Το πρόβλημα της εκκαθάρισης και του εντοπισμού των ανασφάλιστων και αδρανών οχημάτων επιχειρεί να αντιμετωπίσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που άρχισε να συζητείται, από σήμερα, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

«Όλοι συμφωνούμε ότι η σημερινή κατάσταση, με 500.000 ανασφάλιστα οχήματα να κυκλοφορούν, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μπορεί να έχεις ένα ατύχημα και να μην μπορείς να καλυφθείς, ενώ εσύ είσαι ασφαλισμένος. Παρατηρήσαμε στη Θεσσαλία που επλήγη από μεγάλες καταστροφές, ότι πολλά οχήματα δεν ήταν ασφαλισμένα. Είναι ένα πρόβλημα και το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει μια λύση ουσιαστική, να γίνονται ηλεκτρονικά πλέον οι διασταυρωτικοί έλεγχοι, με σύγχρονα εργαλεία», είπε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στα πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας. «Μέχρι σήμερα δίνονταν παρατάσεις. Μετά, αν αργούσες έστω και μια μέρα, έπρεπε να πληρώσεις προσαύξηση στο 100%. Τώρα εισάγεται ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο αναφέρει ότι έως 31/12 πληρώνονται τα τέλη και αν αργήσεις ένα μήνα, προσαυξάνονται 25%, όχι 100%, αν αργήσεις να πληρώσεις δύο μήνες, προσαυξάνονται 50% και από τους τρεις μήνες και πέρα υπάρχει προσαύξηση 100%», σημείωσε.

Σε σχέση με τη διάταξη του νομοσχεδίου η οποία αφορά συμβασιούχους του Δημοσίου, οι οποίοι συνεχίζουν να εργάζονται, ο κ. Πετραλιάς είπε ότι το υπουργείο επεξεργάστηκε τη λύση, μήνες πριν, όταν το θέμα τέθηκε και από τους ΟΤΑ και από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η διάταξη αφορά τους εργαζόμενους ορισμένου χρόνου που εργάζονται μέχρι να εκδοθεί η πράξη συνταξιοδότησής τους και να λάβουν τη σύνταξή τους, είπε ο υφυπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε ότι στο μεσοδιάστημα δεν υπήρχε ξεκάθαρη πρόβλεψη στο νόμο. «Ο υφιστάμενος νόμος λέει ότι δεν υπάρχει μισθολογική εξέλιξη εφόσον αυτή έχει χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό της σύνταξης. Δεν λέει ότι επανέρχεσαι στο κλιμάκιο», είπε ο κ. Πετραλιάς και πρόσθεσε: «Είναι άδικο και δεν έχει λογική ένας άνθρωπος που έχει μια θέση στο Δημόσιο, συνεχίζει και εργάζεται σε αυτή τη θέση και το τελευταίο έτος της συνταξιοδότησής του, να τους λες να ξαναγυρίσει στο εισαγωγικό κλιμάκιο και να πληρώνεται σαν νεοεισερχόμενος. Οπότε συνεχίζουν να πληρώνονται στο μισθολογικό κλιμάκιο που βρίσκονται, μέχρι να συνταξιοδοτηθούν. Λύνεται το θέμα και προφανώς αυτά που έχουν βεβαιωθεί, δεν καταβάλλονται».

Νωρίτερα, ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισήμανε ότι τα στοιχεία της ΑΑΔΕ έδειξαν πριν από 1,5 χρόνο ότι περίπου 300.000 οχήματα βρίσκονται σε αδράνεια και πολλά δεν είναι γνωστό που βρίσκονται. Συνεπώς το νομοσχέδιο, υπογράμμισε, συμμαζεύει την κατάσταση. Ο βουλευτής της ΝΔ είπε ότι με τις τιθέμενες διατάξεις σκοπείται η προστασία των ζημιωθέντων από ατυχήματα σε περίπτωση αφερεγγυότητας κάποιας ασφαλιστικής επιχείρησης, η διοικητική τακτοποίηση των αδρανών και ανασφάλιστων οχημάτων, η πιλοτική ρύθμιση των υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, η αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας με ταυτόχρονη διευθέτηση της κατάστασης των ακινήτων αυτών, η κάλυψη των αναγκών της ΑΑΔΕ. Ιδίως για τα αδρανή οχήματα, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η εκκαθάριση των μητρώου οχημάτων είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, εδώ και πολλά χρόνια, και πλέον εισάγεται ένα πλήρες σύστημα εξεύρεσης και εκκαθάρισης αδρανών και ανασφάλιστων οχημάτων. Παράλληλα, καθιερώνεται ελεγκτικός μηχανισμός για την ασφάλιση, τον τεχνικό έλεγχο και την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Γαβρήλος αναγνώρισε ότι γίνεται ένα βήμα προς τα εμπρός για το πρόβλημα των αδρανών οχημάτων. Επισήμανε ωστόσο, ότι το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από σκόρπιες διατάξεις, πολλές εκ των οποίων δεν συμμερίζονται τις πραγματικές ανάγκες. «Θεωρούμε ότι υπάρχουν θετικές ρυθμίσεις σχετικά με τον χώρο του αυτοκινήτου. Η κυβέρνηση όμως δεν προχωρά σε αποφασιστική ενοποίηση των σχετικών βάσεων δεδομένων για τα οχήματα και των οικονομικών υποχρεώσεων και ελέγχων που τα αφορούν, που αποτελούν ένα αίτημα όλων των κλάδων, γύρω από την αυτοκίνηση», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως διαφάνηκε από την πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου, στο επίκεντρο της κριτικής των κομμάτων της αντιπολίτευσης θα βρεθούν, τις επόμενες ημέρες, οι ρυθμίσεις για τα διακατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου. Στις διατάξεις αυτές αναφέρθηκαν αρκετοί εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Με τις τιθέμενες διατάξεις τροποποιείται νόμος που ψηφίστηκε το 2023 για τις προϋποθέσεις υποβολής αιτήματος εξαγοράς των κατεχομένων ακινήτων.

Διαβάστε ακόμη 

Ανασχηματισμός: Το μήνυμα Μητσοτάκη και η στόχευση – Όλες οι αλλαγές

ΙΟΒΕ: Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα τον Μάιο – Άνοδος σε βιομηχανία, λιανικό εμπόριο και κατασκευές

Hellenic Seaplanes: Οι σταθμοί υδροπλάνων επεκτείνονται και στη Φωκίδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ