«Επόμενη στάση, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο». Οι τρεις τελευταίοι σταθμοί του μετρό για Πειραιά που εγκαινιάζει σήμερα ο Πρωθυπουργός, συμπληρώνουν το νέο κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης και σφραγίζουν μια δύσκολη και γεμάτη ανατροπές διαδρομή της μεγάλης επέκτασης, η οποία ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από περίπου δέκα χρόνια.
Με τους νέους σταθμούς και τους άλλους τρεις που παραδόθηκαν πριν από δύο χρόνια (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ο Πειραιάς θα συνδέεται σε λιγότερο από μία ώρα με το αεροδρόμιο (σ.σ με τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις στους σταθμούς ενδέχεται να ξεπεράσει και τα 60 λεπτά) από περίπου 80 λεπτά που υπολογίζεται η σημερινή διαδρομή.
Αντίστοιχα, στα 20 λεπτά είναι η εκτιμώμενος χρόνος για το Σύνταγμα, συμβάλλοντας καταλυτικά στην μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και στην καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Το έργο θα δώσει πολλές ανάσες όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και στις γύρω περιοχές που ασφυκτιούν από την κυκλοφορία και εξυπηρετούνται από την νέα επέκταση όπως είναι τα Μανιάτικα, ο Κορυδαλλός, η Νίκαια και η Αγία Βάρβαρα.
Η Αττικό Μετρό, εκτιμά ότι η νέα επέκταση θα φέρει στο μετρό περί τους 132.000 νέους επιβάτες περιορίζοντας κατά 23.000 ημερησίως την κίνηση των οχημάτων και κατ΄ αναλογία και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους σε ημερήσια βάση.
Με την παράδοση του έργου, ο Πειραιάς μετατρέπεται σε ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, στον οποίο συγχρονίζονται δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), η επέκταση του τραμ προς Πειραιά, η οποία παραδόθηκε εξίσου καθυστερημένα πρόσφατα με 12 σταθμούς, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και το λιμάνι, δίνοντας πολλούς και διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης των επιβατών.
Ένα έργο με πολλά αγκάθια
Για να φτάσουν όμως οι σταθμοί του μετρό στην σημερινή πανηγυρική μέρα, μεσολάβησαν πολλά εμπόδια, τεχνικές δυσκολίες και απρόοπτα (oικονομική κρίση, capital controls) που εκτροχίασαν πολλές φορές το χρονοδιάγραμμα του έργου και ανέβασαν το κόστος. Koρυφή του παγόβουνου ήταν η αλλαγή της χωροθέτησης του σταθμού του Πειραιά που κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την θάλασσα και η μετακίνησή του κατά 7,5 μέτρα από την αρχική θέση λόγω εντοπισμού υπόγειου ποταμού!
Η πιο πρόσφατη καθυστέρηση στην παράδοση των τελευταίων τριών σταθμών αποδόθηκε στα προβλήματα ραδιοκάλυψης εντός των σηράγγων και στις δυσλειτουργίες στην προμήθεια του τηλεπικοινωνιακού συστήματος που μετέθεσε την παράδοση του έργου για λίγους μήνες από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Chella –Alstom που το κατασκεύασε (σ.σ η ίδια κατασκευάζει και την γραμμή 4 του μετρό-Άλσος Βείκου-Γουδί). Με την εμπορική λειτουργία των τριών νέων σταθμών αύριο Τρίτη 11 Οκτωβρίου, θα τεθεί σε ισχύ και ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, με στόχο τη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.
«Επιτέλους γίνεται το αυτονόητο. Ενώνουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας» δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Υπογράμμισε ότι αυτό είναι ένα έργο που βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών και πως η σημερινή ημέρα δείχνει ότι τα δύσκολα τεχνικά έργα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και η χώρα να ανέβει σκαλοπάτια στο τομέα των υποδομών και μεταφορών.Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ήδη σχεδιάζονται οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας προς τα νότια προάστια και έχει ξεκινήσει η κατασκευή της Γραμμής 4. Υπογράμμισε ότι η Αθήνα, είναι μία πόλη που σιγά – σιγά γίνεται κορεσμένη από την κίνηση, για αυτό και χρειάζεται Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Κάθε 36 λεπτά δρομολόγιο για αεροδρόμιο
Με την επέκταση του δικτύου του μετρό κατά 3,2 χιλιόμετρα η γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.
Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30-11.00 & 13:30 – 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 – 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.
Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30.
Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από το σταθμό Εθνική Άμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο.
Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03.
Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Τελευταίοι συρμοί από το σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).
Αναδιάρθρωση των επίγειων μέσων
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:
Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών.
Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής
Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
-Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
-Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό – Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
-Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».
-Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
-Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.
Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι επιβάτες μπορούν να καλούν στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185. Παράλληλα, όλες οι πληροφορίες για τα δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ.(www.stasy.gr).
Διαβάστε ακόμη
«Πράσινο» σε Ισραηλινούς για ξενοδοχείο σε ένα εμβληματικό διατηρητέο στη Μητροπόλεως (pics)
«Βγήκαν τα μαχαίρια» για τα τραπεζικά μπόνους – Το «φρένο» της ΕΚΤ και οι αντιδράσεις