search icon

Ελλάδα

Τι αλλάζει για τα e-scooters: Ο νέος ΚΟΚ κάνει τη ζωή… πατίνι στους παραβάτες 

Η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει τάξη στο χάος της μικροκινητικότητας με σαφάρι ελέγχων και τσουχτερά πρόστιμα έως €10.000

Τα ηλεκτρικά πατίνια μπήκαν στη ζωή μας ως μία από τις πιο βολικές λύσεις μικροκινητικότητας στις πόλεις. Είναι εύχρηστα, σβέλτα, βολικά και παράγουν μηδενικούς ρύπους, χωρίς θόρυβο.

Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση τους, ιδιαίτερα από ανηλίκους, έρχεται να οδηγήσει σε προτάσεις για λήψη νέων μέτρων -σαν αυτά που υιοθετούνται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες-, όπως η υποχρεωτική ασφάλισή τους, μέχρι και η απαγόρευσή τους, όπως αυτή που εξετάστηκε στη Θεσσαλονίκη, εν αναμονή των αλλαγών στη χρήση τους -και των βαρύτατων προστίμων, μέχρι και ποινών σε βαθμό κακουργήματος για παραβάσεις που σήμερα είναι… καθημερινότητα- που προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας…

Τα θύματα

Αυτές τις μέρες ένας 12χρονος δίνει μάχη για τη ζωή του στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», καθώς παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στη λεωφόρο Μεσογείων, στον Χολαργό. Λιγότερο από έναν μήνα πριν, στη Νέα Σμύρνη, σε ένα άλλο σοκαριστικό τροχαίο, ένας 15χρονος παρασύρθηκε από το τραμ – γλιτώνοντας μόνο με τραυματισμούς. Ανεξάρτητα από τις συνθήκες των ατυχημάτων, προστέθηκαν στην ολοένα και διευρυνόμενη λίστα των ατυχημάτων με πατίνια, που είναι σχεδόν καθημερινά και με διάφορους τρόπους, αιτίες και θύματα.

Από έναν εξάχρονο που παρασύρθηκε από οδηγό πατινιού και έναν 40χρονο που έπεσε σε κάδο σκουπιδιών με το πατίνι του την ώρα της αποκομιδής στη Θεσσαλονίκη έως τον 21χρονο και τον 15χρονο που έπεσαν επάνω σε διερχόμενο αυτοκίνητο με το πατίνι στο οποίο επέβαιναν «δικάβαλο».

Με τον ΚΟΚ στη χώρα μας να προβλέπει με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρικά πατίνια, η «απάντηση» της Τροχαίας είναι στοχευμένοι έλεγχοι στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, από τους οποίους προκύπτουν εντυπωσιακά αποτελέσματα για το χάος που επικρατεί.

Στην τελευταία «εξόρμηση» στη Θεσσαλονίκη, βεβαιώθηκαν 248 παραβάσεις μέσα σε ένα δεκαήμερο για μη χρήση κράνους και ανακλαστικού γιλέκου, για χρήση κινητού τηλεφώνου, για μεταφορά συνεπιβατών(!) έως και πιο εξοργιστικά, όπως την οδήγηση πατινιού υπό την επήρεια αλκοόλ, αλλά και την κίνηση τη νύχτα χωρίς το όχημα να έχει φώτα.

Τα παραπάνω δεν προκαλούν ιδιαίτερη… έκπληξη στους άνδρες και τις γυναίκες της Τροχαίας, καθώς μέσα στις περισσότερες από 2.500 παραβάσεις που βεβαίωσαν στο πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους και στις πολυάριθμες καταγγελίες που έχουν λάβει από πολίτες, τα έχουν… δει και ακούσει όλα: πατίνια να κάνουν σφήνες με 120 χλμ. την ώρα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας, ανήλικοι να βγαίνουν με τα πατίνια σε κεντρικές λεωφόρους όπως η Συγγρού για… κόντρες (ποιος θα φτάσει γρηγορότερα στην παραλιακή!), διοργάνωση παράνομων «αγώνων» σε πεζόδρομους, δικάβαλα και τρικάβαλα σε ηλεκτρικά σκούτερ, ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας σε πεζοδρόμια, παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, μέχρι και οδηγούς να κινούνται τα ξημερώματα στην εθνική οδό με πατίνια χωρίς φώτα, αλλά και πεταμένα πατίνια μέσα σε ρέματα.

Στο… πυρ το εξώτερον

Η Θεσσαλονίκη είναι η τελευταία πόλη της Ελλάδας στο «τραπέζι» της οποίας έπεσε, πριν από περίπου έναν μήνα, μέχρι και η απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών. Η δημοτική αρχή της πόλης έφτασε στο «αμήν» με τη σωρεία των καταγγελιών από τους πολίτες για τον αντικοινωνικό τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν πολλοί τα ηλεκτρικά πατίνια, ενοικιαζόμενα και ιδιωτικά.

Στα ενοικιαζόμενα, οι καταγγελίες αφορούσαν την κατάληψη δημόσιων χώρων (εκεί δηλαδή όπου τα πέταγαν, κυριολεκτικά, οι χρήστες τους αφού δεν τα χρειάζονταν πια), όπως ράμπες αναπήρων, αλλά και το γεγονός ότι δύο εξ αυτών βρέθηκαν πεταμένα στο ρέμα ΥΦΑΝΕΤ της Κάτω Τούμπας από την εθελοντική ομάδα «The Cleaningans». Και στα ιδιωτικά, όπως έχει επισημάνει ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών, Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης, η διαπίστωση ότι τα περισσότερα είναι «πειραγμένα» για να πιάνουν μεγαλύτερες ταχύτητες, οδήγησε στην έκκλησή του να τηρούνται τα όρια ταχύτητας που προβλέπει ο ΚΟΚ γι’ αυτά.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr

Exit mobile version