ΕΝΕΡΓΕΙΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Απαιτούνται 54 δισ. δολάρια σε νέες επενδύσεις για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες σε λίθιο

Κούρσα με το χρόνο από τις επιχειρήσεις, καθώς η ζήτηση έχει πολλαπλασιαστεί σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής - Μεγάλες επενδύσεις από τις βιομηχανίες αυτοκινήτου για να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες - Χρειάζονται σημαντικά μέτρα στήριξης από τις κυβερνήσεις

Τεράστιες επενδύσεις σε project λιθίου απαιτεί η διαφαινόμενη εκτίναξη της παγκόσμιας ζήτησης, λόγω των φιλόδοξων στόχων απολιγνιτοποίησης και μείωσης των ρύπων, μέσω και της στροφής στην ηλεκτροκίνηση, που έχουν θέσει τόσο οι κυβερνήσεις όσο και ο ιδιωτικός τομέας.

Σύμφωνα με έκθεση του Benchmark Intelligence (BMI) εκτιμάται πως πλέον οι ανάγκες για επενδύσεις στο στρατηγικής σημασίας μέταλλο έχουν υπερδιπλασιαστεί ξεπερνώντας τα 54 δισ. δολάρια.

Σε επίπεδο παραγωγής, τα επίπεδα των αναγκών θα κυμανθούν στα 5,3 εκατ. τόνους LCE (χλωριούχο λίθιο) μέχρι το 2030, νούμερο πολλαπλάσιο της σημερινής παραγωγής που κυμαίνεται στους 915.000 τόνους.

Τα νούμερα της έκθεσης προκύπτουν με βάση την επεξεργασία των στοιχείων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας και της κορυφαίας εταιρείας αναλύσεων στο χώρο της ηλεκτροκίνησης Rho Motion.

Με δεδομένο το ύψος των αναγκών και το στενό χρονοδιάγραμμα, η έκθεση επισημαίνει πως η επίτευξη των στόχων θα είναι μια κούρσα κόντρα στο χρόνο. Για το λόγο αυτό απαιτείται επιτάχυνση των διαδικασιών και μείωση της γραφειοκρατίας, δεδομένου πως η δρομολόγηση επενδύσεων στον κλάδο ήταν μέχρι τώρα αρκετά χρονοβόρα.

Δεν είναι τυχαίο πως ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να πετύχουν δικές τους συμφωνίες για να καλύψουν μέρος των αναγκών τους, που θα αυξάνονται συνεχώς λόγω της στροφής τους στην ηλεκτροκίνηση.

Θυμίζουμε πως General Motors και Mercedes-Benz έχουν βάλει σαν στόχο να επικεντρώσουν πλήρως την παραγωγή τους στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035 και το 2030 αντιστοίχως, ενώ ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει μέχρι το 2030 το 100% των μοντέλων της στην Κίνα και στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά, όπως και το 50% των οχημάτων της στις ΗΠΑ. Η Tesla του Έλον Μασκ, που παρήγαγε 1,3 εκατ. EVs το 2022 σκοπεύει να ανεβάσει την παραγωγή της έως τα 20 εκατ. οχήματα μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Για τη διασφάλιση των απαιτούμενων ποσοτήτων λιθίου, η GM έχει επενδύσει 650 εκατ. δολάρια στην Lithium Americas με επίκεντρο την ανάπτυξη νέων κοιτασμάτων σε ορυχείο στη Νεβάδα. Αντιστοίχως η Tesla έχει προχωρήσει σε μια μεγάλη επένδυση για τη δημιουργία της δικής της μονάδας επεξεργασίας στο Τέξας.

Οι επενδύσεις αυτές, όπως και νέα project που δρομολογούνται συνεχώς ελπίζεται πως θα καλύψουν μεγάλο μέρος των αναγκών, ωστόσο οι αναλυτές δεν είναι ακόμη βέβαιοι για τις ισορροπίες που θα διαμορφωθούν δεδομένου πως ο κλάδος βρίσκεται σε μια τροχιά μετάβασης και τα επίπεδα προσφοράς και ζήτησης βασίζονται σε εκτιμήσεις που μπορεί να μην επαληθευτούν.

Διαβάστε ακόμη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""