φυσικού αερίου προς το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου: Μέγιστη ωριαία σε συνθήκες κανονικής συνεχούς λειτουργίας: 944.000 Nm3/h
Μέγιστη ετήσια παραγωγή φυσικού αερίου: 8,3 bcm/έτος.
Μέγιστος Ρυθμός μετάγγισης ΥΦΑ με κρυογενικούς εύκαμπτους σωλήνες (hoses): 7.500 m³/h
Αντλίες παροχής ΥΦΑ: 2 αντλίες παροχής ΥΦΑ της τάξης των 900 m3/h (σύνολο 1.800 m3/h) και μία 530 m3/h για την παροχή του ΥΦΑ προς τις μονάδες αεριοποίησης
Ηλεκτροπαραγωγή: Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) συνολικής ισχύος 3×11 MW + 1×5.5 MW και μία εφεδρική 950 KW.
Εύκαμπτοι σωλήνες: Δύο εύκαμπτοι σωλήνες (flex risers) διαμέτρου 12’’ έκαστος για την μεταφορά φυσικού αερίου από τη πλωτή μονάδα (FSRU) προς τον υποθαλάσσιο αγωγό, μέσω της Πολλαπλής Εξαγωγής Τέρματος Αγωγού (Pipeline End Manifold ή PLEM).

Β. ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΜΗΜΑ

Πίεση Σχεδιασμού υποθαλάσσιου αγωγού: 110 bar
Εξωτερική επένδυση υποθαλάσσιου αγωγού: Σκυρόδεμα πάχους από 90 έως 120 χιλιοστά
Μήκος υποθαλάσσιου αγωγού: 24 χιλιόμετρα
Υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγή Τέρματος Αγωγού (PLEM): Με την υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγή Τέρματος Αγωγού (PLEM) συνδέονται οι εύκαμπτοι σωλήνες με τον υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου. Η PLEM είναι ποντισμένη στον βυθό της θαλάσσης.

Γ. ΧΕΡΣΑΙΟ ΤΜΗΜΑ

Πίεση Σχεδιασμού χερσαίου αγωγού: 110 bar
Μήκος χερσαίου αγωγού: 4 χιλιόμετρα
Βαλβιδοστάσιο ακτής (CVS): Το βαλβιδοστάσιο ακτής βρίσκεται εγκατεστημένο στην Παραλία του Απαλού, στην περιοχή σύνδεσης μεταξύ του υποθαλάσσιου και χερσαίου τμήματος του αγωγού για το διαχωρισμό και απομόνωση των δύο τμημάτων, για την εκτέλεση εργασιών επιθεώρησης και συντήρησης, καθώς και για την απομόνωση του χερσαίου τμήματος σε περίπτωσή ατυχήματος ή διαρροής αερίου.

Εγκατάσταση υποδοχής ξέστρου (PLR): Η εγκατάσταση υποδοχής του ξέστρου, το οποίο εκτοξεύεται από την υποθαλάσσια μονάδα εκτόξευσης (PLEM) βρίσκεται στη περιοχή της Αμφιτρίτης και έχει εγκατασταθεί στο γήπεδο σύνδεσης του χερσαίου αγωγού του ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης με το ΕΣΦΑ, μέσω του Μετρητικού/Ρυθμιστικού Σταθμού, ο οποίος έχει κατασκευαστεί από τον ΔΕΣΦΑ.

Οι εταιρείες που συμμετείχαν

Της χορήγησης της έγκρισης λειτουργίας από το ΥΠΕΝ προηγήθηκε ένας γραφειοκρατικός μαραθώνιος σχετικά με τις απαραίτητες άδειες, τα πιστοποιητικά, τις επιμέρους συμφωνίες, βεβαιώσεις κ.α.

Στην πορεία «χτισίματος» του νέου ΑΣΦΑ και ιδιαίτερα κατά την τελευταία περίοδο, συμμετείχαν οι εταιρείες ΤΕΡΝΑ Α.Ε., που ανέλαβε από την Gastrade την επίβλεψη της κατασκευής του χερσαίου τμήματος του έργου καθώς και την εκπόνηση σχετικών μελετών, οι GAS-fifteen Ltd και Gaslog LNG Services Ltd, που ανέλαβαν τη μετασκευή καθώς και τον έλεγχο των τελικών μελετών μετασκευής της πλωτής μονάδας, ενώ η Gaslog LNG Services Ltd ανέλαβε επιπλέον την επίβλεψη λειτουργίας και συντήρησης της πλωτής μονάδας. Ακόμη, η RINA Consulting S.p.A ανέλαβε τον έλεγχο και έγκριση των τελικών μελετών, τη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και κώδικες σχεδίασης καθώς και την επίβλεψη της κατασκευής του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού, ενώ η Bulgartransgaz EAD (BTG) ανέλαβε την επίβλεψη λειτουργίας και συντήρησης του αγωγού (του χερσαίου και του υποθαλάσσιου τιμήματος).

Διαβάστε ακόμη

Μύκονος: Έρχεται και τρίτο σφυρί για τον «mr. Caprice» Νίκο Γρυπάρη (pics)

ΣΥΡΙΖΑ: Η φυγή Δραγασάκη πυροδοτεί νέες εξελίξεις

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Έγραψε ιστορία με την επανεκλογή της – Η επόμενη μέρα και το παζάρι για τους επιτρόπους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version