Όλο και περισσότερα είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη στις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν λιγότερες προσδοκίες σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση που μπορεί να βρει η ηλεκτροκίνηση στον κόσμο, καθώς αυξάνεται η ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Αυτό δείχνει έρευνα της KPMG, σύμφωνα με την οποία τουλάχιστον 900 διευθυντικά στελέχη θεωρούν ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα γίνει με πολύ πιο αργούς ρυθμούς από ό,τι αναμενόταν στα τέλη του 2021.
Όπως αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα της KPMG για τα αυτοκίνητα, τουλάχιστον 915 διευθύνοντες σύμβουλοι και υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου, εκ των οποίων οι 300 στη Βόρεια Αμερική, εκτιμούν ότι το 2023 ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια των τραπεζών θα επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία αρνητικά.
Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 76% των ερωτηθέντων, ενώ σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 84%.
Πιο συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ τα στελέχη ανησυχούν κυρίως για το αν μέχρι το 2030 θα έχουν επικρατήσει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα, αλλά και παγκοσμίως -δηλαδή αν θα αρχίσουν να αποδίδουν σε εύλογο χρόνο οι τεράστιες επενδύσεις που έχουν γίνει από τους κατασκευαστές στην ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με το CNBC, στην αντίστοιχη έρευνα που είχε διεξαχθεί τον Δεκέμβριο 2021, οι εκτιμήσεις στις ΗΠΑ για το ποσοστό των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030 ξεκινούσαν από το 20% και στην πιο αισιόδοξη περίπτωση έφταναν το 70%.
Ωστόσο, φέτος το πιο απαισιόδοξο σενάριο κάνει λόγο για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που σε οκτώ χρόνια θα φτάνουν μόλις το 10% του συνόλου παγκοσμίως, με τους πιο αισιόδοξους να εκτιμούν ότι θα είναι άνω του 40%.
Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, το αντίστοιχο ποσοστό πλέον έχει υποχωρήσει από το 65% πέρυσι στο 35%, αρκετά χαμηλότερα από τον στόχο του 50% που έχει θέσει η κυβέρνηση Μπάιντεν για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2030.
Σύμφωνα με το CNBC, η πτώση των προσδοκιών που έχουν τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας για τον ρυθμό μετάβασης της αγοράς προς την ηλεκτροκίνηση συμπίπτει με τη μείωση των φορολογικών και άλλων κινήτρων που παρέχει στους καταναλωτές η κυβέρνηση των ΗΠΑ για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Επίσης, συμπίπτει με την αυξανόμενη ανησυχία για τις εισαγωγές πρώτων υλών που είναι απαραίτητες στην κατασκευή μπαταριών, καθώς και με την εκτίναξη των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα. Ακόμη, σημαντικό ρόλο παίζουν οι δυσλειτουργίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά την πανδημία, καθώς και οι φόβοι για επιβράδυνση στην παγκόσμια οικονομία που αυξάνονται όλο και περισσότερο.
Διαβάστε ακόμη
Σε προ-πολέμου επίπεδα η τιμή στο φυσικό αέριο της Ευρώπης
Το CNBC στη Ρεβυθούσα: Το ελληνικό νησί που βοηθά την Ευρώπη να αποφύγει την ενεργειακή κρίση (vid)
Προβλέψεις για «ράλι» στην αγορά ακίνητων και το 2023