Ο Σύνδεσμος της Αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία (VDA) επέκρινε δριμύτατα τα σχέδια του υπουργού Οικονομικών Robert Habeck να τερματίσει τις κρατικές επιδοτήσεις για plug-in υβριδικά οχήματα στα τέλη του 2022.

Η πρόεδρος της VDA, Hildegard Müller, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Οι σκέψεις για τη σταδιακή κατάργηση της χρηματοδότησης στα plug-in υβριδικά οχήματα θέτουν σε κίνδυνο την αύξηση της ηλεκτροκίνησης σε έναν ήδη τεταμένο χρόνο και αγνοούν την καθημερινή πραγματικότητα των καταναλωτών στη Γερμανία. Λαμβάνοντας υπόψη την ακόμη εντελώς ανεπαρκώς ανεπτυγμένη υποδομή φόρτισης, τα plug-in υβριδικά λειτουργούν ως πρωτοπόροι και αποτελούν ένα κεντρικό δομικό στοιχείο για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης κατά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση καθώς δεν υπάρχει φόβος για την αυτονομία όταν οδηγεί κανείς για μεγάλες αποστάσεις.”.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε εποικοδομητικές εισηγήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη των επιδοτήσεων.

«Η εφαρμογή των τρεχουσών σκέψεων θα ήταν μια απόφαση κατά των καταναλωτών, κατά της αύξησης της ηλεκτροκίνησης και, τελικά, κατά της Γερμανίας ως επιχειρηματικής τοποθεσίας».

Οι κρατικές επιδοτήσεις αποτελούν σημαντικό κίνητρο για να παρακινήσουν τους ανθρώπους να ξεκινήσουν με την ηλεκτροκίνηση και να τη διευκολύνουν. «Το premium για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα λειτουργεί, όπως φαίνεται στα στοιχεία των πωλήσεων».

«Η εμπιστοσύνη χάθηκε»

Η κυρία Müller επέκρινε επίσης το γεγονός ότι η πληρωμή των επιδοτήσεων θα πρέπει να συνεχίσει να συνδέεται με την ημερομηνία ταξινόμησης του οχήματος. Αν δεν συνδεθεί αυτή θα είναι μια «περαιτέρω απόφαση» κατά των καταναλωτών. Με ένα τόσο θεμελιώδες ζήτημα της επενδυτικής απόφασης, η ασφάλεια σχεδιασμού είναι ζωτικής σημασίας. «Δεν είναι λογικό λόγω μιας πιθανής μεταγενέστερης παράδοσης -και ως αποτέλεσμα των εξελίξεων που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία– να πρέπει να γίνει αποδεκτός ο κίνδυνος να χρειαστεί να πληρώσουν οι καταναλωτές πολλές επιπλέον χιλιάδες ευρώ. Πολλά άτομα εμποδίζονται να εισέλθουν στην ηλεκτροκίνηση. Η καθαρή κινητικότητα αποτρέπεται, η εμπιστοσύνη χάνεται».

Οι κατασκευαστές χορήγησαν επίσης εκπτώσεις κατά τη στιγμή της υπογραφής της σύμβασης. «Ως εκ τούτου, θα ήταν καλό για την ασφάλεια του σχεδιασμού εάν το κράτος έκανε επίσης τη δική του υποσχεθείσα συνεισφορά και επιτρέψει μεταβατικές περιόδους για συμβάσεις που έχουν ήδη συναφθεί».

Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών θέλει να λήξουν στο τέλος του 2022 οι επιδοτήσεις για τα plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία συνδυάζουν έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι προτάσεις από το υπουργείο του Robert Habeck δεν έχουν ακόμη συμφωνηθεί από την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση συνασπισμού αναφέρει ότι η χρηματοδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά πρέπει να μεταρρυθμιστεί ριζικά, έτσι ώστε από την 1η Ιανουαρίου 2023 να εκδίδεται μόνο για οχήματα που έχουν αποδεδειγμένα θετική επίδραση στην προστασία του κλίματος – τα οποία κινούνται μόνο ηλεκτρικά και ορίζεται μια ελάχιστη αυτονομία. 

Διαβάστε ακόμη:

Deutsche Bank: Το ΧΑ πρώτη αγορά σε απόδοση τον Απρίλιο

Τι «ψάχνει» το ΝΑΤΟ στην Ελλάδα – Τα 4 νέα project (pic + χάρτης)

FSRU Αλεξανδρούπολης: Το νέο τέρμιναλ φυσικού αερίου που καθιστά ενεργειακή πύλη της ΝΑ Ευρώπης την Ελλάδα