Την έναρξη λειτουργίας του νέου Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών της Αρχής στον ιστότοπο www.energycost.gr. ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).
Στην πλατφόρμα του νέου Εργαλείου Σύγκρισης τιμών της ΡΑΑΕΥ, οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να συγκρίνουν όλα τα τιμολόγια Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου που είναι εμπορικά διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά.
Στα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών της ΡΑΑΕΥ περιλαμβάνονται:
• Η δυνατότητα κατάταξης των τιμολογίων με βάση την αναγωγή όλων των χρεώσεων σε μία, μοναδική, τελική τιμή χρέωσης που αποτυπώνεται σε ευρώ ανά KWh.
• Η παροχή πληροφοριών σχετικά με τις πρόσθετες εκπτώσεις, παροχές, τρόπους χρέωσης και όρους συμβάσεων για κάθε συγκρινόμενο τιμολόγιο.
• Η δυνατότητα σύγκρισης είτε μεμονωμένων τιμολογίων Ηλεκτρισμού ή Φυσικού Αερίου ή και Συνδυαστικών προϊόντων που περιέχουν και τις δύο παροχές σε μια προσφορά.
• Δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν από τη διαθέσιμη λίστα το τιμολόγιο που ήδη έχουν, ακόμα και αν αυτό δεν είναι πλέον εμπορικά διαθέσιμο, και να το συγκρίνουν με όποια άλλα εμπορικά διαθέσιμα τιμολόγια επιθυμούν.
• Δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν το τιμολόγιο τους με σάρωση του QR CODE ο οποίος βρίσκεται στον λογαριασμό τους, ώστε να μην χρειάζεται να καταχωρούν ένα-ένα τα χαρακτηριστικά του τιμολογίου τους.
• Με την ίδια ευκολία οι καταναλωτές μπορούν να βρουν το υφιστάμενο τιμολόγιο τους επιλέγοντας το όνομα του τιμολογίου τους από τη σχετική λίστα.
• Η σύγκριση των τιμολογίων μπορεί να εξειδικευτεί σημαντικά μέσω των λεπτομερών φίλτρων που διαθέτει η εφαρμογή.
Συχνές ερωτήσεις από τους καταναλωτές για τους λογαριασμούς τους
1. Πως μπορώ να ελέγξω ποιο είναι το πιο φθηνό τιμολόγιο ηλεκτρισμού ή φυσικού αερίου;
Για να συγκρίνετε εύκολα και γρήγορα τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στα εμπορικά διαθέσιμα τιμολόγια στην ελληνική αγορά, μπορείτε να συνδεθείτε στο Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών της ΡΑΑΕΥ energycost.gr. Το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών, δημιουργήθηκε από τη ΡΑΑΕΥ με σκοπό να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να δουν και να συγκρίνουν με τον πληρέστερο και ευκρινέστερο δυνατό τρόπο, το συνολικό κόστος των χρεώσεων ενέργειας των προσφερόμενων τιμολογίων, καθώς και το κόστος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που συναρτώνται με την κατανάλωση ενέργειας.
Για τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας ειδικότερα, μπορείτε επίσης να βλέπετε την πλήρη λίστα με το σύνολο των τρεχόντων διαθέσιμων τιμολογίων όλων των Προμηθευτών και τις αντίστοιχες χρωματικές σημάνσεις στην ιστοσελίδα invoices.rae.gr της ΡΑΑΕΥ.
2. Έχω πρόβλημα με κάποιες από τις χρεώσεις του λογαριασμού μου.
Στην περίπτωση που έχετε πρόβλημα με τις χρεώσεις ενέργειας, τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις ή κάποιο άλλο θέμα που αφορά στον λογαριασμό σας ή την παροχή υπηρεσιών που λαμβάνετε από τον Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας ή Φυσικού Αερίου και τον αντίστοιχο Διαχειριστή Δικτύου Διανομής, μπορείτε να υποβάλετε σχετικό παράπονο μέσω της πλατφόρμας myrae.gr που δημιούργησε η ΡΑΑΕΥ για αυτό το σκοπό.
Στην πλατφόρμα MyRAE μπορείτε να συνδεθείτε εύκολα και γρήγορα, είτε μέσω των υφιστάμενων λογαριασμών σας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε μέσω απλής εγγραφής. Το παράπονο που θα υποβάλλετε στο MyRAE προωθείται αυτόματα στον Προμηθευτή ή Διαχειριστή Δικτύου που απευθύνεστε, ενώ το πληροφοριακό σύστημα παρέχει πλήρη πληροφόρηση στη ΡΑΑΕΥ για τα στοιχεία και την εξέλιξη του αιτήματος σας, η οποία διατηρεί τη δυνατότητα να παρεμβαίνει εάν κριθεί απαραίτητο.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης του παραπόνου σας από την εταιρία στην οποία απευθυνθήκατε και στην περίπτωση που δεν είστε ικανοποιημένοι από τις λύσεις που σας παρασχέθηκαν, εφόσον είστε οικιακός καταναλωτής, έχετε το δικαίωμα να κάνετε χρήση των υπηρεσιών Ενεργειακού Διαμεσολαβητή που σας προσφέρονται δωρεάν μέσω της πλατφόρμας ENOMOS.
Το ENOMOS είναι η πλατφόρμα της ΡΑΑΕΥ μέσω της οποίας παρέχονται στους καταναλωτές υπηρεσίες Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών στον τομέα της ενέργειας. Τη διαδικασία διαχειρίζεται ομάδα εξειδικευμένων στελεχών που αναλαμβάνουν τη διαμεσολάβηση μεταξύ του καταναλωτή και του Παρόχου ενέργειας ή του Διαχειριστή Δικτύου, ενώ όλες οι υπηρεσίες ενεργειακής διαμεσολάβησης παρέχονται δωρεάν στους καταναλωτές.
Για να αιτηθείτε υπηρεσίες διαμεσολάβησης για θέμα που σας απασχολεί θα πρέπει πρώτα να έχετε καταθέσει το παράπονο σας έναντι του Παρόχου ή του Διαχειριστή Δικτύου μέσω της εφαρμογής MyRAE. Εφόσον δεν λάβετε ικανοποιητική απάντηση στο αίτημα ή στην καταγγελία σας από την παραπάνω διαδικασία, μπορείτε ακολούθως να προχωρήσετε σε αίτηση για ενεργοποίηση των υπηρεσιών ενεργειακής διαμεσολάβησης, στο μέτρο που δεν έχετε απευθυνθεί στα δικαστήρια ή σε άλλο φορέα επίλυσης διαφορών.
3. Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες προσφέρει η ΡΑΑΕΥ προς τους καταναλωτές;
Η ΡΑΑΕΥ έχει δημιουργήσει ένα πλέγμα από ψηφιακές υπηρεσίες με σκοπό την ενημέρωση και ενδυνάμωση των καταναλωτών. Σε αυτές περιλαμβάνονται:
• Υποβολή Παράπονων προς Προμηθευτές & Διαχειριστές Ενέργειας
• Τιμολόγια Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
• Σύγκριση Τιμών Ενέργειας
• Σύγκριση Τιμών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων
• Υπηρεσία Ενεργειακού Διαμεσολαβητή
• Υπολογισμός Κόστους Ηλεκτρικής Ενέργειας
• Οδηγός Εξοικονόμησης Ενέργειας Κτίριων
• Εμπιστευτική Παροχή Πληροφοριών – Whistleblowing
Μπορείτε να βρείτε όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει η ΡΑΑΕΥ για τους καταναλωτές στην ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ στο: Ψηφιακές Υπηρεσίες
Διαβάστε ακόμη
ΔΝΤ προς κυβερνήσεις: Φτιάξτε πάλι «μαξιλάρια» ασφαλείας (γραφήματα)
Ρύθμιση οφειλών: Στα σκαριά μηχανισμός έγκαιρης προειδοποίησης οφειλετών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ