Ισχυρό άλμα της παγκόσμιας ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά 60% έως το 2040, προβλέπει ο ενεργειακός κολοσσός της Shell στη νέα ετήσια έκθεση του για τον κλάδο, λόγω της ταχύτερης οικονομικής ανάπτυξης στην Ασία και του αγώνα δρόμου για την απολιγνιτοποίηση της βιομηχανία διεθνώς.
Η νέα εκτίμηση του ενεργειακού γίγαντα είναι κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη σε σχέση με τις περσινές προβλέψεις, αντανακλώντας την ισχυροποίηση της ζήτησης από στρατηγικές αγορές όπως η Ινδία και η Κίνα.

Συγκεκριμένα, η έκθεση της εταιρείας εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση LNG θα αυξηθεί μεταξύ των 630 και 718 εκατομμυρίων τόνων μέχρι το 2040, από τα 407 εκατομμύρια τόνους του περασμένου έτους.
Την περσινή χρονιά το αντίστοιχο ετήσιο outlook του ομίλου για το 2024 τοποθετούσε τη ζήτηση ανάμεσα στα 625 και 685 εκατ. βαρέλια.
Ένα σημαντικό μέρος των νέων επιπέδων προσφοράς αναμένεται να προέλθει από τις ΗΠΑ, καθώς η παραγωγή αερίου της χώρας αυξάνεται συνεχώς, αν και η συνέχιση των υψηλών ποσοστών ανάπτυξης συνοδεύεται από «κινδύνους», όπως η ρυθμιστική αβεβαιότητα και τα κατασκευαστικά κόστη.
«Το παγκόσμιο εμπόριο LNG πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά έως το 2040, ωθούμενο από την οικονομική ανάπτυξη στην Ασία, την ανάγκη απολιγνιτοποίησης της βαριάς βιομηχανίας και των μεταφορών, καθώς και την αυξανόμενη ανάπτυξη στον ενεργοβόρο τεχνολογικό κλάδο», αναφέρει η έκθεση της εταιρείας.

Σημειωτέον πως η Shell, που είναι ο μεγαλύτερος έμπορος LNG παγκοσμίως, μετακινεί περίπου 60 εκατομμύρια τόνους του καυσίμου ετησίως. Η εταιρεία δε, διαμορφώνει τις εκτιμήσεις της σε συνεργασία με κορυφαίους συμβούλους του κλάδου όπως η Wood Mackenzie και η S&P Global Commodity Insights.
Η Κίνα, που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο, «αυξάνει σημαντικά» τη δυνατότητά της εισαγωγών της, προκειμένου να παρέχει συνδέσεις φυσικού αερίου σε 150 εκατομμύρια κατοίκους της μέχρι το 2030. Αντιστοίχως η Ινδία αναβαθμίζει συνεχώς τις υποδομές της με στόχο να συνδέσει 30 εκατομμύρια κατοίκους τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με τη Shell.
Πάντως, μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και η Ευρώπη έχει μετατραπεί σε στρατηγικό εισαγωγέα LNG, καθώς προσπάθησε να αντικαταστήσει τις μειωμένες παροχές ρωσικού φυσικού αερίου μέσω αγωγών με LNG, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό της για τις απαραίτητες προμήθειες με τις ασιατικές χώρες.

Η Shell, στην έκθεση της, εκτιμά ότι η Ευρώπη «θα συνεχίσει να χρειάζεται LNG μέχρι τη δεκαετία του 2030, για να εξισορροπήσει το αυξανόμενο μερίδιο των περιοδικών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα της ενέργειας και για να διασφαλίσει την ενεργειακή ασφάλεια» καθώς βέβαια προσπαθεί παράλληλα να διασφαλίσει την επίτευξη των στόχων για μηδενισμό των ρύπων.
Οι ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά δε, η Γερμανία, επένδυσαν σημαντικά σε υποδομές εισαγωγής LNG κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και οι υποδομές αυτές – σχολιάζει η Shell – «θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εισαγωγή bio-LNG ή συνθετικού LNG αλλά και να αναπροσαρμοστούν για να μπορούν να υποδεχτούν πράσινο υδρογόνο».
Η Shell όπως και οι ενεργειακοί κολοσσοί ευρύτερα προσπαθούν να προβάλουν το φυσικό αέριο και το LNG ως μια καθαρότερη πηγή ενέργειας έναντι κυρίως του άνθρακα, παρά το γεγονός ότι και το φυσικό αέριο μπορεί να παράγει σημαντικούς ρύπους κατά την καύση του. Αποτελείται δε, κυρίως από μεθάνιο, το οποίο θεωρείται ότι συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη περισσότερο σε σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα.
Διαβάστε ακόμη
Κτηματολόγιο: «Παγώνει» για έξι μήνες η διεκδίκηση από το Δημόσιο σε ακίνητα ιδιωτών
UBS: Tα 10 σημεία που στηρίζουν τις μετοχές στην Ευρώπη (γραφήματα)
Προ των πυλών νομοσχέδιο για κοινωνική αντιπαροχή – Στόχος να δημιουργηθούν 2.500 νέες κατοικίες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα