Στροφή προς τα βιώσιμα καύσιμα στο 100% ετοιμάζεται να κάνει η (F1) μέχρι το 2026, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο μηχανοκίνητου αθλητισμού Ρος Μπρον.
Τα μονοθέσια της F1 χρησιμοποιούν φέτος καύσιμο E10 που περιλαμβάνει 90% ορυκτό καύσιμο και 10% αιθανόλη. Εν τω μεταξύ, αναπτύσσεται ένα πλήρως βιώσιμο καύσιμο με στόχο να μην χρειάζεται να τροποποιούνται οι κινητήρες που το χρησιμοποιούν.
Αυτό σημαίνει μετάβαση σε πλήρως βιώσιμο καύσιμο χωρίς να θυσιάζεται η ταχύτητα. Όλα αυτά αποτελούν μέρος του σχεδίου της F1 να έχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030.
«Εργαζόμαστε πάνω σε ένα e-καύσιμο όπου ο κύκλος του άνθρακα είναι εντελώς ουδέτερος, έτσι ώστε ο άνθρακας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή αυτού του καυσίμου να έχει την ίδια ποσότητα με τον άνθρακα που εκπέμπεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης», ανέφερε ο Μπρον σε δήλωσή του την Τρίτη. «Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες δεν θα προσθέτουν τίποτα στο διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα».
Ο Μπρον επεσήμανε ότι η διάθεση του καυσίμου σε μια ευρύτερη βάση καταναλωτών θα συμβάλει στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών. Πέρα από τα επιβατικά οχήματα και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ζωτικής σημασίας για τα αεροπορικά και θαλάσσια ταξίδια μαζί με τα οχήματα που μεταφέρουν βαρέα εμπορεύματα.
Του σχεδίου για τα βιώσιμα καύσιμα ηγείται ο επικεφαλής τεχνικός υπεύθυνος της F1 Πατ Σίμοντς. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μελετών της F1, μόνο το 8% των 1,8 δισεκατομμυρίων αυτοκινήτων που προβλέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους το 2030 θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.
«Συνεργαζόμαστε με την Aramco και έχουμε πλέον δοκιμάσει 39 υποκατάστατα μείγματα καυσίμων», δήλωσε ο Σίμοντς. «Αυτό μας βοήθησε να κατανοήσουμε τα αποτελέσματα των διαφορετικών τύπων μειγμάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα βιώσιμο καύσιμο».
«Οι τεχνικές που θα βελτιώσουμε και θα κάνουμε πιο αποτελεσματικές για την παραγωγή των καυσίμων μας, είναι ακριβώς οι ίδιες τεχνικές που μπορούν να παράγουν τα καύσιμα για τα φορτηγά, τα τρένα, τα αεροσκάφη, ακόμη και αν αυτά τα καύσιμα είναι ελαφρώς διαφορετικά», πρόσθεσε.
Διαβάστε ακόμη:
Η μάχη της ταράτσας: Φωτοβολταϊκά ή ηλιακός; (pics)
ΑΑΔΕ: Από το POS κατευθείαν… στο κράτος τα έσοδα και ο ΦΠΑ
Goldman Sachs: Η Ευρωζώνη ήδη βρίσκεται σε ύφεση – Σε ποιες χώρες είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα