Πέντε ολόκληρα χρόνια χρειάστηκε να μεσολαβήσουν από την εξαγορά της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα.
Χθες, σε μία τελετή που θα μπορούσε να συγκριθεί με το restart του κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS), στην Ελλάδα, οι Ιταλοί ξεδίπλωσαν τη στρατηγική τους στον ελληνικό σιδηρόδρομο και έδειξαν αποφασισμένοι να αναβαθμίσουν την ελληνική θυγατρική τους, για την οποία το ελληνικό δημόσιο θα προσφέρει με την μορφή επιδοτήσεων 750 εκ. ευρώ την επόμενη 15ετία. Πρόκειται για την σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος (επιδότηση άγονων και μη εμπορικών γραμμών), η οποία εκκρεμούσε και την επόμενη Τετάρτη θα κατατεθεί στη Βουλή.
Χθες κατά την παρουσίαση της νέας επωνυμίας της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος Maurizio Capotorto, δήλωσε ότι η εταιρεία επιδιώκει να γίνει ο μεγαλύτερος πάροχος εμπορευματικών μεταφορών στα Βαλκάνια.
Ήδη, οι Ιταλοί συνεργάζονται με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και στοχεύουν σε στενότερη συνεργασία με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Τα στελέχη της FS, δίνουν μεγάλη σημασία στον κλάδο των Logistics, εκτιμώντας ότι πρόκειται για μια αγορά με μεγάλη ανάπτυξη και με προβλεπόμενα ετήσια αύξηση 20% το επόμενο διάστημα από 10% που είναι σήμερα.
Στον τομέα αυτό, η Hellenic Trains, έχει ήδη αναπτύξει τις δικές της συμμαχίες στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοπελούζου, κατεβάζοντας την μοναδική προσφορά για την παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος του ΟΣΕ στο Θριάσιο.
Η διοίκηση της FS, η οποία απασχολεί 1.100 εργαζόμενους στη χώρα μας, ετοιμάζεται όπως δήλωσαν στελέχη της χθες, να προσφέρει και στην Ελλάδα υπηρεσία πλήρους μεταφοράς επιβατών, από το σπίτι μέχρι τον τελικό προορισμό, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων που θα συμπληρώνουν το ταξίδι με το τραίνο.
Μέσα στην επόμενη δεκαετία θα δρομολογήσει επίσης 10 τραίνα υδρογόνου και δέκα νέους συρμούς για την κάλυψη αναγκών σε προαστιακούς σιδηροδρόμους ανά τη χώρα.
Παράλληλα σύντομα οι συρμοί στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα διαθέτουν προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και απόκρισης σε τυχόν προβλήματα στο δίκτυο ενώ σχεδιάζονται και νέες υπηρεσίες με αξιοποίηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G).
Η FS προωθεί επίσης και την επαναλειτουργία γραμμών που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας.
Τις αλλαγές που φέρνει στις πόλεις αλλά και στον τρόπο ζωής ο σιδηρόδρομος επισήμανε χθες ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών Daniele Franco.
Όπως δήλωσε, η σύνδεση της Ρώμης με το Μιλάνο σε τρεις ώρες και με τη Νάπολη σε μία ώρα άλλαξε τον τρόπο ζωής στην Ιταλία ενώ οι αεροπορικές γραμμές μεταξύ των τριών πόλεων είδαν την κίνηση να κατακρημνίζετε, αφού οι επιβάτες επέλεξαν το γρήγορο τραίνο.
Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε και στη στενή συνεργασία Ελλάδας – Ιταλίας στον τομέα της ενέργειας (ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ, ηλεκτρικές διασυνδέσεις, κ.α.) και στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χώρα μας στην προσπάθεια της Ευρώπης για απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Η FS είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιταλία. Υπολογίζεται ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα αναπτύξει μονάδες ΑΠΕ ώστε το 2032 να καλύπτει το 40% των αναγκών της με πράσινη ενέργεια.