Από τα μεγάλα πικνίκ μέχρι τις ημέρες χωρίς αυτοκίνητο και τους νέους ποδηλατόδρομους, η γαλλική πρωτεύουσα λαμβάνει πρωτοβουλίες βιώσιμων μεταφορών.

Είναι μια όμορφη μέρα στο Παρίσι. Ο ήλιος αντανακλάται στα λευκά τετράγωνα του τραπεζομάντηλου του πικνίκ που εκτείνεται από την Αψίδα του Θριάμβου μέχρι τη Λεωφόρο George V. Τα φανάρια εξακολουθούν να αλλάζουν από κόκκινα σε πράσινα, χωρίς να καθοδηγούν κανέναν.

Η Elodie και ο σύντροφός της είναι μεταξύ των 4.000 τυχερών κατόχων εισιτηρίων για το δωρεάν grand pique-nique des Champs-Élysées που πραγματοποιείται στις 26 Μαΐου. Απολαμβάνουν την καινοτομία του να χαλαρώσουν στον δρόμο που συνήθως διανύουν με το ποδήλατο για τη δουλειά τους, αποφεύγοντας τα αυτοκίνητα και τους τουρίστες.

Ανάμεσά τους περπατά η Anne Hidalgo, η δήμαρχος του Παρισιού, χαμογελώντας και σφίγγοντας τα χέρια με τους σεφ στα φορτηγά με φαγητό. Το συμβούλιο του οποίου ηγείται δεν οργάνωσε αυτή την ιδιωτική εκδήλωση, αλλά είναι σύμφωνη με το όραμά της για την πόλη – αντιμετώπιση της ρύπανσης και επανασχεδιασμός των δρόμων για πεζούς και ποδηλάτες.

Σε δύο τροχούς

Μπαίνοντας στο Παρίσι από τον σταθμό Gare du Nord, θα δείτε ατέλειωτους πράσινους ειδικούς ποδηλατόδρομους να διέρχονται παράλληλα με την κυκλοφορία.

Το Παρίσι διαθέτει πλέον περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, εκ των οποίων τα 500 χιλιόμετρα αναπτύχθηκαν μεταξύ 2014 και 2020. Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες προστέθηκαν νέες λωρίδες 30 χιλιομέτρων τόσο στο κέντρο της πόλης όσο και έξω από αυτό.

Πεζοδρόμηση σε δρόμους και πλατείες

Υπάρχουν ακόμη κάποιες παιδικές ασθένειες με τη μετατροπή του Παρισιού σε μια πλήρως ποδηλατική πόλη. Αλλά με τα στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους διαμερίσματα, ήταν πάντα μια πόλη που μπορεί να περπατήσει.
Στους πεζούς έχει παραχωρηθεί περισσότερος χώρος τα τελευταία χρόνια. Το 2013 και το 2016 αντίστοιχα, το δημαρχείο απαγόρευσε την κυκλοφορία από την αριστερή και τη δεξιά όχθη του Σηκουάνα.

Αστικά δάση

Ένας άλλος κυκλικός κόμβος που αποκτά μια ακόμη πιο πράσινη μεταμόρφωση είναι η Place de Catalogne κοντά στον σταθμό Gare Montparnasse.

Η δήμαρχος έχει μεγάλες φιλοδοξίες να γίνει το πρώτο «αστικό δάσος» του Παρισιού, μετατρέποντας την από μια περιοχή ομοιόμορφου μπετόν σε μια περιοχή με 478 δέντρα. Ένα μεγάλο τμήμα με γρασίδι είναι καθαρά για να κάθονται, να τρώνε και να παίζουν οι άνθρωποι.

Η αμμώδης τοιχοποιία του Παρισιού είναι ένα μεγάλο μέρος της γοητείας του, αλλά με τόση πέτρα και τσιμέντο τριγύρω, το δημοτικό συμβούλιο καταβάλλει προσπάθεια να μαλακώσει και να σκιάσει τους δρόμους με περισσότερη βλάστηση.

Προχωρώντας προς μια πόλη 15 λεπτών

Το μοντέλο της πόλης των 15 λεπτών -μια έννοια αστικού σχεδιασμού όπου οι άνθρωποι ζουν σε κοντινή απόσταση με τα πόδια ή με ποδήλατο από όλα όσα χρειάζονται- υιοθετήθηκε από τον Hidalgo πριν από χρόνια.

Δεδομένου ότι το Παρίσι είναι ήδη πολύ περιπατητικό, μπορεί να αισθάνεται λίγο αμφισβητούμενο σε ορισμένα σημεία. Αλλά έχουν γίνει κάποια βήματα για την πληρέστερη υλοποίηση του οράματος.

Σύμφωνα με τους νέους πολεοδομικούς κανόνες, οι ιδιοκτήτες κτιρίων είναι υποχρεωμένοι να διασφαλίζουν ότι φιλοξενούν ένα μείγμα ισόγειων καταστημάτων καθώς και κατοικιών και γραφείων, λέει ο εκπρόσωπος.

Διαβάστε ακόμη

Η μάχη της κάψουλας του καφέ – Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στην Ελλάδα

Το υπερόπλο που αποκτά η Ελλάδα – Πώς οι ψηφιακές φρεγάτες Belh@rra θα «κλειδώνουν» Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο (pics + vid)

Το σοκ στην κρουαζιέρα από την επιβολή τέλους επιβατών και η επόμενη ημέρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ