Η αντικατάσταση των αυτοκινήτων που κινούνται με καύσιμα, με αυτά που κινούνται με μπαταρία βρίσκεται στο επίκεντρο της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, ωστόσο όπως σημειώνει το Economist, ένας αυξανόμενος αριθμός πελατών επιθυμεί και τα δύο.
Οι αγοραστές που δεν μπορούν να αγοράσουν ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ανησυχούν για τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, στρέφονται στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV), οι πωλήσεις των οποίων αυξάνονται ραγδαία. Όμως η τάση για υβριδικά μπορεί να αποδειχθεί σύντομη, προσθέτει.
Πέρυσι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων που λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρίες (BEV) ήταν υπερδιπλάσιες από εκείνες των PHEV. Αλλά η ψαλίδα κλείνει. Οι πωλήσεις των PHEV αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50%, σε ετήσια βάση, τους πρώτους επτά μήνες του 2024, έναντι μόλις 8% για τα BEV, σύμφωνα με την εταιρεία Bernstein.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ψυχράνει τη σε στάση τους στα BEV με το αντίθετο να συμβαίνει στα υβριδικά. Οι καταναλωτές στρέφονται στα υβριδικά οχήματα εν μέρει επειδή είναι φθηνά, σημειώνει ο Economist. Οι μεγάλες μπαταρίες που απαιτούνται για τη λειτουργία των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων τα καθιστούν πολύ πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτό αποτελεί πρόβλημα όταν πρόκειται να πωληθούν στη μαζική αγορά. Οι περισσότεροι αγοραστές «δεν θα πληρώσουν ένα premium», λέει ο Τζιμ Φάρλεϊ, CEO της Ford.
Τα plug-in υβριδικά, αντίθετα, λειτουργούν με πολύ μικρότερες μπαταρίες: έχουν συνήθως μια μονάδα 20 κιλοβατώρων, περίπου το ένα τρίτο του μεγέθους εκείνων των BEV. Κατά συνέπεια, τα PHEV είναι μόνο λίγο ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και κοστίζουν λιγότερο στη λειτουργία τους.
Από την άλλη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν τα υβριδικά αυτοκίνητα επειδή είναι συνήθως το ίδιο κερδοφόρα με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, σε αντίθεση με τα BEV, τα περισσότερα από τα οποία είναι ζημιογόνα. Μικρότερες μπαταρίες σημαίνουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Τα υβριδικά αυτοκίνητα επιτρέπουν επίσης στις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες να αξιοποιήσουν περισσότερο την υπάρχουσα τεχνογνωσία και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Ωστόσο, η μόδα των υβριδικών μπορεί να αποδειχθεί παροδική, λέει ο Economist. Οι κανονισμοί στην Καλιφόρνια, που υιοθετήθηκαν από 16 άλλες αμερικανικές πολιτείες, προβλέπουν ότι μέχρι το 2035 μόνο το 20% των νέων οχημάτων που πωλούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να είναι υβριδικά και τα υπόλοιπα θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικά. Η ΕΕ σχεδιάζει να πατήσει ακόμη πιο δυνατά φρένο: το μπλοκ θα απαγορεύσει την πώληση όλων των αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, μέχρι το 2035.
Διαβάστε ακόμη
Το κράτος χρωστά 3,2 δισ. ευρώ σε ιδιώτες και δεν πληρώνει
Noval Property: Τα 4 project που θα «τρέξουν» έως και το 2025 – Επενδύσεις άνω των €110 εκατ. (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα