search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Ενεργειακή κρίση: Έως 170% εκτινάχθηκε η τιμή του ρεύματος το τελευταίo τρίμηνο

Υψηλό το τίμημα που πληρώνουν οι οικιακοί καταναλωτές από τις ανατιμήσεις των διεθνών τιμών - Κατά 44,5% αυξήθηκαν οι καταγγελίες των καταναλωτών από αρχές του έτους

Aπό 30% έως 170% εκτοξεύτηκαν οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας το τελευταίο τρίμηνο του έτους, πληρώνοντας το τίμημα της ραγδαίας αύξησης του ενεργειακού κόστους. Το ίδιο διάστημα, οι καταγγελίες των καταναλωτών για θέματα ενέργειας από την 6η θέση που βρίσκονταν στον πίνακα των καταγγελιών το 2017, έχουν αναρριχηθεί πλέον στη 2η θέση και σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις σύντομα θα καταλάβουν την πρώτη θέση. Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν σήμερα σε ημερίδα της ΕΚΠΟΙΖΩ υπό την αιγίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

Τη σοβαρότητα του θέματος επισήμανε και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου. Όπως δήλωσε κατά την διάρκεια της ημερίδας, σκοπός του υπουργείο, είναι να ενισχύσει τον ρόλο του καταναλωτή και να αναβαθμίσει την ποιότητα των υπηρεσιών σε συνεργασία με όλους τους φορείς και τη ΡΑΕ.

«Η αντίδραση της κυβέρνησης στις αυξήσεις των τιμολογίων ήταν άμεση και μάλιστα η Ελλάδα ήταν μεταξύ των πρώτων χωρών στην ΕΕ που έλαβε μέτρα. Θα παρέμβουμε άμεσα κι άλλο εάν χρειαστεί, για να ανακουφίσουμε περαιτέρω τους καταναλωτές. Είναι υποχρέωσή μας να ενισχύσουμε τη διαφάνεια και η ενημέρωση των καταναλωτών».

Οι καταγγελίες εστιάζουν, κυρίως, στον τρόπο τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας, στο υψηλό ποσοστό των ρυθμιζόμενων χρεώσεων στο συνολικό ύψος πληρωτέου λογαριασμού και στη δυσκολία κατανόησης των λογαριασμών. Οι υπηρεσίες έχουν ήδη εντείνει τις προσπάθειες ελέγχου και ενημέρωσης των καταναλωτών με στόχο μεγαλύτερη διαφάνεια, ανέφερε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Ο Πρόεδρος της ΡΑΕ, κ. Θανάσης Δαγούμας, μίλησε για τις δράσεις της Αρχής για την ενίσχυση του ρόλου των καταναλωτών με πρωτοβουλίες όπως η σύγκριση και επαληθευσιμότητα τιμολογίων, η μείωση κόστους δικτύων, η κινητικότητα πελατών, η πλατφόρμα ενημέρωσης και υποστήριξης καταναλωτών my.rae.gr, η διαφάνεια στην προ-συμβατική ενημέρωση και στους λογαριασμούς κ.α.

Για πλήθος καταγγελιών που σχετίζονται με τις χρεώσεις προμήθειας και ιδίως ρητρών (αναπροσαρμογής, αποχώρησης κ.τ.λ.) έκανε λόγο στην τοποθέτησή του ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Όπως αναφέρθηκε, το πρώτο 10μηνο του 2021 παρουσιάστηκε αύξηση των αναφορών για τον κλάδο της ενέργειας κατά 44,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2020.

Το ίδιο διάστημα, υπήρξαν εκατοντάδες, σχετικές ενστάσεις οι οποίες κοινοποιήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, στο ΥΠΕΝ και στη ΡΑΕ.

«Η ΡΑΕ έχει εκδώσει τα τελευταία χρόνια πολύ σημαντικές κανονιστικές ρυθμίσεις που, σε συνδυασμό με το υπάρχον πλαίσιο του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, διαμορφώνει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας το οποίο πρέπει επιτέλους να εφαρμοστεί όχι μόνο από τους καταναλωτές, αλλά και από τους συνεπείς προμηθευτές. Σημαντική είναι και η σε εξέλιξη διαβούλευση, για την τυποποίηση των τιμολογίων» τόνισε ο επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης.

Διαβάστε ακόμη:

Νέα μέτρα: Τι αλλάζει από 25 Οκτωβρίου σε σούπερ μάρκετ και εμπορικά

Technohull: Ταχύπλοα made in Greece – Πώς μπήκε σε ρότα ανάπτυξης μέσω… Γρηγόρη

Ραντεβού με την εφορία: Τι πρέπει να πληρώσουμε μέχρι την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου (vid)

Exit mobile version