H Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε δύο νέα εργαστήρια, στο πλαίσιο του Κοινού Κέντρου Ερευνών (ΚΚΕρ) της Κομισιόν στην Ίσπρα (Ιταλία), τα οποία θα ενισχύσουν τη δυνατότητα της Επιτροπής να διενεργεί δοκιμές εκπομπών σε αυτοκίνητα στην αγορά της ΕΕ.
Αυτό θα βοηθήσει την Επιτροπή να προσδιορίσει κατά πόσον τα οχήματα συμμορφώνονται με τους σχετικούς κανονισμούς της ΕΕ για τις εκπομπές, βελτιώνοντας την ικανότητά της να ασκεί εποπτεία στην αγορά οχημάτων.
Η αρμοδιότητα της Επιτροπής να ελέγχει τις εκπομπές των αυτοκινήτων είναι αποτέλεσμα της αναθεώρησης της νομοθεσίας της ΕΕ για την έγκριση τύπου οχημάτων μετά το σκάνδαλο «Dieselgate», διά της οποίας θεσπίστηκε η εποπτεία και η επιβολή σε επίπεδο ΕΕ.
Κατά την εγκαινίαση της νέας εγκατάστασης στην Ίσπρα, ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, κ. Τιερί Μπρετόν, δήλωσε: «Μολονότι οι έλεγχοι των αυτοκινήτων που διατίθενται στην αγορά εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των κρατών μελών, από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Επιτροπή είναι σε θέση να διενεργεί ελέγχους στα αυτοκίνητα, να προκαλεί ανακλήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ και να επιβάλλει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο όταν παραβιάζεται ο νόμος. Με αυτή τη νέα υπερσύγχρονη εγκατάσταση δοκιμών εκπομπών αυτοκινήτων, είμαστε πλέον καλύτερα εξοπλισμένοι από ποτέ για να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα για τους ευρωπαίους πολίτες, να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, να ενισχύσουμε την ενιαία αγορά και να στηρίξουμε την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.»
Η Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκαμπριέλ, δήλωσε: «Αυτά τα νέα υπερσύγχρονα εργαστήρια θα δώσουν στο ΚΚΕρ τη δυνατότητα να εξακολουθήσει, με αυξημένη αποτελεσματικότητα, να διασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητα συμμορφώνονται με τους ενωσιακούς κανόνες για τις εκπομπές. Είναι μια σπουδαία είδηση για όλους τους καταναλωτές και τους Ευρωπαίους, και ένα βήμα προς την πραγματοποίηση της φιλοδοξίας να καταστεί η Ευρώπη μια κλιματικά ουδέτερη ήπειρος έως το 2050. Πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η επιστήμη συμβάλλει στην πολιτική.»
Ο νέος μηχανισμός εποπτείας της αγοράς οχημάτων θα επιτρέψει τη διενέργεια δοκιμών εκπομπών υπό ρυθμιζόμενες και προσομοιωμένες πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Μέσω δύο στοιχείων κλιματικών εκπομπών θα καταστεί δυνατή η δοκιμή ενός ευρέος φάσματος περιβαλλοντικών συνθηκών, όπως η θερμοκρασία, η υγρασία και η πίεση, οι οποίες επηρεάζουν τις τελικές επιδόσεις εκπομπών του οχήματος. Χάρη στην υπερσύγχρονη τεχνολογία τους, τα νέα εργαστήρια θα αποβούν επίσης χρήσιμα στην Επιτροπή κατά την εφαρμογή μελλοντικών προτύπων εκπομπών.
Η Κομισιόν δημοσιεύει επίσης τα αποτελέσματα του πρώτου έτους των δραστηριοτήτων εποπτείας της αγοράς του ΚΚΕρ που πραγματοποιήθηκαν σε άλλες εγκαταστάσεις δοκιμών του ΚΚΕρ. Η έκθεση, με τίτλο «Εποπτεία της ευρωπαϊκής αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων», παρουσιάζει τα αποτελέσματα των δοκιμών εκπομπών και την αξιολόγηση της συμμόρφωσης για 40 οχήματα του προτύπου Euro-6, τα οποία διαπιστώθηκε ότι συμμορφώνονται υπό ευρύ φάσμα συνθηκών οδήγησης. Για τη στήριξη των αρχών της ΕΕ που συμμετέχουν στα καθήκοντα εποπτείας των μηχανοκίνητων οχημάτων, το ΚΚΕρ μοιράζεται επίσης διδάγματα και βέλτιστες πρακτικές για τις διαδικασίες ελέγχου.
Διαβάστε ακόμα:
Πώς είδαν Goldman Sachs και Axia το νέο business plan της Πειραιώς
Γιατί το Βερολίνο δεν αντέδρασε στο εμπάργκο του ρωσικού άνθρακα