Μηχανισμό αποζημιώσεων ανάλογα με τη βλάβη που προκαλείται στο δίκτυο μεταφοράς μελετά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Με τον τρόπο αυτόν υπόλογος στους καταναλωτές θα είναι ο ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος θα καλείται να αποζημιώνει τους πολίτες άμεσα και εκείνος με την σειρά του θα αναζητά τους υπεύθυνους για να αποζημιωθεί ο ίδιος στον υπόλοιπο κρατικό μηχανισμό (δήμους κ.α) που με τις ολιγωρίες ή τις παραλείψεις τους εμπόδισαν τον διαχειριστή να αποκαταστήσει γρήγορα μια βλάβη.
Το μοντέλο με το οποίο θα υπολογίζεται η «ποινή» που θα ασκήσει μοχλό πίεσης για γρηγορότερη ανταπόκριση του δικτύου διανομής αναζητάτε από τον ρυθμιστή και σύμφωνα με αντίστοιχες πρακτικές του εξωτερικού θα μπορούσε να φτάσει για παράδειγμα τα 100 ευρώ ανάλογα με την διάρκεια της βλάβης.
Πέρσι λόγω της Μήδειας περίπου 250.000 νοικοκυριά βρέθηκαν για μέρες χωρίς ρεύμα και χωρίς να αναζητηθεί καμία ευθύνη από τους υπαίτιους ενώ ανάλογα φαινόμενα συνέβησαν και με την τωρινή κακοκαιρία Ελπίς όπου για τέταρτη συνεχή μέρα συνεχίζουν να μην ηλεκτροδοτούνται χιλιάδες νοικοκυριά στην Αττική. Κάτι που δίχως αμφιβολία δείχνει το μεγάλο έλλειμμα συντονισμού των αρχών, στο οποίο αναφέρθηκε χθες και ο πρωθυπουργός.
Αργά χθες το βράδυ ο Διαχειριστής ανακοίνωσε την ολοκλήρωση όλων των κύριων βλαβών στην μέση τάση, ωστόσο χωρίς ρεύμα συνεχίζουν να βρίσκονται ακόμη αρκετά σπίτια στην χαμηλή τάση. Υπό το βάρος της ταλαιπωρίας των πολιτών, χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκας άνοιξε με την σειρά του παράθυρο αποζημιώσεων, ακολουθώντας την κυβερνητική γραμμή που χάραξε ο Πρωθυπουργός για το θέμα της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με τις χθεσινοβραδινές εκτιμήσεις τεχνικών του ΔΕΔΔΗΕ ο αριθμός των νοικοκυριών που υπολογίζεται χωρίς ρεύμα ανέρχεται σε περίπου 3.000, παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας για άμεση αποκατάσταση των βλαβών.
Την προσέγγιση των συνεργείων καθιστούν εξαιρετικά δυσχερής τα χιόνια και ο πάγος που έχουν προκαλέσει οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, οι οποίες εμποδίζουν τους τεχνικούς του ΔΕΔΔΗΕ να προσεγγίσουν τις περιοχές και να επαναφέρουν το ρεύμα.
Οι κλειστοί δρόμοι και τα απρόσιτα σημεία καθυστερούν τα συνεργεία καθώς χάνεται πολύτιμος χρόνος στην εγκαταστάσεις του εξοπλισμού (γερανών κ.α) και στις άσκοπες μετακινήσεις. Επιπλέον όπως αναφέρουν οι τεχνικοί, καθυστερήσεις προκαλούνται και από το γεγονός ότι πηγαίνουν για μια βλάβη και ξεπροβάλλουν και άλλες από γειτονικά σπίτια που δεν έχουν δηλωθεί στο τηλεφωνικό κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ.
Σήμερα το προσωπικό του διαχειριστή προβλέπεται να ενισχυθεί με επιπλέον άτομα καθώς η αποκατάσταση των βλαβών όπως για παράδειγμα στην Εύβοια φέρνει περισσότερο κόσμο στην Αττική.
Το πρόβλημα όμως που εντοπίζουν οι τεχνικοί του ΔΕΔΔΗΕ είναι ότι το προσωπικό που συνδράμει από άλλα περιφερειακά κέντρα τον διαχειριστή δεν γνωρίζει την Αττική με αποτέλεσμα να είναι αναγκαίο να βρίσκεται πάντα μαζί τους και ένας τεχνικός από το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας για να τους δείχνει το δρόμο. Αυτό όπως αναφέρουν στερεί πολύτιμο κόσμο και φρενάρει επίσης το ρυθμό αποκατάστασης των βλαβών.