«Η αγορά του LNG, με την έννοια της προμήθειας του προϊόντος ως καύσιμο για τελική χρήση, δεν υπάρχει στην Ελλάδα και είμαστε η πρώτη εταιρεία που την αναπτύσσει». Αυτό είχε δηλώσει στο newmoney, πριν έναν ακριβώς χρόνο ο κ. Σοφοκλής Παπανικολάου, ιδρυτής και CEO της Blue Grid, προαναγγέλλοντας ότι έχει στα σκαριά σημαντικές νέες συμφωνίες.
Πράγματι, χθες ανακοινώθηκε ένα μεγάλο deal με τη Molgas που αφορά, όπως ανακοίνωσε η Blue Grid, στη μεγαλύτερη επένδυση στην προμήθεια LNG και εναλλακτικών καυσίμων στη χώρα μας.
Μετά την επένδυση της Molgas, η Blue Grid θα εστιάσει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης του LNG και του bioLNG στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου.
Προσφέροντας όλο το φάσμα των υπηρεσιών που αφορούν το LNG μικρής κλίμακας (small-scale LNG) – συμπεριλαμβανομένης της χερσαίας και παράκτιας μεταφοράς, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης – η Blue Grid θα αναπτύξει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες για την παράδοση του καυσίμου σε τελικούς καταναλωτές (βιομηχανίες, θερμοκήπια, εμπορικά κτίρια, νοσοκομεία, ξενοδοχεία), πρατήρια LNG, απομακρυσμένα δίκτυα και ναυτιλιακούς πελάτες στα κύρια λιμάνια της περιοχής. Επίσης, θα αναπτύξει εγκαταστάσεις παραγωγής βιομεθανίου και bioLNG, όπως και υδρογόνου, κατά περίπτωση.
Το κατάλληλο timing
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας που άνοιξε το δρόμο για το deal είναι το timing. Και τούτο καθώς η επένδυση της Molgas στη Blue Grid έρχεται σε μία πολύ επίκαιρη στιγμή, λαμβάνοντας υπόψιν την έναρξη λειτουργίας του σταθμού μεταφόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων στη Ρεβυθούσα (εντός του καλοκαιριού), ο οποίος θα επιτρέψει την αξιόπιστη και ανταγωνιστική προμήθεια LNG σε τελικούς πελάτες στη ΝΑ Ευρώπη.
Επιπλέον, ο ΔΕΣΦΑ κατασκευάζει ήδη έναν νέο προβλήτα φόρτωσης μικρών δεξαμενόπλοιων LNG (small-scale jetty), με εκτιμώμενη έναρξη λειτουργίας μέχρι το τέλος του 2023. Η εγκατάστασή αυτή θα ενεργοποιήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου στα ελληνικά λιμάνια.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Blue Grid στοχεύει να γίνει ένας από τους πρώτους προμηθευτές LNG σε ναυτιλιακούς πελάτες στο λιμάνι του Πειραιά, και ήδη σχεδιάζει να αποκτήσει το δικό της πλοίο τροφοδοσίας LNG έως την έναρξη λειτουργίας του προβλήτα.
Το προφίλ των δύο εταιρειών
Η Blue Grid, ιδρύθηκε το 2017 από πρόσωπα που δραστηριοποιούνται κυρίως στο χώρο της ναυτιλίας και πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων και στην υλοποίηση εφοδιαστικών αλυσίδων προμήθειας LNG στη ΝΑ Ευρώπη.
Η εταιρεία εστιάζει αυτή τη στιγμή στην προμήθεια του LNG ως καυσίμου σε τελικούς καταναλωτές στη βιομηχανία, τις οδικές μεταφορές και τη ναυτιλία. Σε ότι αφορά τις οδικές μεταφορές, η Blue Grid δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω της BlueFuel, κοινοπρακτικού σχήματος της ίδιας με την ΕΛΙΝΟΙΛ. Η γενικότερη στόχευση της περιλαμβάνει το LNG, το ανανεώσιμο μεθάνιο και το bioLNG καθώς και τα e-fuels που προκύπτουν από την αξιοποίηση του υδρογόνου.
Η Molgas αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην προμήθεια LNG στην Ευρώπη, με 18.000 φορτία ανά έτος και ετήσια παραδοτέα ποσότητα που ξεπερνά τις 6 TWh σε περισσότερους από 200 βιομηχανικούς καταναλωτές, 34 πρατήρια LNG, καθώς και σε ένα διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ναυτιλιακών πελατών, μέσω 2 πλοίων τροφοδοσίας LNG και 9 δορυφορικών σταθμών LNG που διαχειρίζεται κατά μήκος της Σκανδιναβικής ακτογραμμής.
Διαθέτει σήμερα παρουσία σε 8 χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας μέσω της θυγατρικής Gasnor, την οποία εξαγόρασε από την Shell το 2021.
Η Molgas ανήκει σε funds υπό τη διαχείριση της InfraVia Capital Partners, ενός Private Equity Fund με έδρα στο Παρίσι και εξειδίκευση στις επενδύσεις σε υποδομές.