«Η Ελλάδα είναι μία χώρα με πολύ μεγάλο ειδικό βάρος πολιτισμού. Χρειάζεται όμως ένα ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πλάνο ώστε το προιόν αυτό να φθάσει και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη. Χρειάζεται όμως, συνεχίζει η Κ. Λιδωρίκη και τους Έλληνες και τους διεθνείς επενδυτές οι οποίοι θα πρέπει να πεισθούν με τεχνοκρατικούς όρους και να επενδύσουν σε κάποιες πτυχές του πολιτιστικού μας προιόντος».
Με αυτό το πνεύμα η σύζυγος του γνωστού δημοσιογράφου και συγγραφέα Αλέκου Λιδωρίκη ίδρυσε πρίν 20 περίπου χρόνια την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία και την ονόμασε «Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού». Ξεκίνησε με την συστηματική καταγραφή του δημοσιογραφικού και λογοτεχνικού αρχείου του Αλέκου Λιδωρίκη το οποίο, με σύμμαχο την τεχνολογία, έχει ψηφιοποιηθεί προσφέροντας διεθνείς διαστάσεις πολιτικής και πολιτισμού μέσα από την πένα του Αλέκου Λιδωρίκη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο αρχείο μπορεί να ανακαλύψει συνεντεύξεις του δικτάτορα Μουσολίνι έως και του αμερικανού Προέδρου Φραγκλίνου Ρούζβελτ οι οποίες και έλαβαν χώρα μέσα σε ταραγμένες περιόδους.
Όμως η αποστολή του, κατά την Πρόεδρό της, δεν περιορίζεται μόνον στην ανάδειξη κάποιων βαρύτιμων έργων του πολιτισμού. Ετσι προχώρησε στην υλοποίηση δύο στρατηγικών ενεργειών που συμβάλλουν στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του πολιτισμού μας.
Αυτές ήταν:
Το τακτικό συνέδριο «Επενδύοντας στον Πολιτισμό» με την πρώτη του σύναξη να γίνεται τον Νοέμβριο του 2015, σε συνεργασία με το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και την επόμενη να εντοπίζεται περί το τέλος Μαίου του2017. Η ταυτότητά του, το brand name εας το πούμε, είναι το “Invest in Culture”.
Mεταξύ των ομιλητών του α΄συνεδρίου διακρίναμε τον Werner Hoyer πρόεδρο της European Investment Bank.Χαρακτηριστική είναι η απάντησή του σε ερώτημα για το εάν έχουν υποβληθεί projects ελληνικού πολιτισμού προς χρηματοδότηση. «Δεν μας έχει υποβληθεί κανένα τέτοιο σχέδιο από ελληνικούς φορείς», ήταν η απάντηση.
Tην ετήσια έρευνα «Σφυγμός Πολιτισμού» με την πιο πρόσφατη να την διεξάγει η εταιρεία στατιστικών ερευνών ΑΠΟΨΙΣ. Η έρευνα αποτυπώνει όλες τις τάσεις του κοινού πάνω στα ζωτικά θέματα του πολιτισμού.
Καταγράφουμε ορισμένα σημαντικά ευρήματα της πρόσφατης έρευνας που έλαβε χώρα προς το τέλος του 2015.
1) Το διαδίκτυο έχει, κατά τα τελευταία 5 χρόνια, διπλασιάσει τα ποσοστά του ως μέσο ενημέρωσης του ελληνικού κοινού για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Την ίδια ώρα οι εφημερίδες συρρικνώσαν εντυπωσιακά τα ποσοστά τους από το 54% το 2010 στο 19% σήμερα.
2) Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι η χώρα μας, σε μία παρατεταμένη περίοδο κρίσης σαν και αυτή, πρέπει να επενδύσει στον πολιτισμό
3) Ο 1 στους 3 ερωτηθέντες συμφωνούν ότι ο πολιτισμός μπορεί να συμβάλλει καταλυτικά στην έξοδο της χώρας από την κρίση.
4) Στην χώρα μας καταγράφεται το παράδοξο ότι εισάγουμε περισσότερο από ότι εξάγουμε πολιτισμό.
Κατά την κυρία Λιδωρίκη, όλοι οι φορείς του πολιτισμού πρέπει να καταρτίσουν ένα ενιαίο επιχειρηματικό σχέδιο με βασικούς στρατηγικούς άξονες την διάχυση περισσότερων ελληνικών πολιτιστικών εκδηλώσεων στο εξωτερικό όσο και την δημιουργία πρόσθετων υποδομών για την προσέλκυση περισσότερων θεματικών τουριστών στην χώρα μας (Πολιτιστικός Τουρισμός).
Τέλος για την εμβάθυνση των οικονομικών σχέσεων με την κοινωνία και τον πολιτισμό έχει συναφθεί μία στρατηγική συνεργασία μεταξύ των «Διεθνών Σχέσεων Πολιτισμού» και του «Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου». Ως προιόν αυτής της συνεργασίας συστήθηκε, για πρώτη φορά στην ιστορία του Επιμελητηρίου, Επιτροπή Πολιτισμού, η οποία σύντομα θα αναγγείλει τις παρεμβάσεις καθώς και τις δράσεις της με επίκεντρο τον ελληνικό πολιτισμό.