Ολοένα πιο «πράσινη» γίνεται η Μπολόνια της Ιταλίας. Μετά την απόφαση για τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ. την ώρα σε όλο το οδικό δίκτυο της πόλης σε μία προσπάθεια για λιγότερα ατυχήματα και μειωμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Μπολόνια ενισχύει και την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου στο πλαίσιο της προώθησης της ήπιας κινητικότητας.
Όσοι, λοιπόν, από τους δημότες της Μπολόνια αποφάσισαν να αφήσουν στο γκαράζ το αυτοκίνητο μπορούν να αξιοποιήσουν το επίδομα που προβλέπει η περιφέρεια της Εμίλια Ρομάνια για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου το 2024.
Αναλυτικότερα, οι δημότες μπορούν να λάβουν έως 500 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, tandem για δύο αναβάτες ή τρίκυκλου, ενώ έως 1000 ευρώ για την αγορά cargo bike για τη μεταφορά προϊόντων.
Η επιδότηση απευθύνεται σε όλους τους δημότες, οι οποίοι μπορούν να αποταθούν στους δήμους της πόλης υποβάλλοντας όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού, ο οποίος αγγίζει τα 2,3 εκατ. ευρώ.
Επίδομα και για τις διαδικτυακές αγορές
Η επιδότηση ισχύει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024 και για τις αγορές που πραγματοποιούνται διαδικτυακά ή ακόμα και σε άλλες περιοχές εκτός της περιφέρειας.
Το 2023 είχαν υποβληθεί 6.600 αιτήματα, εκ των οποίων τα 6.000 έγιναν αποδεκτά αφού πληρούσαν όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
«Μετά την επιτυχία του περασμένου χρόνου θα διατεθούν 2.387 εκατ. ευρώ και το 2024 στους πολίτες της Εμίλια Ρομάνια που κατοικούν στα πεδινά και την Μπολόνια», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η περιφέρεια εξηγώντας πως οι αγορές μπορούν να πραγματοποιηθούν έως την 31η Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Επισημαίνεται, μάλιστα, πως η επιδότηση θα καταβληθεί και το 2025 με συνολικό προϋπολογισμό τα έτη 2023-2025 να αγγίζει τα 9 εκατ. ευρώ.
«Πολλοί ήταν οι κάτοικοι που αξιοποίησαν την ευκαιρία αλλάζοντας τρόπο μετακίνησης στο εσωτερικό των πόλεων και είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού του 2023», σχολίασαν, σύμφωνα με το Bologna Today, η αρμόδια για την Οικολογική μετάβαση, την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και το περιβάλλον Ιρένε Πριόλο και ο περιφερειακός σύμβουλος Υποδομών, Μεταφορών και Κινητικότητας Αντρέα Κορσίνι.
«Ελπίζουμε ότι και αυτή τη φορά θα σημειωθεί η ίδια επιτυχία. Στόχος μας παραμένει, έως το 2025, το 50% περισσότερης “οικολογικής” μετακίνησης, η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά 20%, στο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Περιφερειακού Σχεδίου Μεταφορών και να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα», συμπλήρωσαν.
Έπεσαν οι τόνοι ανάμεσα σε κυβέρνηση και δήμο
Στο μεταξύ, η απόφαση για την εφαρμογή της «ζώνης 30 χλμ.» σε όλη την πόλη, είχε προκαλέσει αντιδράσεις από την κεντροδεξιά κυβέρνηση με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών και αντιπρόεδρο Υπουργικού Συμβουλίου της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι, να κατακεραυνώνει τον δήμαρχο της Μπολόνια, Ματέο Λέπορε.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών χαρακτήριζε «μη λογική την επιλογή» καθώς «τα προβλήματα των πολιτών και ιδίως των εργαζομένων κινδυνεύουν να είναι περισσότερα από τα οφέλη της οδικής ασφάλειας».
Ο ίδιος ο υπουργός Σαλβίνι σε βίντεο-ανάρτησή του στο Instagram έκανε λόγο για «ιδεολογική και ανούσια απόφαση» και με διάθεση ειρωνείας δήλωνε ότι «θα υπάρχει λιγότερος θόρυβος και οι Μπολονιέζι θα μπορούν να ακούν το τιτίβισμα των πουλιών» (με ανάλογο ηχητικό χαλί από πουλιά που κελαηδούν).
Ο Λέπορε απάντησε στα πυρά καταγγέλλοντας fake news από «μέσα ενημέρωσης της Δεξιάς», τα οποία αντί να αποδυναμώνουν την τοπική αυτοδιοίκηση «βλάπτουν τους πολίτες της Μπολόνια, οι οποίοι έχουν τρομάξει από τόση παραπληροφόρηση».
Μετά την αντιπαράθεση, οι δύο πολιτικοί άνδρες συναντήθηκαν με τον Λέπορε να χαρακτηρίζει «θετική» τη συνομιλία και να αναφέρεται σε «παρεξηγήσεις που προκύπτουν από διαφορετικές οπτικές».
Σύμφωνα με τον Λέπορε ο «υπουργός εκτιμά λάθος το συνολικό σχέδιο για όριο ταχύτητας στα 30 χλμ. στην πόλη, καθώς και την τοποθέτηση καμερών ταχύτητας. Εμείς του εξηγήσαμε ότι στην Μπολόνια δεν ισχύει, γιατί οι διατάξεις μας ορίζουν το όριο των 30 χλμ. στο 70% των δρόμων της πόλης, ενώ σε άλλους παραμένει στα 50 χλμ. την ώρα και οι έλεγχοι δεν πραγματοποιούνται με κάμερες χωρίς την παρουσία της τοπικής αστυνομίας».
Στήριξε για μία ακόμα φορά το πρόγραμμα της «πόλης των 30 χλμ.» (Città 30) και τόνισε πως «έχουμε δεσμευτεί να παρακολουθούμε την πορεία του και να καταγράφουμε τον αντίκτυπο τους ερχόμενους μήνες με στοιχεία και έγγραφα που θα προωθήσουμε στο υπουργείο».
Photo: Pixabay
Διαβάστε ακόμη
ΟΟΣΑ: Ενας στους δύο δεν ξέρουν τι θα πει πληθωρισμός και επιτόκια αλλά τα… πληρώνουν (λίστες)
Aνδρουλάκης: Οι βουλευτές μου να συμπεριφερθούν ως νομοθετικό σώμα και όχι σαν σχολιαστές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ