Νέα παράμετρο στο θέμα των εφαρμογών τύπου Beat για τα ταξί έβαλε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Ο Χρήστος Σπίρτζης θέτει τώρα θέμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των επαγγελματιών των ταξί που συνεργάζονται με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Beat. Και αυτό διότι στην εφαρμογή παρουσιάζεται η φωτογραφία κάθε αυτοκινητιστή που εξυπηρετεί τους πολίτες για την αξιολόγησή του.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα ερωτηθεί σχετικά, παρά τη συναίνεση των συνεργαζομένων με την εφαρμογή επαγγελματιών.

«Είναι ένα θέμα που θα το δει η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων… Να δούμε λίγο την ευρωπαϊκή νομοθεσία που υπάρχει γύρω από αυτά τα θέματα; Να τη δούμε. Είναι άλλο να πει μια εταιρεία σαν την TaxiBeat, αξιολόγησε το τάδε ταξί για να συνεργαστεί μαζί του, είναι άλλο να αξιολογεί εκείνη με ποιους θα συνεργαστεί για το αν τα αυτοκίνητα αυτά έχουν κάποιες προδιαγραφές, είναι καλύτερα, είναι καθαρά, έχουν μια λειτουργία συγκεκριμένη -και οι οδηγοί τους μέσα σε αυτά- και είναι άλλο να δείχνεις την εικόνα του άλλου» ανέφερε χαρακτηριστικά την Παρασκευή το βράδυ σε τηλεοπτική εκπομπή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Ερωτηθείς δε από δημοσιογράφο πού είναι το πρόβλημα αν ο ταξιτζής έχει συναινέσει στο να φαίνεται η φωτογραφία του για την αξιολόγηση, ο κ. Σπίρτζης επέμεινε ότι «η δική σας φωτογραφία μπορεί να μην είναι πρόβλημα, αλλά μπορεί να είναι πρόβλημα η φωτογραφία ενός ανθρώπου που έχει άλλο χρώμα από εμάς, μπορεί να είναι πρόβλημα η φωτογραφία μιας γυναίκας, μπορεί να είναι φυλετική… αλλά εμείς βάζουμε τους κανόνες ως θεσμικό πλαίσιο. Εμείς βάζουμε τους κανόνες και τους διαβουλευόμαστε με τους ανθρώπους και τις εταιρείες που είναι στους χώρους».

«Και εγώ στηρίζω την Beat και στηρίζω όλες τις προσπάθειες που κάνουν καλή τη ζωή μας, πιο εύκολη και επεκτείνουν τις δραστηριότητες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν κανόνες» υποστήριξε.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην πλατφόρμα Uber, λέγοντας ότι «υπάρχουν εταιρείες αυτή τη στιγμή που δραστηριότητα στα ταξί οι οποίες δεν έχουν καν έδρα στη χώρα μας, δεν πληρώνουν καν ούτε ένα ευρώ φορολόγηση, δεν έχουν νόμιμο εκπρόσωπο, δεν έχουν γραφεία, δεν πληρώνουν ΦΠΑ».

Οπως διευκρινίζει, εδώ και καιρό το Υπουργείο επεξεργάζεται δύο σχέδια νόμου θεμάτων μεταφορών. Στο πρώτο εντάσσονται και διάφορες διατάξεις που αφορούν τις εταιρείες διαμεσολάβησης για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό και για τα ταξί.

Είναι διατάξεις που στοχεύουν στο να υπάρχουν κανόνες σε έναν χώρο που σκόπιμα, όπως υποστηρίζει, η ΝΔ και οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έθεσαν, για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα που δρουν με ασυδοσία, καταστρατηγούν την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, φοροδιαφεύγουν, δεν έχουν καν έδρα ή εκπρόσωπο στη χώρα μας, δεν πληρώνουν ΦΠΑ, δεν ελέγχονται για το προσωπικό που απασχολούν και την ασφάλιση του, δεν ελέγχονται για το αν πληρούν τα κριτήρια του νόμου για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν.

Πρέπει να υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που να προβλέπει ότι για αυτές τις εταιρείες θα υπάρχει έδρα στην Ελλάδα, νόμιμος εκπρόσωπος, σύστημα παρακολούθησης των συμβάσεων που έχουν, τήρηση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που δραστηριοποιούνται και με ποιούς κανόνες. Ό,τι δηλαδή προβλέπεται για όλους τους Έλληνες και όλες τις εταιρείες, πλην αυτών της διαμεσολάβησης.

«Είναι διατάξεις που στοχεύουν στην ευνομία, στην ισονομία, στον εξορθολογισμό του μεταφορικού έργου με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, στην προστασία του υγιούς ανταγωνισμού του επαγγέλματος, σε αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου και στην εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας, στην ασφάλεια των πολιτών που τα χρησιμοποιούν”.

«Βρισκόμαστε στη φάση της τελικής διαμόρφωσης τους, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να είναι σε απόλυτη εναρμόνιση με το δίκαιο του ανταγωνισμού, με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, με τη νομοθεσία των αστικών μεταφορών και ταυτόχρονα με τη διασφάλιση της ύπαρξης φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων τους», σημειώνει ο κ Σπίρτζης και διευκρινίζει πως «όταν οι διατάξεις ετοιμαστούν, θα ακολουθήσει ο απαραίτητος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Οι διατάξεις δεν θα αφορούν μόνο τις διαδικτυακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης αλλά όλες τις εταιρείες διαμεσολάβησης είτε αυτές χρησιμοποιούν την τηλεφωνία είτε το διαδίκτυο είτε οποιοδήποτε μέσο.