Ντόμινο διώξεων υπηρεσιακών παραγόντων προκαλεί η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, καθώς μετά τον 59χρονο Σταθμάρχη, Βασίλη Σαμαρά, διώξεις ασκήθηκαν χθες κατά του Επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου, αλλά και των δύο Σταθμαρχών της απογευματινής βάρδιας. Τα αδικήματα, για τα οποία ασκήθηκαν οι διώξεις είναι διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, δηλαδή κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, όπως και τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή, δηλαδή πλημμελήματα. Οι πληροφορίες, ωστόσο, θέλουν οι ευθύνες να τραβούν την ανιούσα στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ, περιλαμβάνοντας και πρόσωπα με συνολική ευθύνη επί των βαρδιών.
Στο ενδιάμεσο, σήμερα αναμένεται να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, προκειμένου να επιλέξει τους δύο εφέτες ανακριτές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα αναλάβουν στο εξής τις έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη. Υπενθυμίζεται ότι τη σύγκληση της Ολομέλειας των Εφετών της Λάρισας έχει ζητήσει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή. «Ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου 291του Ποινικού Κώδικα (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων)», όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δασκαλόπουλος, σε σχετικό έγγραφό του.
«Καίει» τους υφισταμένους ο Επιθεωρητής
Εν τω μεταξύ, ευθύνες στον μηχανοδηγό του μοιραίου Intercity62, αλλά και στον 59χρονο, Σταθμάρχη Λάρισας καταλογίζει ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος περιέγραψε αναλυτικά στις δικαστικές Αρχές τα γεγονότα της 28ης Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τον Επιθεωρητή του ΟΣΕ, «ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001». «Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα», σχολίασε ο κ. Δημητρίου.
Αναφορικά με το πρόγραμμα βαρδιών του Σταθμαρχείου Λάρισας, ο ίδιος εξήγησε πως «όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο». «Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…», τόνισε ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ. Σημειωτέον ότι ο τελευταίος έλαβε αναρρωτική άδεια 30 ημερών την επομένη της τραγωδίας, προσερχόμενος στο Νοσοκομείο Βόλου, αφού προηγουμένως είχε ζητήσει να εξυπηρετηθεί έχοντας σύσταση τον Νίκο Χαφτούρα, Διευθυντή Κλινικής του νοσοκομείου.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr