Νέα έρευνα αποκάλυψε τις επιπτώσεις των αεροδρομίων με τους μεγαλύτερους ρύπους στον κόσμο στο περιβάλλον και την ποιότητα του αέρα. Ειδικότερα, η έρευνα “2024 Airport Tracker”, μετρά τον αντίκτυπο των επιβατικών πτήσεων και των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών.
Όπως διαπίστωσε το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι ήταν συνολικά το πιο ρυπογόνο αεροδρόμιο, παράγοντας τις ίδιες εκπομπές με πέντε εργοστάσια άνθρακα μόνο το 2019, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.
Στην Ευρώπη, η Φρανκφούρτη, το Παρίσι Charles de Gaulle και το Άμστερνταμ Schiphol κατατάσσονται μεταξύ των 20 αεροδρομίων με τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο.
Το Λονδίνο ήταν η πόλη που επηρεάστηκε περισσότερο από την ατμοσφαιρική ρύπανση από τις αερομεταφορές. Τα έξι αεροδρόμιά του δημιούργησαν την ίδια ποσότητα ατμοσφαιρικής ρύπανσης με 3,23 εκατομμύρια αυτοκίνητα, παράγοντας 27 εκατομμύρια τόνους CO2, 8.900 τόνους οξειδίων του αζώτου (NOx) και 83 τόνους ρύπανσης από λεπτά σωματίδια (PM2,5).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ο 4ος μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου για την ανθρώπινη υγεία, σκοτώνοντας 6,7 εκατομμύρια ανθρώπους το 2019. Το 2018, η ατμοσφαιρική ρύπανση είχε σχετικό οικονομικό κόστος ύψους 166 δισεκατομμυρίων λιρών (193 δισεκατομμυρίων ευρώ) για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία και η Ισπανία, προσπαθούν να ενθαρρύνουν τους πολίτες να χρησιμοποιούν τρένα αντί για αεροπλάνα για σύντομες μετακινήσεις.
Η ρύπανση γύρω από τα αεροδρόμια αυξάνεται ολοένα και περισσότερο
Το 2024 Airport Tracker καλύπτει τις εκπομπές NOx και PM2.5 από 1.300 αεροδρόμια, ενημερώνοντας την έρευνα που δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά το 2021.
Συνολικά, τα 20 μεγαλύτερα αεροδρόμια μαζί παρήγαγαν 231 εκατομμύρια τόνους CO2 – τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο 58 σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα. Επίσης, παρήγαγαν την ίδια ποσότητα επικίνδυνων οξειδίων του αζώτου και PM2.5 με 31 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα.
Η έρευνα φέρνει επίσης στο προσκήνιο τα σχέδια της αεροπορικής βιομηχανίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Ιδιαίτερα το σχέδιο να στηριχθεί σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για τη μείωση των εκπομπών.
Επί του παρόντος, τα SAF αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,1% των καυσίμων αεροσκαφών που καταναλώνονται. Η παραγωγή θα πρέπει να αυξηθεί από μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια λίτρα σήμερα σε περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια μέχρι το 2050 για την αποτελεσματική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Διαβάστε ακόμη
Αύξηση 10% για Ελλάδα προβλέπει φέτος ο CEO της TUI
Οι 4+1 «Εντολές» του Σπύρου Θεοδωρόπουλου προς τους νέους επιχειρηματίες (vid)
Πλειστηριασμοί: Ξανά στο σφυρί ακίνητα – «φιλέτα» στο Κολωνάκι και το ιστορικό κέντρο (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ