Σε έναν κόσμο που εκθειάζει το καινούργιο και διψά για το κέρδος, μοιάζει παράδοξο να ακούγεται μια φωνή η οποία λέει ότι ίσως αυτό να μην είναι και μονόδρομος.
Πολύ δε περισσότερο όταν αυτή η φωνή προέρχεται μέσα από μία εταιρία αυτοκινήτου, η οποία ζει και αναπτύσσεται μόνο από την πώληση καινούργιων μοντέλων.
Και όμως, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW φαίνεται να πηγαίνει κόντρα σε αυτή το ρεύμα. Και καλεί όλους μας να σκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να παρατείνουμε τη ζωή και τη χρήση των παλαιών αυτοκινήτων μας.
Η Monika Dernai, η επικεφαλής της BMW για τη βιωσιμότητα, έκανε πρόσφατα μία ομιλία στο Λονδίνο σε μία συνάντηση με θέμα για το πώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να περιορίσει την επίδρασή της στον πλανήτη σχετικά με τα απόβλητα.
Η Dernai υποστήριξε μία κάπως αιρετική θέση, λέγοντας ότι από την άποψη της βιωσιμότητας και της προστασίας του πλανήτη, θα ήταν πιο λογικό οι καταναλωτές να κρατήσουν τα παλαιά τους αυτοκίνητα.
BMW's Head Of Sustainability Says Making Cars Last Longer Could Help The Environment | Carscoops #carscoops https://t.co/UltWo0LpuO
— Carscoops (@Carscoop) November 26, 2022
Η σκέψη της αφορά τους τρόπους με τους οποίους τα παλιά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να παραμένουν νέα κατά τη διάρκεια της ζωής τους, έτσι ώστε να είναι σε καλή κατάσταση και να μη χρειάζεται να οδηγηθούν στα σκουπίδια.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: “Πρέπει να σκεφτούμε πως θα αυξήσουμε την ζωή των αυτοκινήτων μας, και να μην δημιουργούμε μία αγορά μεταχειρισμένων όπου ο ένας πουλάει στον άλλο χρησιμοποιημένα αυτοκίνητα. Η ιδέα είναι να έχουμε καλύτερους τρόπους ώστε να “φρεσκάρουμε” ένα παλιό αυτοκίνητο. Μπορούμε να σχεδιάσουμε τα αυτοκίνητα με τέτοιο τρόπο ώστε να αλλάζει εύκολα ένα παλιό κάθισμα με ένα καινούργιο έτσι ώστε το αυτοκίνητο να δείχνει πάντα σχεδόν νέο”.
Η άποψη της Dernai, αν και κόντρα στην ίδια τη φιλοσοφία της βιομηχανίας και της ανάγκης για πωλήσεις και κέρδος, αντανακλά έναν νέο και σοβαρό προβληματισμό για την προστασία του πλανήτη και την εκλογίκευση της αγοράς αυτοκινήτου.
buying new models. She made a presentation on the topic of creating a closed-loop economy, the idea of which is that society should reuse and recycle everything as much as possible and have a minimum of waste.
— Yaroslav Gavrilov (@appletesterrus) November 28, 2022
Η ίδια βέβαια έσπευσε να πει ότι είναι αδύνατον να οδηγηθούν οι καταναλωτές στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς, και ότι πάντα θα χρειάζεται ένα προσωπικό όχημα μετακίνησης.
Όμως οι απόψεις της ταιριάζουν με μία μεγάλη πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού που από αδυναμία αγοράς νέου και πανάκριβου αυτοκινήτου, γνωρίζει έστω και από ανάγκη ότι η καλή συντήρηση ενός παλιού αυτοκινήτου είναι η μοναδική οδός. Τώρα, και με τη σφραγίδα της οικολογίας και της προστασίας του πλανήτη.
Διαβάστε ακόμη:
Παναγιώτης Ψυχάρης: Σε πλειστηριασμό η οικία του στο Ψυχικό
Morgan Stanley: Αυξάνει θέσεις στις ελληνικές μετοχές
Ενεργειακό κόστος: Ξεπέρασε τα €700 δισ. ο λογαριασμός στην Ευρώπη! – Η θέση της Ελλάδας (πίνακας)