Θεαματική βελτίωση των οικονομικών επιδόσεών της πέτυχε στη χρήση του 2021 η Cetracore-JetOil, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει σε ζημιογόνο τροχιά.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις έφτασαν τα 616 εκατ. ευρώ, έναντι 366,47 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 68,1%. Κάτι που αποτυπώνεται και στον όγκο πωλήσεων που αυξήθηκαν σε 593.491 μετρικούς τόνους, έναντι 427.321 μ.τ. ( +38,9%)
Βασικός πυλώνας του τζίρου ήταν το πετρέλαιο που έφερε 432,33 εκατ. ευρώ (έναντι 250,3 εκατ. το 2020) καταγράφοντας αύξηση 72,7%, ενώ η αμόλυβδη βενζίνη συνέβαλε με 183,7 εκατ. ευρώ (έναντι 116,16 εκατ.) με αύξηση 58,1%. Το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 5,92 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,35 εκατ. (+193,2%).
Παρόλα αυτά το καθαρό αποτέλεσμα ήταν και πάλι αρνητικό με τις ζημίες να φτάνουν στα 13,16 εκατ. ευρώ, έναντι 16,74 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, μειωμένες κατά 21,4%, ενώ οι σωρευμένες ζημίες εις νέον ανέρχονται σε 12,74 εκατ. ευρώ και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων έχει καταστεί αρνητικό.
Κατά την εταιρεία, η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται στην αφοσίωση της διοίκησης της στην αναζήτηση νέων πελατών, στην ανάπτυξη σταθερών εμπορικών σχέσεων με πελάτες εσωτερικού και εξωτερικού (από Βαλκανικές χώρες) καθώς και στην επέκταση του δικτύου των πρατηρίων.
Επιπλέον, οι αυξημένες πωλήσεις σε όγκους οφείλονται και στην μείωση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου κατά τη διάρκεια του έτους.
Σημειώνεται ότι εντός του 2021 η εταιρεία επένδυσε κονδύλια, ύψους περίπου 1,5 εκατ., για την επισκευή των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων της στη Θεσσαλονίκη, καθώς και για την ανάπτυξη του δικτύου των πρατηρίων με την επωνυμία Jetoil. Ειδικότερα, ολοκλήρωσε την επισκευή και έθεσε σε λειτουργία τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων ονομαστικής χωρητικότητας 14.500 m3 . Παράλληλα με τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης ανανέωσε και επισκεύασε και τις λοιπές υποδομές της (νέες σημαδούρες πρόσδεσης για την εσωτερική εγκατάσταση ελλιμενισμού φορτηγών πλοίων, νέος εξοπλισμός φόρτωσης φορτηγών για δύο όρμους στις εγκαταστάσεις Μενεμένης, μόνωση σωλήνων για τμήμα του υποβρύχιου εξωτερικού σωλήνα αγκυροβόλησης, συντήρηση αντλιών καυσίμων & νερού μεγάλης κλίμακας κ.λπ.) οδηγώντας σε βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας της λειτουργίας των εγκαταστάσεων στο Καλοχώρι. Η συνολική ωφέλιμη χωρητικότητα των 21 δεξαμενών της για την αποθήκευση καυσίμων ανέρχεται σήμερα σε 192.624 m3.
Κεφαλαιακή «ένεση»
Η εταιρεία διατηρεί αρνητικά κεφάλαια κίνησης κατά περίπου 56,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το πιο σημαντικό μέρος των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, αφορά σε υποχρέωση 35 εκατ. προς την μητρική Cetracore Energy GMBH από χρηματική διευκόλυνση και σε υποχρέωση προς τη συνδεδεμένη εταιρεία Mercantile & Maritime Energy ποσού 17εκατ.για την εισαγωγή καυσίμου Diesel.
Όπως σημειώνεται, η μητρική εταιρεία IMMS Lux S.a.r.l. έχει εκφράσει την πρόθεσή της να στηρίξει έμμεσα ή άμεσα χρηματοοικονομικά την εταιρεία, αν και εφόσον απαιτηθεί, ώστε να διασφαλίζεται η αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσης των χρηματοοικονομικών της καταστάσεων. Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση αποφάσισε να εισηγηθεί την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και άλλα μέτρα.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε το newmoney στις 23 Σεπτεμβρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο, κατά δύο συνεδριάσεις του, στις 22 Αυγούστου και στις 13 Σεπτεμβρίου, παρείχε ομόφωνα την ειδική άδεια για την κατάρτιση σύμβασης έντοκου δανείου, με ετήσιο επιτόκιο 4% και με δανείστρια τη Mercantile & Maritime Energy Pte.Ltd.
Το ύψος του δανείου ανέρχεται σε 50,32 εκατ. δολάρια, με τελική ημερομηνία πληρωμής την 30η Νοεμβρίου 2022, ενώ όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη «επειγουσών εμπορικών υποχρεώσεων». Η δανείστρια εταιρεία Mercantile & Maritime Energy Pte.Ltd είναι συνδεδεμένη με την Cetracore-JetOil «καθώς αμφότερες ελέγχονται από κοινό τελικό πραγματικό δικαιούχο». Κάτι που επιβεβαιώνει τις μετοχικές αλλαγές οι οποίες έχουν μεσολαβήσει την τελευταία διετία.
Η «μετακόμιση» στη Θεσσαλονίκη
Ακόμη, στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης, αποφασίστηκε ότι το γραφείο της Αθήνας θα σταματούσε την λειτουργία του στις 31 Δεκεμβρίου 2021, δεδομένου ότι η δραστηριότητα της εταιρείας επικεντρώνεται στη Βόρεια Ελλάδα. Έτσι προχώρησε η ίδρυση υποκαταστήματος και ολοκληρώθηκε με επιτυχία πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για το προσωπικό της έδρας στην Κηφισιά, το κόστος του οποίου ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ. Στις αρχές του 2022 ολοκληρώθηκε η μετεγκατάσταση των γραφείων στη Θεσσαλονίκη με ταυτόχρονη μετακίνηση του προσωπικού της Αθήνας που παρέμεινε, ενώ καταστατική έδρα της εταιρείας συνεχίζει να είναι το κτίριο στη Κηφισιά το οποίο διατηρείται για διαχειριστικούς σκοπούς.
Οι στόχοι και οι προκλήσεις
Για την τρέχουσα χρονιά, η διοίκηση διαβλέπει μεταβολές για τον κλάδο όχι μόνο λόγω της γενικότερης εικόνας που επικρατεί παγκοσμίως σχετικά με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά και λόγω της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Επ αυτού σχολιάζεται ότι η γεωπολιτική σύρραξη μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει επηρεάσει σημαντικά το διεθνή κλάδο της ενέργειας λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και την επιβολή των κυρώσεων προς τη Ρωσία.
Τονίζεται, ωστόσο, ότι στο παρόν στάδιο, δεν αναμένεται να υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις στις δραστηριότητες της εταιρείας καθώς «έχει πρόσβαση στην αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εφοδιασμού-προμήθειας καυσίμων και δεν διατηρεί άμεσες συναλλαγές με τη Ρωσία», ενώ «παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις ώστε να είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις κυρώσεις που ισχύουν εντός Ε.Ε.».
Όσον αφορά τους στόχους, η διοίκηση επιδιώκει το γύρισμα σε κερδοφόρα αποτελέσματα με την περαιτέρω συρρίκνωση των λειτουργικών εξόδων και δημιουργώντας παράλληλα υποδομές για μια μακροχρόνια ανάπτυξη «ώστε να εξελιχθεί σε μία σύγχρονη και δυναμική εταιρεία υψηλής απόδοσης η οποία θα παρέχει άριστη εμπειρία στους πελάτες της».
Αναλυτικότερα, στους στόχους περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη της διεθνούς διακίνησης και εμπορίας αργού πετρελαίου, η συνεργασία με διεθνείς εταιρείες εμπορίας, οι οποίες κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά πετρελαιοειδών, η βελτιστοποίηση κέρδους μέσω εισαγωγών πρόσθετων προϊόντων, η ανάπτυξη επιπρόσθετων καναλιών πώλησης/ διανομής, αλλά και η σύναψη εμπορικών συμφωνιών συνεργασίας με σημαντικούς παίκτες της εγχώριας αγοράς.
Ασφαλώς στα παραπάνω περιλαμβάνεται και η εκμετάλλευση της στρατηγικής θέσης του σταθμού στο Καλοχώρι με σκοπό τη μέγιστη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω των υπηρεσιών αποθήκευσης.
Θα πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι εντός του 2022 η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε σε συζητήσεις με τους ομολογιούχους του Κοινοπρακτικού Ομολογιακού Δανείου υπολειπόμενου ύψους 61,2 εκατ. ευρώ για την αναβολή και μετακύλιση της πληρωμής των τεσσάρων τριμηνιαίων δόσεων Ιουνίου- Δεκεμβρίου 2022 και του πρώτου τριμήνου 2023, ύψους 8,8 εκατ. ευρώ, ενώ είναι σε εκκρεμότητα η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.
Διαβάστε ακόμη:
Πρόστιμα από την εφορία σε «παραβάτες» της επιστρεπτέας προκαταβολής (pic)
Απόφαση Σταϊκούρα: Στον «πάγο» η αύξηση επιτοκίων για οφειλές στο Δημόσιο
ΛΑΡΚΟ: Ένσταση της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings AG κατά των Ιρλανδών