Καθώς οι μεγαλύτεροι traders και παραγωγοί φυσικού αερίου στον κόσμο συναντιούνται στο Ντουμπάι στη διάσκεψη Gastech, οι αγορές LNG θα βρεθούν στο επίκεντρο των συνομιλιών, προκειμένου ο πλανήτης να συνεχίσει να έχει τα φώτα…αναμμένα και ο κόσμος να συνεχίσει να θερμαίνεται.
Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο event για τη βιομηχανία αερίου από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού που γίνεται στη σκιά μιας διεθνούς ενεργειακής καταιγίδας που έρχεται να δοκιμάσει τις αντοχές του φιλόδοξου σχεδίου της ενεργειακής μετάβασης.
To Bloomberg παρουσίασε αυτές τις μέρες πέντε διαγράμματα που εξηγούν γιατί η Ευρώπη δεν έχει πάρει αρκετό LNG φέτος και τι πρέπει να συμβεί για να αντιστραφεί η εικόνα.
Όπως αναφέρεται, η Ευρώπη πέρασε φέτος από πλεόνασμα σε έλλειψη κάτι που αποδίδεται στην αυξημένη ζήτηση στην Ασία, καθώς η Κίνα βγήκε γρήγορα από την παγκόσμια πανδημία.
Η χειρότερη ξηρασία της δεκαετίας στη Βραζιλία επιδείνωσε το κλίμα καθώς η περιοχή στράφηκε στο υγροποιημένο φυσικό αέριο για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια που συνήθως παράγεται από φράγματα υδροηλεκτρικής ενέργειας.
Όλα αυτά άφησαν πολύ λίγα φορτία για την Ευρώπη, με τις εισαγωγές να μειώνονται από τις αρχές Ιουνίου.
Ο δεύτερος λόγος είναι οι μακροπρόθεσμες συμβάσεις. Το μεγαλύτερο μέρος του LNG είναι κλειδωμένο σε μακροπρόθεσμες συμβάσεις και η πλειοψηφία προορίζεται για την Ασία.
Επομένως αυτό που απομένει για τους traders είναι στην πραγματικότητα λιγότερο από το μισό της συνολικής προσφοράς. Αυτές οι συμβάσεις συνδέονται συνήθως με το αργό πετρέλαιο, το οποίο είναι σήμερα φθηνότερο από τις τιμές του φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι οι αγορές είναι πιθανό να τηρήσουν τις συμβάσεις τους, αφήνοντας λιγότερες διαθέσιμες ποσότητες για την spot αγορά.
Το πρώτο βήμα για να καταλάβει κανείς ποιος κερδίζει τη μάχη για τα φορτία είναι να παρακολουθήσει το χάσμα μεταξύ των τιμών στην Ευρώπη και την Ασία.
Στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αυτό σημαίνει να παρακολουθείς τη διαφορά μεταξύ των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης που διαπραγματεύονται στην Ολλανδία και του δείκτη Ιαπωνίας-Κορέας, της πραγματικής τιμής στη βορειοανατολική Ασία. «Αν έχετε φορτίο, θα το παραδώσετε όπου βλέπετε το καλύτερο netback», δήλωσε η Stacey Morris, διευθύντρια έρευνας στον κορυφαίο δείκτη ενεργειακής υποδομής Alerian MLP με έδρα το Ντάλας.
Αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι το κόστος του φορτίου όταν εισάγεται στην Ευρώπη. Προς το παρόν, η πριμοδότηση των 16 λεπτών σε σχέση με τα μελλοντικά συμβόλαια καθιστά τις αγορές LNG μη ελκυστικές. «Αν δεν αλλάξει αυτό, δεν θα υπάρξει πολύ LNG στην Ευρώπη, δηλώνουν οι αναλυτές.
Ένα επιπλέον αγκάθι είναι το κόστος αποστολής. Η καλύτερη αγορά για LNG καθορίζεται επίσης από το πόσο κοστίζει η μεταφορά ενός φορτίου στην Ευρώπη ή στην Ασία, και αυτό είναι σε άμεση συνάφεια με τα ναύλα των πλοίων.