Με γοργά βήματα προχωρεί ο σχεδιασμός για την ωρίμανση και υλοποίηση του νέου μεγάλου αγωγού φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΔΕΣΦΑ, μετά τον διαγωνισμό για την προμήθεια των σωλήνων, ύψους 51,4 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο, έβγαλε στον αέρα, προχθές 11 Δεκεμβρίου, νέο διαγωνισμό για τις «υπηρεσίες επιθεώρησης υλικών και κατασκευής του έργου».
Η εκτιμώμενη συνολική αξία της σύμβασης, σύμφωνα με την προκήρυξη, ανέρχεται σε 700.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και μαζί με το δικαίωμα προαίρεσης (για απρόβλεπτα) σε 780.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ η διάρκειά της θα είναι 25 μήνες.
Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής λήγει στις 17 Ιανουαρίου 2022.
Όσον αφορά τα κριτήρια συμμετοχής, κάθε συμμετέχουσα εταιρεία ή στην περίπτωση κοινοπραξίας κάθε μέλος της πρέπει να διαθέτει μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών των τριών τελευταίων ετών τουλάχιστον 500.000 ευρώ.
Επίσης, κάθε συμμετέχουσα εταιρεία ή σε περίπτωση κοινοπραξίας το επικεφαλής μέλος της, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς τα τελευταία οκτώ χρόνια συμβάσεις με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών επιθεώρησης που σχετίζονται με:
α) Παροχή υπηρεσιών επιθεώρησης για την κατασκευή χαλύβδινων σωλήνων και διαφόρων υλικών (βάνες, hot bends κ.α.) για έργα Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης, και
β) Παροχή υπηρεσιών επιθεώρησης πεδίου (κατασκευής) τουλάχιστον τριών έργων Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης.
Τι περιλαμβάνει το project
Ο νέος αγωγός στη Δ. Μακεδονία είναι ένα από μεγάλα projects που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2022-2031, με προϋπολογισμό 147 εκατ. ευρώ.
Με βάση το Πρόγραμμα προβλέπεται η έναρξη λειτουργίας του τον Αύγουστο του 2023 και η ένταξή του στο Σύστημα τον Σεπτέμβριο του 2023.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο εντάσσεται στη στρατηγική της ενεργειακής μετάβασης και υποστηρίζει την πολιτική της απολιγνιτοποίησης της χώρας καθώς αφορά στην επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου μέσω νέου κλάδου αγωγού στη Δυτική Μακεδονία, που είναι μία από τις κατ’ εξοχήν λιγνιτικές περιοχές.
Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη το project θα αποτελείται από 156 χλμ. αγωγού υψηλής πίεσης από τα οποία:
- 94 χλμ. από την αφετηρία που είναι η περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας με κατάληξη βόρεια της Πτολεμαΐδας (νέο βανοστάστιο Κομνηνά)
- 28,2 χλμ. για τον κλάδο που αφορά την σύνδεση με το Μετρητικό Σταθμό Καρδιάς
- 9,1 χλμ. για τον κλάδο που αφορά την σύνδεση με το Μετρητικό/Ρυθμιστικό Σταθμό στο Άσπρος Καρδιάς
- 3,5 χλμ. για τον κλάδο που αφορά την σύνδεση με το Μ/Ρ στην Περδίκα Εορδέας
- 21,3 χλμ. για τον κλάδο τροφοδοσίας των περιοχών Βέροια/Νάουσα και προβλέψεις μελλοντικών επεκτάσεων.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης τον Σταθμό Μέτρησης της Καρδιάς για την παροχή των εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης για τις πόλεις Κοζάνη, Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο, καθώς επίσης και βανοστάσια για την παροχή άλλης κατανάλωσης στην περιοχή. Η δυναμικότητα του σταθμού μέτρησης εκτιμάται στα 50.000 Nm3/h.
Το σχέδιο του project είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο µε τη στρατηγική του ΔΕΣΦΑ για την ενεργειακή μετάβαση και, όπως προβλέπεται, θα κατασκευαστεί έτσι ώστε να είναι συμβατό για µεταφορά υδρογόνου µέχρι 100%.
Ως εκ τούτου, θα συνδυαστεί και με το σχέδιο White Dragon για την παραγωγή υδρογόνου στην περιοχή.