Mια νέα σελίδα στον τομέα των επιβατικών μεταφορών ετοιμάζεται να γυρίσει η Αστυπάλαια, κάνοντας το επόμενο βήμα στο σχέδιο εξηλεκτρισμού που φέρει την σφραγίδα ελληνικών αλλά και μεγάλων πολυεθνικών ομίλων.
Το νησί των Δωδεκανήσων που γίνεται πιλότος για το ΥΠΕΝ στον τομέα της ενεργειακής μετάβασης, ξεκινά ένα πείραμα, το οποίο βασίζεται στην αρχιτεκτονική των κατά παραγγελία μεταφορών (transport οn demand).
Θα μπορούσε κανείς να το παρομοιάσει με τις υπηρεσίες που παρέχουν οι διαδεδομένες ψηφιακές πλατφόρμες ταξί με την διαφορά ότι δεν πρόκειται για ταξί.
Η παρεχόμενη υπηρεσία θα αντικαταστήσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο νησί και θα προσφέρει μια σύγχρονη και ευέλικτη επικοινωνία μεταξύ του παρόχου της υπηρεσίας και του χρήστη μέσω μιας αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας.
Για τις ανάγκες του έργου θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή που θα μπορεί κανείς να κατεβάσει στο κινητό τηλέφωνο ή στον υπολογιστή του και να καλεί ένα όχημα για τη μετακίνησή του, δηλώνοντας το σημείο επιβίβασης και αποβίβασης. Ο πάροχος θα σχεδιάζει με την σειρά του, το δρομολόγιο ανάλογα με τη ζήτηση που έχει εκδηλωθεί και από άλλους επιβάτες.
Ο σχετικός διαγωνισμός για την επιλογή παρόχου προβλέπεται να προκηρυχτεί το 2022, ο οποίος θα αναλάβει την παροχή της υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών κατά παραγγελία το νησί.
Τις κατευθύνσεις για την υλοποίηση του έργου περιγράφει τροπολογία που κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η νομοθετική διάταξη θα ρυθμίσει τη λειτουργία της υπηρεσίας, η οποία θα εκτελείται αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα και αυτό συνιστά μια πραγματική πρωτοπορία για την Αστυπάλαια.
Στον φορέα που θα αναλάβει την υλοποίηση του σχεδιασμού θα συμμετέχουν αυτοτελώς ή από κοινού, ο Δήμος Αστυπάλαιας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η Αναπτυξιακή Εταιρεία Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και κάθε άλλη αναπτυξιακή εταιρεία ή οργανισμός που συστήνεται από τους ΟΤΑ, καθώς και σε σύμπραξη με φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα.
Ο πάροχος που τελικά θα προκριθεί για τις κατά παραγγελία διαδρομές θα πρέπει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα έως εννέα θέσεων, μαζί με τη εκείνη του οδηγού. Επίσης, θα έχει την ευθύνη προμήθειας των οχημάτων, της δημιουργίας των αναγκαίων εγκαταστάσεων φόρτισης, συντήρησης και επισκευής τους καθώς και χώρων στάθμευσης.
Ακόμη, θα πρέπει να καθορίσει τον τρόπο διάδρασης της υπηρεσίας «transport on demand» με τους τελικούς χρήστες και την προμήθεια, λειτουργία και συντήρηση της απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής. Θα εκπονήσει επίσης και τις μελέτες για την οργάνωση και τη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου της υπηρεσίας ενώ θα εισηγηθεί το ύψος του κομίστρου στον Υπουργό Μεταφορών προκειμένου να εκδοθεί η σχετική απόφασης.
Στην υπηρεσία «transport on demand» που θα λειτουργεί ο πάροχος θα μπορούν να έχουν πρόσβαση επιχειρήσεις που εκμισθώνουν Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα με οδηγό καθώς και Επιβατηγά Δημοσίας Χρήσης αυτοκίνητα ταξί. Και στις δύο περιπτώσεις τα οχήματα θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Διαβάστε ακόμη:
Ενεργειακή κρίση: Δίχτυ προστασίας και επιδοτήσεων στο ρεύμα για όλο το 2022
H καραμπόλα Πειραιώς – ΜΙG, οι προσφορές της Αlpha Bank, το νέο deal Ταμβακάκη και το…. Barbaresco