Toν Απρίλιο του 2024 θα βρίσκεται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο νέος υπερσύγχρονος ηλεκτρικός στόλος από 250 λεωφορεία της Yutong Bus, με στόχο να αναβαθμίσουν το συγκοινωνιακό έργο των δύο μεγάλων αστικών κέντρων που διαθέτουν μαζί με την Ρουμανία τα πιο γηρασμένα λεωφορεία στην ΕΕ με μέσο όρο τα 18,8 έτη, έναντι του μέσου όρου ηλικίας των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι σε 12,7 έτη.
Πρόκειται για την υλοποίηση του πρώτου διαγωνισμού για τον εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ που αφορά την προμήθεια με 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (ηλεκτρικά και φυσικού αερίου), το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025.
Όπως ανακοινώθηκε χθες στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και την υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός για επιπλέον 650 οχήματα καθώς προγραμματίζεται η κατάρτιση του τεύχους της Διακήρυξης έως τον Δεκέμβριο, με την προκήρυξη του διαγωνισμού να τοποθετείτε τον προσεχή Απρίλιο και την υποβολή προσφορών τον επόμενο Ιούλιο. Εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι η παράδοση της νέας γενιάς ηλεκτρικών λεωφορείων θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος της τετραετίας, με την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με 1.300 νέα λεωφορεία.
Κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε χθες την σύμβαση για την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, σύγχρονης τεχνολογίας, από τα οποία τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη. Τόνισε πάντως ότι τα λεωφορεία αυτά δεν θα λύσουν το πρόβλημα που υπάρχει με τις ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό καθώς ως επί το πλείστον θα αντικαταστήσουν παλιά και ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλαβών.
Ο πρώτος διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων πέρασε από σαράντα κύματα καθώς ξεκίνησε το 2018 αλλά ακυρώθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Στην συνέχεια προετοιμάστηκε ο νέος διαγωνισμός και η υποβολή προσφορών έγινε τον Μάρτιο του 2022.
Με τις προδικαστικές προσφυγές στο τμήμα 5, είχαμε προσωρινό ανάδοχο τον Φεβρουάριο του 2023 και η σύμβαση πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Ιούλιο. Από το συνολικό σχεδιασμό ματαιώθηκε το πρώτο τμήμα που αφορούσε την προμήθεια 120 υβριδικών λεωφορείων 12 μέτρων λόγω μη ανταπόκρισης της αγοράς.
Κατά την χθεσινή παρουσίαση του χρονοδιαγράμματος προμήθειας των νέων λεωφορείων αναφέρθηκε ότι έπεται ο διαγωνισμός για τα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου 10 και 18 μέτρων για την Αθήνα. Ολοκληρώθηκε όπως αναφέρθηκε η αξιολόγηση των δικαιολογητικών, ξεκίνησε η διαδικασία σύναψης της σύμβασης και αναμένονται αρχές του 2024. Ωστόσο αναζητείται χρηματοδότηση για το 2ο τμήμα ( 200 CNG λεωφορεία) ύψους 73 εκ. ευρώ καθώς η ΕΕ από αρχές του έτους δεν θα χρηματοδοτεί οχήματα CNG.
Η σύμβαση που παρουσιάστηκε χθες στην βουλή από την πολιτική ηγεσία, αφορά την προμήθεια των 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. Επιπλέον αφορά την προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, ένα ανά όχημα ή ένα ανά δύο οχήματα, ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης των φορτιστών, δηλαδή σύνολο 125 έως 250. Περιλαμβάνει ακόμη την προμήθεια επτά κινητών μονάδων με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για την φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης φόρτισης επιτόπου και την κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των Φορτιστών Αργής Φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε χθες την άμεση επίπτωση της παλαιότητας του στόλου στην υψηλή συχνότητα των βλαβών και τον προσωρινό χαρακτήρα των λύσεων με συμβάσεις leasing και ΚΤΕΛ για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου. Στοιχειοθετώντας την επιχειρηματολογία για την απόφαση προμήθειας νέων οχημάτων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε, επιπλέον, την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%/47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα.
Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε χθες και τις προσπάθειες που καταβάλλονται από το υπουργείο προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκύψουν από την εκκίνηση των έργων του Flyover της Θεσσαλονίκης που αναμένεται να ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία δύο Μητροπολιτικών Φορέων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε ακόμη
Πακέτο μέτρων με στοχευμένες παρεμβάσεις από τη ΔΕΘ: Αυξήσεις 3,5% στις συντάξεις από το 2024
Στέλιος Χατζηιωάννου: «Πάει καλά η ελληνική οικονομία – Είμαι αισιόδοξος»
Η ΔΕΘ, οι αστυνομικοί των VIP, οι… σφαγμένοι, η βουτιά της αγοράς και το βραχυκύκλωμα του καζίνο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ