Ο όμιλος Volkswagen προειδοποίησε ότι μπορεί να κλείσει το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Audi στις λόγω της απότομης πτώσης της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών που έχει πλήξει την κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, αναγκάζοντάς την να μειώσει τον στόχο περιθωρίου κέρδους για το τρέχον έτος.

Ο γερμανικός κολοσσός δεν έχει αναστείλει λειτουργία εργοστασίου από το μακρινό 1988, όταν έκλεισε το εργοστάσιο Westmoreland στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί σκληρά από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για EV έχοντας επενδύσει τεράστια ποσά στην ανάπτυξη της χωρητικότητας των μπαταριών και της συναφούς τεχνολογίας, με την Audi να προειδοποιεί νωρίτερα φέτος ότι οι πωλήσεις της θα μειωθούν το 2024, περιμένοντας την ανάκαμψη από την εισαγωγή νέων μοντέλων και τη μείωση του κόστους κατασκευή τους.

Ο όμιλος VW ανέφερε σε δήλωσή του ότι το κόστος εξεύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο των Βρυξελλών ή για το κλείσιμό του, καθώς και άλλα μη προγραμματισμένα έξοδα, θα έχουν αντίκτυπο συνολικού ύψους έως και 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ το οικονομικό έτος 2024.

Παράλληλα ο γερμανικός όμιλος μείωσε την πρόβλεψή του για τις λειτουργικές αποδόσεις στο 6,5-7% από 7-7,5%, ωθώντας την Porsche, η οποία κατέχει λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο του VW Group αλλά διαθέτει τις περισσότερες ψήφους στο διοικητικό σουμβούλιο, να μειώσει την πρόβλεψή της για κέρδη στα 3,5 δισ. ευρώ έως 5,5 δισ. ευρώ.

Η ζήτηση για το Q8 e-tron της Audi, το μόνο μοντέλο που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο των Βρυξελλών, είχε μειωθεί απότομα και η Audi εξετάζει το ενδεχόμενο να τερματίσει εντελώς την παραγωγή του, με μια πηγή μέσα από την εταιρεία να λέει ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί το 2025.

Το εργοστάσιο των Βρυξελλών, το οποίο κατασκεύασε περίπου 50.000 αυτοκίνητα πέρυσι, αντιμετωπίζει επίσης «μακροχρόνιες διαρθρωτικές προκλήσεις», συμπεριλαμβανομένης της δυσκολίας αλλαγής της διάταξής του, λόγω του ότι ουσιαστικά βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, και του υψηλού κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας .

Μια διαδικασία διαβούλευσης θα αρχίσει τώρα να βρίσκει εναλλακτικές λύσεις για το εργοστάσιο, το οποίο απασχολεί περίπου 3.000 άτομα. «Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την παύση των δραστηριοτήτων εάν δεν βρεθεί εναλλακτική λύση», ανέφερε η δήλωση της Audi.

Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου της VW μειώθηκαν κατά 20%, εν μέρει λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις, αφού το εργοστάσιο των Βρυξελλών έκλεισε για δύο εβδομάδες λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων τον Φεβρουάριο. Ένας εκπρόσωπος δήλωσε τότε ότι η Audi εξέταζε επιλογές για το ποιο άλλο μοντέλο θα μπορούσε να παραχθεί στο εργοστάσιο.

«Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της Audi AG ζητούν μια μελλοντική προοπτική για το εργοστάσιο και τους συναδέλφους μας στις Βρυξέλλες. Η διοίκηση της Audi πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για τους εργαζόμενους», δήλωσε η Rita Beck, εκπρόσωπος της Audi στο Συμβούλιο Εργαζομένων του ομίλου VW.

Άλλα μη προγραμματισμένα έξοδα που επιβαρύνουν τον όμιλο VW περιλάμβαναν απώλειες συναλλαγματικών ισοτιμιών λόγω της διαχωρισμού της Volkswagen Bank Rus από το τμήμα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της και το κλείσιμο των δραστηριοτήτων αεριοστροβίλων της θυγατρικής MAN Energy Solutions.

Διαβάστε ακόμη:

Πλαίσιο Computers: Οι πωλήσεις ρεκόρ και το νέο κατάστημα στο αεροδρόμιο

O Μπάιντεν παραμένει στην κούρσα για τον Λευκό Οίκο: Νίκησα τον Τραμπ μια φορά, θα τον νικήσω ξανά

Στο «σφυρί» διαμερίσματα, πάρκινγκ και οικόπεδα με χαμηλές τιμές εκκίνησης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ