Όσο οι επιβάτες των μέσων σταθερής τροχιάς θα περιμένουν τα νέα βαγόνια του μετρό σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα για να δοκιμάσουν την εμπειρία ενός επιβατικού δρομολογίου χωρίς οδηγό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα «ζεστάνει» την αγορά με την αυτόνομη οδήγηση.
Στο νομοσχέδιο για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, που αναμένεται να έρθει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα, περιγράφεται αναλυτικά η νέα θεσμική πρωτοβουλία για τα οχήματα χωρίς οδηγό που θα βγαίνουν στους δρόμους στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων.
Με τον τρόπο αυτό τους ανοίγει το πεδίο ανάπτυξης σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, αλλά υπό προϋποθέσεις: να ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδρομή και να έχουν χειριστή και κάμερα για να μπορούν να παρακολουθούν τη διαδρομή του. Όπως ανακοίνωσε προχθές ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για την επόμενη δεκαετία.
Το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω την εκτέλεση της αστικής κυκλοφορίας καθώς δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό».
Όπως υποστήριξε ο κ. Κεφαλογιάννης, «ξεκλειδώνει» προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό και πρόσφατα επιχείρησε κάτι αντίστοιχο και η Λαμία. Με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο ο δήμος Τρικάλων αποκτά τη δυνατότητα ελέγχου από τον χειριστή έως και 4 λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα ασφάλειας.
Το νομοθέτημα προβλέπει ότι θα χορηγούνται άδεια και πινακίδες δοκιμαστικής κυκλοφορίας (ΔΟΚ) αυτοκινήτων οχημάτων εντός της ελληνικής επικράτειας. Οι πινακίδες θα βγαίνουν στο όνομα ερευνητικών φορέων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα για οχήματα που φέρουν ειδικό ερευνητικό εξοπλισμό με σκοπό την εξυπηρέτηση ερευνητικών πειραμάτων και μελετών στους τομείς των μεταφορών. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα να χορηγούνται έως τρία ζεύγη πινακίδων ΔΟ.Κ. ανά έδρα και ανά υποκατάστημα και ανά ερευνητικό φορέα, για επιβατικά αυτοκίνητα ή δίκυκλες – τρίκυκλες μοτοσικλέτες.
Το υπουργείο, επενδύοντας στις τεχνολογίες που περιορίζουν τη χρήση των ορυκτών καυσίμων, ενθαρρύνει και τη χρήση της ηλεκτροκίνησης με την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα στους ΟΤΑ με τα ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης, τα οποία θα πρέπει να αναπτυχθούν σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους (πάρκινγκ σούπερ μάρκετ κ.λπ.) στη λογική της μετάβασης σε smart cities. Επιπλέον, προωθεί μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, τα μικρά νησιά μπορούν να έχουν ρόλο – κλειδί για ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Όπως λέει «μπορούν να γίνουν πιλότοι που θα εφαρμοστούν σενάρια οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων» και επεσήμανε το παράδειγμα της μετατροπής της Αστυπάλαιας σε νησί πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.
Διαβάστε περισσότερα
Σχεδόν στο 1 τρισ. δολάρια η κεφαλαιοποίηση του Bitcoin
Πιο χρεωμένος από ποτέ ο πλανήτης… και έπεται συνέχεια – Ζαλίζει το ύψος του παγκόσμιου χρέους
Υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ΔΕΔΔΗΕ – 11 υποψήφιοι για το 49% της εταιρείας