Ενα πενταετές πλάνο ανάπτυξης προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις αλλά και τις τεχνολογίες που επιβάλλουν ο ενεργειακός σχεδιασμός και ο δρόμος της απανθρακοποίησης περιλαμβάνει η στρατηγική ανάπτυξης της ΕΛΙΝΟΪΛ, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, του LNG – CNG (πρατήρια φυσικού αερίου) και του υδρογόνου.
Με βάση το businessplan, μέσα στην επόμενη τριετία η εταιρεία σε συνεργασία με τη ΔΕΗ σκοπεύει να εγκαταστήσει σε 100 από τα 630 συνολικά πρατήριά της σύγχρονο εξοπλισμό φορτιστών και ταχυφορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν σταθμοί φόρτισης σε νησιά όπως η Πάρος, η Μήλος, η Σαντορίνη, καθώς και στο Ιόνιο, σημεία όπου η ΕΛΙΝΟΪΛ διαθέτει πολύ ισχυρό δίκτυο. Ο πρώτος σταθμός φόρτισης σε αστικό περιβάλλον θα λειτουργήσει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στα τέλη Ιουνίου.
Πρόκειται για ένα πρότζεκτ αρκετά φιλόδοξο για το οποίο απαιτούνται επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ καθώς θα χρειαστεί σε πολλά πρατήρια να υπάρξει αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες φόρτισης. Η συνεργασία χαρακτηρίζεται επωφελής και για τις δύο πλευρές. Για την ΕΛΙΝΟΪΛ καθώς συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο πάροχο ενέργειας της χώρας, ο οποίος σχεδιάζει ένα εκτεταμένο δίκτυο 10.000 φορτιστών έως το 2025. Για τη ΔΕΗ γιατί το δίκτυο της ΕΛΙΝΟΪΛ αποτελείται από 630 πρατήρια καυσίμων με τεράστια διείσδυση στα ελληνικά νησιά όπου αριθμεί 150 σημεία ανεφοδιασμού.
Η συνεργασία, σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορεί να επεκταθεί στο τέλος της τριετίας τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και σε άλλα πεδία αμοιβαίου ενδιαφέροντος, εφόσον επαναξιολογηθούν η πορεία της αγοράς και τα σημεία του πανελλαδικού χάρτη που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον και πρέπει να καλυφθούν με το δίκτυο φόρτισης.
Οι αλλαγές είναι μπροστά μας
«Η επόμενη μέρα για την ενέργεια θα είναι πολύ διαφορετική. Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών αποτελούν εστίες αντίστασης σε αυτή την παγκόσμια τάση.
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική», εξηγεί στο «businessstories» o διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΪΛ Γιάννης Αληγιζάκης. Οπως αναφέρει, οι περισσότερες εταιρείες όχι μόνο δεν αντιμάχονται τη μετάβαση σε φιλικότερες μορφές ενέργειας, αλλά αποτελούν και όχημα για την επίτευξή της. Εχοντας διανύσει μια μεγάλη διαδρομή στον κλάδο των πετρελαιοειδών που συμπληρώνει 47 χρόνια πορείας, το στέλεχος της ΕΛΙΝΟΪΛ δεν ανήκει σε εκείνους που θεωρούν ότι η συμβατική μορφή καυσίμων έχει τελειώσει. «Θα μείνουν για αρκετά χρόνια στη ζωή μας, όχι όμως όπως τα γνωρίζουμε σήμερα».
Η εξέλιξη των κινητήρων, όπως λέει, συνεπικουρούμενη από την ανάγκη μείωσης των ρύπων και τον στόχο για μειωμένη κατανάλωση, ωθεί την Ε.Ε. σε υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών.
«Τα διυλιστήρια κατευθύνονται σε παραγωγή καυσίμων με μειωμένο θείο και ανάμειξη βιοαιθανόλης και βιοντίζελ, που είναι μεγάλες αλλαγές», επισημαίνει ο κ. Αληγιζάκης και προσθέτει ότι όποιος δεν επενδύσει στις νέες τεχνολογίες σήμερα δεν θα έχει μέλλον στην αγορά του 2030.
Η επέκταση στο LNG – CNG
Στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι η λειτουργία τριών σταθμών μέσα στο α’ τρίμηνο του 2022. Στόχος είναι η ανάπτυξη πωλήσεων σε μεγάλους διεθνείς μεταφορικούς στόλους που χρησιμοποιούν LNG και έρχονται από την Ευρώπη καλύπτοντας το κενό εφοδιασμού που υπάρχει στη χώρα μας, καθώς και η πώληση σε βιομηχανικούς πελάτες.
Παράλληλα, θα καλύπτονται και οι ανάγκες των Ι.Χ. αυτοκινήτων με CNG μια αγορά που αναπτύσσεται με ισχυρούς ρυθμούς.
Τα πρώτα τρία σημεία ανεφοδιασμού θα είναι σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα, σε σημεία του χάρτη που βρίσκονται πολύ κοντά στους διεθνείς οδικούς άξονες και στις διεθνείς μεταφορές.
Γι’ αυτό και ο πρώτος σταθμός προγραμματίζεται εντός του έτους και θα είναι στη Θεσσαλονίκη. Υπολογίζεται ότι το κόστος ανά σταθμό θα φτάσει στο 1,5 εκατ. ευρώ. Σήμερα η αγορά του LNG στις μεταφορές στην Ελλάδα είναι σε εμβρυακό στάδιο, ωστόσο οι προβλέψεις αναφέρουν ότι από 13.000 φορτηγά που είναι στην Ε.Ε. θα φτάσουν στα 230.000 το 2030, γεγονός που δημιουργεί μια αγορά με αυξημένες προκλήσεις στο μέλλον.
Ο κ. Αληγιζάκης δηλώνει παρών και στη μελλοντική τεχνολογία του υδρογόνου υποστηρίζοντας ότι στόχος είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και η ανάπτυξη δικτύου ανεφοδιασμού με ενέργειες που θα αρχίσουν να υλοποιούνται μετά το 2025.
Οπως αναφέρει, ο τομέας των καυσίμων εξελίσσεται ραγδαία και ήδη μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota και η Nissan έχουν ξεκινήσει να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα με υδρογόνο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΙΝΟΪΛ, με τις πρωτοβουλίες αυτές η εταιρεία υπηρετεί στο ακέραιο τους στόχους για τον εταιρικό μετασχηματισμό της, παρότι πρόκειται για δραστηριότητες που αρχίζουν να υλοποιούνται από τώρα για να αποδώσουν μετά από κάποια χρόνια.
Το δίκτυο συνεργασιών που αναπτύσσει η ΕΛΙΝΟΪΛ έχει επεκταθεί και στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου με τα προϊόντα Elektrikon και Aerion, υποστηρίζοντας 7.500 πελάτες στη χαμηλή τάση και 30 βιομηχανίες. Πρόκειται για μια εμπορική συμφωνία που έχει συναφθεί με την Ηρων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο οι στρεβλώσεις που δημιούργησε στην αγορά η λειτουργία του Χρηματιστηρίου Ενέργειας (TargetModel), έχουν φρενάρει τη διείσδυση της εταιρείας στην αγορά και την προσπάθεια προσέλκυσης νέου πελατολoγίου λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους που έχει διαμορφωθεί και του κινδύνου παραγωγής ζημιών.
Ερχονται τα CrystalNext
Ο δεύτερος άξονας της επιχειρηματικής στρατηγικής της ΕΛΙΝΟΪΛ είναι η εξέλιξη των υφιστάμενων δραστηριοτήτων, και ειδικότερα του τομέα των καυσίμων, και η διασφάλιση ποιοτικών προδιαγραφών που να προστατεύουν τον καταναλωτή από τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούν στην αγορά το λαθρεμπόριο, η νοθεία και η δολιοφθορά στις αντλίες.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΛΙΝΟΪΛ συνεργάζεται με δύο από τους μεγαλύτερους διεθνείς οργανισμούς στον κόσμο, τη Lloyd’s και το BureauVeritas, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις διαδικασίες ώστε το καύσιμο να παραδοθεί σωστά.
Παράλληλα, η εταιρεία εντάσσει στην αγορά μέσα στον Ιούνιο τη νέα γενιά CrystalNext, με σύγχρονες προδιαγραφές στην ποιότητα. Η κατηγορία καυσίμων Crystal διαθέτει πρόσθετα στοιχεία που θεραπεύουν όλα τα προβλήματα από τις νέες προδιαγραφές όπως η επιμόλυνση από μύκητες του βιοντίζελ στο πετρέλαιο. Ταυτόχρονα όμως μειώνουν τις φθορές του κινητήρα και προσφέρουν σημαντική οικονομία καυσίμου.
Διαβάστε ακόμα:
Ακίνητα: Η «ηλεκτρονική ταυτότητα» που μπλοκάρει τις μεταβιβάσεις και η… λύση!
Dave O’Flanagan (Sitecore): «Γιατί εξαγοράσαμε την ελληνική Mousend»
Λιανεμπόριο: Τι αλλάζει σε malls, εκπτωτικά χωριά και σούπερ μάρκετ