Μεγαλύτερη ευελιξία στην εφαρμογή των σκληρών κανόνων της ΕΕ για τα επίπεδα ρύπων στη βιομηχανία αυτοκινήτου που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025, ανακοίνωσε πως θα επιδιώξει να διασφαλίσει η Γαλλία διά στόματος του νέου υπουργού Οικονομικών, Αντουάν Αρμάν.
Σε ομιλία του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο Γάλλος υπουργός αποκάλυψε πως θα επιδιώξει να συνεργαστεί με τους Ευρωπαίους εταίρους του προκειμένου να βρεθεί λύση αναφορικά με τα νέα στάνταρ στα επίπεδα ρύπων άνθρακα που θα τεθούν σε εφαρμογή από την επόμενη χρονιά και τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ προς τον κλάδο.
Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει συνολικά να μειώσουν τους ρύπους κατά 15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021.
Αυτό σημαίνει πως μεγάλες βιομηχανίες όπως η Stellantis, που παράγει τα γαλλικά brands της Renault και της Peugeot μπορεί να βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα άνω των 10 δισ. ευρώ, εφόσον δεν καταφέρουν να μειώσουν δραστικά τις πωλήσεις οχημάτων ορυκτών καυσίμων αυξάνοντας αντιστοίχως τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Γάλλος υπουργός απέφυγε να διευκρινίσει τι είδους μορφή θα έχει η ευελιξία που θα επιδιώξει το Παρίσι, αν δηλαδή θα αφορά τα κριτήρια, το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των κριτηρίων ή το μέγεθος των προστίμων. Πάντως, υποστήριξε πως η Γαλλία θα συνεχίσει να στηρίζει το χρονικό όριο που έχει θέσει η ΕΕ για τον τερματισμό της πώλησης νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2035.
Σε κάθε περίπτωση, αναλυτές σχολίασαν πως πιθανότατα οι ενστάσεις του Παρισιού θα βρουν ευήκοα ώτα στο Βερολίνο και τη Ρώμη, για τους ίδιους λόγους.
Ειδικά στην Ιταλία, η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι έχει αναφερθεί επίσης στο θέμα, ζητώντας δε, και αναθεώρηση των σχεδίων που αφορούν τον τερματισμό της πώλησης νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται με ορυκτά καύσιμα από το 2035 κάνοντας λόγο για «αυτοκαταστροφική πολιτική».
Αναλόγως στο ίδιο θέμα, αναφέρθηκε και ο CEO της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, ο οποίος επίσης από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού προειδοποίησε ότι το μπλόκο της ΕΕ στους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 θα οδηγήσει σε δραματική συρρίκνωση του κλάδου συνολικά!
Πάντως, για την ώρα οι Βρυξέλλες δεν έχουν δείξει προθυμία να συζητήσουν αλλαγές στους κανόνες και τα μέτρα δεδομένου κιόλας πως ο κλάδος των συγκοινωνιών στην ΕΕ είναι ο μόνος όπου τα επίπεδα των ρύπων έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με τα επίπεδα που βρίσκονταν το 1990, παρά και τη δρομολόγηση της ηλεκτροκίνησης.
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης στο TikTok: Όλη η αλήθεια για τη φορολόγηση των φιλοδωρημάτων
UBS: Στις 6.400 μονάδες «βλέπει» τον S&P 500 μέχρι τα τέλη του 2025 – Νέες θετικές προβλέψεις
Η ΕΚΤ είναι έτοιμη για την τρίτη φετινή μείωση των επιτοκίων της
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα