Την ώρα που η ενεργειακή κρίση σε συνδυασμό με τη γεωπολιτική λόγω Ουκρανίας έχει προκαλέσει σοκ στην αγορά της Ευρώπης, με τις αμερικανικές εξαγωγές LNG να αναδεικνύονται σε προσωρινή έστω «σανίδα σωτηρίας», νέα προβλήματα, αυτή τη φορά στις ΗΠΑ, προκαλούν ανησυχίες. Και τούτο γιατί αφορούν ακριβώς τις εξαγωγικές υποδομές ΥΦΑ, αλλά και τις άδειες νέων γεωτρήσεων για πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Οι εγκαταστάσεις Driftwood LNG της Tellurian Inc. και ο αγωγός Mountain Valley της Equitrans Midstream Corp. είναι, όπως αναφέρει το Bloomberg, μεταξύ των δεκάδων προτεινόμενων έργων φυσικού αερίου που πρόκειται να αντιμετωπίσουν νέο έλεγχο αφού οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ έκαναν αυστηρότερα τα κριτήριά τους για εγκρίσεις.
Σχεδόν 13 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια νέας χωρητικότητας φυσικού αερίου ενδέχεται να υπόκεινται στις αλλαγές πολιτικής από την Federal Energy Regulatory Commission, η οποία θα δώσει τώρα μεγαλύτερη έμφαση στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προτεινόμενων έργων, καθώς και θα εξετάσει τη ζήτηση και τις προβλεπόμενες χρήσεις του φυσικού αερίου που κατευθύνεται σε εξαγωγές.
Τα νέα πρότυπα θα ισχύουν για εκκρεμή και μελλοντικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των αγωγών Mountain Valley Pipeline και Spire STL Pipeline, ύψους 6,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία έχουν αντιμετωπίσει σημαντικά νομικά προβλήματα. Επίσης επηρεάζονται αγωγοί φυσικού αερίου που συνδέονται με τον σχεδιαζόμενο τερματικό σταθμό Driftwood LNG της Tellurian, καθώς και ο αγωγός Evangeline Pass της Kinder Morgan, που αναμένεται να προμηθεύει επιπλέον 2 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια ημερησίως από τη Λουϊζιάνα, αλλά και το Regional Energy Access Project της Williams Co., που στοχεύει στην αύξηση των βορειοανατολικών ροών κατά 1 δισεκατομμύριο κυβικά πόδια την ημέρα. Οι επεκτάσεις από την Enbridge Inc. και την TC Energy Corp. θα επηρεαστούν επίσης.
Οι αλλαγές πολιτικής έρχονται ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων ανησυχιών για την κλιματική αλλαγή την ώρα που διαπιστώνονται ελλείψεις καυσίμων στα βορειοανατολικά των ΗΠΑ και καταγράφονται αυξημένες εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Υπενθυμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια, προηγούμενες εγκρίσεις έχουν ανατραπεί λόγω κλιματικών ανησυχιών, με συνέπεια την ακύρωση των αγωγών Atlantic Coast Pipeline, PennEast Pipeline, Constitution Pipeline και Pacific Connector Pipeline.
Η Natural Gas Supply Association προειδοποίησε ότι οι αλλαγές θα έχουν «άμεσο ανατριχιαστικό αποτέλεσμα» στην ανάπτυξη. Η υπαγωγή των αιτήσεων έργων που εκκρεμούν για χρόνια στις νέες πολιτικές θα μπορούσε να σημαίνει «σημαντικές καθυστερήσεις για τις τόσο απαραίτητες υποδομές», δήλωσε η Amy Andryszak, Διευθύνων Σύμβουλος της Interstate Natural Gas Association of America.
«Η Enbridge θα αξιολογήσει πώς αυτές οι νέες δηλώσεις πολιτικής μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε και εκτελούμε νέα έργα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Andrea D. Grover. Η εκπρόσωπος της Equitrans, Natalie A. Cox, δήλωσε ότι η εταιρεία θα «εξετάσει διεξοδικά τα νέα πρότυπα για να κατανοήσει τυχόν πιθανές επιπτώσεις στα υπάρχοντα έργα μας».
Οι Kinder Morgan, Spire, Williams και Tellurian δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια.
Και ο δικαστής της Λουϊζιάνα
Σα να μην έφταναν όλα τα παραπάνω που θέτουν σοβαρά ερωτήματα για τις μελλοντικές εξαγωγικές ικανότητες αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, οι άδειες για γεωτρήσεις για πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε δημόσια γη των ΗΠΑ θα καθυστερήσουν αφού ομοσπονδιακός δικαστής αποφάνθηκε κατά των εκτιμήσεων της κυβέρνησης Μπάιντεν για το κοινωνικό κόστος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ανακοίνωσε το Σάββατο το αμερικανικό υπουργείο Εσωτερικών.
Το ζήτημα αφορά εκτελεστικό διάταγμα του 2021 που δίνει εντολή στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες που σταθμίζουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και ρυθμιστικές αποφάσεις να εξετάσουν μια μέτρηση για την εκτίμηση του κοινωνικού κόστους από το διοξείδιο του άνθρακα που σχετίζεται με αυτές τις κινήσεις. Ένας ομοσπονδιακός περιφερειακός δικαστής με έδρα τη Λουϊζιάνα εμπόδισε τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες να χρησιμοποιήσουν αυτό το σχέδιο «κοινωνικού κόστους του άνθρακα», μετά από μήνυση από τη Λουϊζιάνα και άλλες Πολιτείες που αμφισβήτησαν τον τρόπο επιβολής του.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν θα μπορούσε να βασιστεί σε ένα υψηλότερο κοινωνικό κόστος του άνθρακα για να δικαιολογήσει τις κινήσεις κατά των ορυκτών καυσίμων και να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή. Επειδή όμως η δικαστική απόφαση απαγορεύει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να υιοθετήσει ή να βασιστεί στη μέτρηση, βραχυπρόθεσμα ανατρέπει τις τρέχουσες αποφάσεις για τις ομοσπονδιακές άδειες γεώτρησης καθώς και τους νέους κανονισμούς. Για παράδειγμα, το υπουργείο Εσωτερικών είπε ότι η απόφαση αναμένεται να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην αδειοδότηση και τη μίσθωση ομοσπονδιακών προγραμμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.
«Το υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζει να προχωρά με μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των σημαντικών ελλείψεων στα χερσαία και υπεράκτια προγράμματα πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας», ανέφερε η υπηρεσία. «Συγκεκριμένα, το υπουργείο δεσμεύεται να διασφαλίσει ότι τα προγράμματά του λαμβάνουν υπόψη τις κλιματικές επιπτώσεις, παρέχουν δίκαιη απόδοση στους φορολογούμενους, αποθαρρύνουν την κερδοσκοπία, θεωρούν υπεύθυνους τους φορείς για την αποκατάσταση και συμπεριλαμβάνουν πληρέστερα τις κοινότητες, τις φυλές, τις Πολιτείες και τις τοπικές κυβερνήσεις στη λήψη αποφάσεων».
Το κοινωνικό κόστος
Η απόφαση του δικαστηρίου θα έχει μεγάλο αντίκτυπο καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν κινείται για να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή και να προωθήσει τους περιβαλλοντικούς κανόνες.
Το Σάββατο, το υπουργείο Δικαιοσύνης δήλωσε ότι το κοινωνικό κόστος της απόφασης για τον άνθρακα θα επηρεάσει 21 κανόνες που αναπτύσσονται στο υπουργείο Ενέργειας, πέντε στην Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος, εννέα στο Τμήμα Μεταφορών και τρεις στο Υπουργείο Εσωτερικών. Ακόμη «η απόφαση έχει σταματήσει τις εργασίες» σε αιτήσεις για άδειες για γεωτρήσεις σε «τουλάχιστον 18 πηγάδια για ομοσπονδιακές μισθώσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Νέο Μεξικό», δήλωσε η κυβέρνηση.