Σε διαγωνισμό για θαλάσσιες έρευνες που αφορούν νέες ηλεκτρικές διασυνδέσεις προχώρησε ο ΑΔΜΗΕ. Συγκεκριμένα, ο Διαχειριστής προκήρυξε ηλεκτρονικό διαγωνισμό με ανοιχτή διαδικασία και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, με βάση αποκλειστικά τη χαμηλότερη τιμή, για την ανάδειξη αναδόχου ή αναδόχων στην Εκπόνηση Θαλάσσιας Έρευνας για το Έργο «Μελέτη, Προμήθεια Και Εγκατάσταση Υποβρυχίων Καλωδίων ΣΡ για τις Καλωδιακές Γ.Μ. Υ/Γ ΣΡ στην Κόρινθο Υ/Β ΣΡ Κόρινθος – Κως Υ/Γ ΣΡ στην Κω (Α’ Φάση) και Υποβρυχίων Καλωδίων XLPE 150 kV για τις Καλωδιακές Γ.Μ. Μαστιχάρι-Σορωνή (Α’ Φάση)», στα τμήματα Κόρινθος-Κως και Μαστιχάρι-Σορωνή.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται σε 6.400.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ και αποτελεί ανώτατο όριο προσφοράς.
Το κύριο αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την αναγνωριστική ωκεανογραφική-βυθομετρική έρευνα, για το εν λόγω έργο.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 15 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής προσφορών λήγει την Τρίτη 25 Απριλίου 2023 και ώρα 14:00. Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί την ίδια μέρα, μία ώρα αργότερα από την καθορισμένη ώρα λήξης της υποβολής των προσφορών.
Οι νέες διασυνδέσεις
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Διαχειριστή 2023-2032 προβλέπεται ως βέλτιστη λύση για την ηλεκτροδότηση των ΜΔΝ του Νοτιοανατολικού Αιγαίου η διασύνδεσή τους απ’ ευθείας από το ΕΣΜΗΕ με σύνδεσμο HVDC μεταφορικής ικανότητας 2 x 450 MW, μέσω του οποίου δημιουργείται ένας απ’ ευθείας ισχυρός δρόμος τροφοδότησης των Δωδεκανήσων από το ΕΣΜΗΕ σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενώ επιτρέπει και τη μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ.
Ως σημείο σύνδεσης στο ΕΣΜΗΕ προγραμματίζεται το μελλοντικό ΚΥΤ Κορίνθου το οποίο θα συνδεθεί ισχυρά με το Σύστημα 400 kV με τα ΚΥΤ Κουμουνδούρου και Μεγαλόπολης. Αντίστοιχα, ως σημείο σύνδεσης στα Δωδεκάνησα, έπειτα από τη λεπτομερή διερεύνηση για τη χωροθέτηση των καλωδιακών διασυνδέσεων, προτείνεται η Κως (θέση πλησίον του Υ/Σ Μαστιχάρι) ως πλησιέστερο σημείο σύνδεσης με το ΕΣΜΗΕ, καθώς και λόγω της μεγαλύτερης διαθεσιμότητας των χώρων για την εγκατάσταση του AC/DC σε σχέση με τη Ρόδο η οποία αποτελεί το κέντρο βάρους του φορτίου των Δωδεκανήσων.
Πιο αναλυτικά το προτεινόμενο σχήμα διασύνδεσης έχει ως εξής:
› Ένας Σταθμός Μετατροπής AC/DC τεχνολογίας VSC (Voltage Source Converter) συνολικής ισχύος 900 MW (2 x 450 MW), με συμμετρική διπολική λειτουργία, πλησίον του ΚΥΤ Κορίνθου, συμπεριλαμβανομένων και των εγκαταστάσεων για τη σύνδεσή του στην πλευρά 400 kV του ΚΥΤ Κορίνθου.
› Ένας Σταθμός Μετατροπής AC/DC τεχνολογίας VSC συνολικής ισχύος 900 MW (2 x 450 MW), με συμμετρική διπολική λειτουργία στην Κω (πλησίον του Υ/Σ Μαστιχάρι), συμπεριλαμβανομένων και των απαιτούμενων εγκαταστάσεων σύνδεσης σε αυτό τον Υ/Σ.
› Δύο υποβρύχια καλώδια HVDC, συνολικής ισχύος 900 MW (2 x 450 MW) ΕΣΜΗΕ – Κως (μήκους 380 km περίπου).
› Τρία Υ/Β καλώδια AC 150 kV ικανότητας 250 MVA έκαστο Ρόδος (ΑΗΣ Σορωνής) – Κως (Υ/Σ Μαστιχάρι) μήκους 100 km περίπου.
› Ένα Υ/Β καλώδιο AC 150 kV ικανότητας 200 MVA, μεταξύ Καρπάθου – Ρόδου (ΘΗΣ Ν. Ρόδου) μήκους 88 km περίπου.
› Δύο νέοι Υ/Σ GIS 150 kV, ένας στην Κάρπαθο και ένας στην Κω (Μαστιχάρι)
Αναφορικά με τη διασύνδεση Κω – Ρόδου εκτός από τη βασική θαλάσσια όδευση που προκρίνεται (ανατολική όδευση) μήκους 100 km περίπου, εξετάζεται λόγω αυξημένης πιθανότητας ύπαρξης θερμικών πεδίων που ενδεχομένως εμποδίσουν την εγκατάσταση υποβρύχιων καλωδίων σε αυτήν την όδευση, ως εναλλακτική η όδευση δυτικά της Κω (δυτική όδευση) μεγαλύτερου συνολικού μήκους της τάξης των 145 km. Η οριστικοποίηση της όδευσης θα γίνει βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας βυθού.
Διαβάστε ακόμη
Σκάνδαλο Folli Follie: Εχασαν τη μάχη για €3,3 εκατ. στο ΣτΕ οι Κουτσολιούτσοι (pic)
Θεόδωρος Χαραγκιώνης: Η διαδρομή και η κληρονομιά του πρωτοπόρου developer