Οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, τίθενται σε ισχύ το επόμενο έτος και απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες συγκεκριμένα ποσοστά για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα που πωλούνται.
Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η βιομηχανία υποτίθεται ότι θα έχει μειωμένες εκπομπές κατά 15 τοις εκατό σε σύγκριση με τη βασική γραμμή του 2021, για την οποία οι εταιρείες εκτιμούν ότι θα απαιτούσε την πώληση ενός EV για κάθε τέσσερα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
Ο νόμος τέθηκε σε ισχύ το 2019 αφού εγκρίθηκε από την πλειοψηφία των κρατών -μελών. Θέτει στόχους σταδιακής μείωσης των εκπομπών πριν από την πλήρη απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που κινούνται με ορυκτά καύσιμα το 2035.
Ωστόσο, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής Renault και της γερμανικής BMW, πίεσαν τις Βρυξέλλες να καθυστερήσουν ή να αποδυναμώσουν τους νέους κανόνες την ώρα που η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εξασθενεί.
Η ανάπτυξη των πωλήσεων EV μειώθηκε στην Ευρώπη αφού η Γερμανία και άλλες κυβερνήσεις απέσυραν απότομα τις επιδοτήσεις για αγορές EV, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες των καταναλωτών για την υψηλή τιμή των αυτοκινήτων καθώς και την έλλειψη υποδομής φόρτισης.
Οι ταξινομήσεις EV στην ΕΕ είναι μειωμένες κατά 6% μέχρι σήμερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με το συνολικό μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 13,1% από 14%.
Η επιβράδυνση των EV, σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό από τις φθηνότερες προσφορές των Κινέζων αντιπάλων, έχουν πλήξει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πρόσφατα με το κλείσιμο εργοστασίων της Volkswagen στη Γερμανία για πρώτη φορά και τον όμιλο Stellantis και άλλους να προειδοποιούν για απότομα συμπιεσμένα περιθώρια κέρδους. Ηλεκτροκίνηση
Σε αυτό το δύσκολο σκηνικό της βιομηχανίας, η κυβέρνηση της Γαλλίας προσπαθεί να επηρεάσει την Επιτροπή να καθυστερήσει τα επικείμενα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αλλά η κίνηση κινδυνεύει να εξοργίσει τις εταιρείες που υποστηρίζουν το νόμο και έχουν σημειώσει μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά τη συμμόρφωσή τους με αυτόν.
Ενώ ζητά περισσότερη «ευελιξία» στη σταδιακή εφαρμογή των κανόνων εκπομπών, το Παρίσι παραμένει προσηλωμένο στην απαγόρευση του 2035 για την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών.
Διαβάστε ακόμη
Morgan Stanley: Η επανεκλογή Τραμπ μπορεί να αλλάξει τον κόσμο – Τα τρία σημεία προσοχής
Eurobank: Προετοιμάζει νέα δημόσια πρόταση μετά την απόκτηση επιπλέον 12,848% της Ελληνικής Τράπεζας
Νέο φορολογικό νομοσχέδιο: Τι πρέπει να γνωρίζετε – 13 ερωτοαπαντήσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα