Mε δύο φαβορί αναμένεται να κυλήσει η αυριανή τελική κούρσα για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών. Το πρώτο έρχεται από τους Ιταλούς της Italgas, οι οποίοι πρόσφατα μέσω ανώτατων στελεχών τους δήλωσαν το ισχυρό τους ενδιαφέρον για την εταιρεία και η δεύτερη από την Τσεχική ΕPH.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι άλλοι μνηστήρες (Μacquarie, ΚΚR, First State Investment και τη κινεζική κοινοπραξία SINO-CEE FUND & Shanghai Dazhong Public Utilities GROUP) κρατούν αποστάσεις τους τελευταίους μήνες από το διαγωνισμό και η συμμετοχή τους στη β΄φάση των δεσμευτικών προσφορών θα αποτελούσε έκπληξη.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών είναι η μία από τις τρεις εταιρείες στις οποίες κατέληξε η διάσπαση της ΔΕΠΑ προ διετίας, στην οποία ανήκουν όλα τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου της χώρας όπως η ΕΔΑ Αττικής, η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας και η ΔΕΔΑ, η οποία καλύπτει όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
Για την υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, το ΥΠΕΝ πέρασε πρόσφατα τροπολογία με την οποία θεσπίστηκε ο μηχανισμός επιμερισμού της υποανάκτησης του απαιτούμενου εσόδου ώστε να μπορεί να καλύπτεται μεταξύ των εταιρειών διανομής.
Εφόσον το ισοζύγιο δεν είναι θετικό ούτε σε αυτή την περίπτωση και προκύπτει υποανάκτηση θα υπάρχει αναπροσαρμογή τιμολογίων.
Ταυτόχρονα, η τροπολογία αύξησε το χρόνο της παράτασης των αδειών διανομής για επιπλέον 30 έτη, η οποία χορηγείται με απόφαση της ΡΑΕ. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αποκτά την δυνατότητα απένταξης από το επενδυτικό πρόγραμμα γεωγραφικής περιοχής που εμφανίζει καθυστερήσεις που υπερβαίνουν τους 18 μήνες και δεν τεκμηριώνονται.
Υπενθυμίζεται ότι άλλη μια εκκρεμότητα που αφορούσε την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών επιλύθηκε μέσα στην Άνοιξη καθώς το ΤΑΙΠΕΔ με την Ιταλική ΕΝΙ κατέληξαν σε συμφωνία για την παράλληλη διάθεση του 49% που κατέχει η εταιρεία στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ μαζί με την πώληση του χαρτοφυλακίου της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Η εταιρία ελέγχεται μετοχικά κατά 65% από το Ελληνικό Δημόσιο και κατά 35% από τα Ελληνικά Πετρέλαια.