search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Απειλή για την ΕΕ η πρωτοκαθεδρία της Κίνας σε μπαταρίες λιθίου και κυψέλες καυσίμου

Tο θέμα πρόκειται να απασχολήσει την συνάντηση των ευρωπαίων ηγετών κατά τη διάρκεια της Συνόδου της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας, στις 5 Οκτωβρίου στη Γρανάδα της Ισπανίας

Τον κίνδυνο η ΕΕ να δημιουργήσει σχέσεις εξάρτησης με την Κίνα στις τεχνολογίες αποθήκευσης και υδρογόνου όπως αντίστοιχα έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια με την Ρωσία στον τομέα των ορυκτών καυσίμων, επισημαίνουν ευρωπαίοι αξιωματούχοι, επικεντρώνοντας τις ανησυχίες στις μπαταρίες ιόντων λιθίου και στις  κυψέλες καυσίμου.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, το θέμα πρόκειται να απασχολήσει την συνάντηση των ευρωπαίων ηγετών κατά τη διάρκεια της Συνόδου της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας, στις 5 Οκτωβρίου στη Γρανάδα της Ισπανίας.

Οι ηγέτες των κρατών μελών, θα συζητήσουν τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους τρόπους που θα μειωθεί ο κίνδυνος της υπερβολικής εξάρτησης της Ευρώπης από την Κίνα και της ανάγκης διαφοροποίησης προς την Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Παρόμοιες ανησυχίες ανακύπτουν και στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας καθώς η ζήτηση για ψηφιακές συσκευές (αισθητήρες, drones κ.α) θα αυξηθεί ραγδαία έως το 2030.

Λόγω της στοχαστικότητας των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, το βάρος σε όλη  την ΕΕ, μετατοπίζεται πλέον στα συστήματα αποθήκευσης που θα αποθηκεύουν την περίσσεια της ενέργειας, η οποία θα μπορεί να καταναλώνεται τις ώρες που δεν έχει ήλιο ή δεν φυσάει. Πολιτική η οποία εξυπηρετεί και τους φιλόδοξους στόχους για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Εκτιμήσεις αναλυτών αναφέρουν ότι η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου, κυψέλες καυσίμου και ηλεκτρολύτες θα πολλαπλασιαστεί από 10 έως 30 φορές τα επόμενα χρόνια.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο που διακινήθηκε και θα αποτελέσει την βάση της συζήτησης της επικείμενης συνάντησης των ηγετών, η ΕΕ κατέχει ισχυρή θέση στις ενδιάμεσες φάσεις και στη φάση συναρμολόγησης της παραγωγής ηλεκτρολυτών, με μερίδιο αγοράς άνω του 50% στην παγκόσμια αγορά, βασίζεται όμως σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα στις κυψέλες καυσίμου και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που αποτελούν κινητήρια δύναμη για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2021 πριν το ξέσπασμα του πολέμου η Ρωσία προμήθευε την ΕΕ με περισσότερο από το 40% της συνολικής κατανάλωσης φυσικού αερίου, ενώ είχε το 27% των εισαγωγών πετρελαίου και το 46% των εισαγωγών άνθρακα. Η εισβολή προκάλεσε ένα ισχυρό σοκ στις αγορές και εκτίναξε τις τιμές των καυσίμων και τον πληθωρισμό, αναγκάζοντας την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να αυξήσει τα επιτόκια κάτι που είχε αλυσιδωτές επιπτώσεις στην οικονομία.

Διαβάστε ακόμη

Το “όγδοο θαύμα” του κόσμου: Η πιο θρυλική ορεινή διαδρομή στον πλανήτη

Οικογένεια Ακκά: Βγαίνει στο σφυρί η κεντρική μονάδα της Ελληνικής Υφαντουργίας στα Γιαννιτσά (pics)

Ποιες είναι οι νέες υποχρεώσεις όσων νοικιάζουν πολλά Airbnb

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

 

Exit mobile version