search icon

Ελλάδα

Στον ανακριτή ο επιθεωρητής του ΟΣΕ για την τραγωδία στα Τέμπη (vid)

Τι αναμένεται να δηλώσει στο απολογητικό του υπόμνημα ο Δημήτρης Νικολάου, που αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον σταθμάρχη Σαμαρά - Ξεκίνησε εχθές η λειτουργία των εμπορευματικών συρμών

Για σήμερα, Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023 είναι προγραμματισμένη η απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον ήδη προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.

Ο επιθεωρητής Νικολάου αναμένεται να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα στον ανακριτή, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι σχολαστικά αναλυτικό και θα καταλαμβάνει 80 σελίδες. Με τη συγκεκριμένη απολογία ολοκληρώνεται ένας πρώτος κύκλος κλήσεων που απηύθυνε ο αρμόδιος ανακριτής σε πιθανούς συνυπεύθυνους του μοιραίου Βασίλη Σαμαρά. Οι δύο προηγούμενοι σταθμάρχες, ο 33χρονος συμβασιούχος Π.Χ. και ο πολύπειρος Κ.Π. μετά από την υποβολή των απολογητικών υπομνημάτων τους, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Σε ό,τι αφορά στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, έχει ήδη διαρρεύσει η αρχική κατάθεσή του, η οποία δόθηκε μερικές ημέρες μετά από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Ακολουθώντας το ίδιο πνεύμα, θεωρείται σχεδόν ως δεδομένο ότι ο επιθεωρητής θα δηλώσει αθώος, με βάση το επιχείρημα ότι ο ίδιος ορίζει μεν τις βάρδιες των σταθμαρχών, αλλά η τελική έγκρισή τους δίνεται από ανώτερους. Επίσης, ότι δεν εκπαίδευσε εκείνος τον Σαμαρά -ούτε καν τον πιστοποίησε. Παρόλ’ αυτά, ο επιθεωρητής Νικολάου προβλέπεται ότι θα επισημάνει στον ανακριτή ότι, ως πιστοποιημένος, ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς θα μπορούσε να κάνει βάρδιες σε οποιονδήποτε σταθμό του δικτύου.

Ο Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος έχει τεθεί σε προσωρινή αργία από τα καθήκοντά του έως ότου διαλευκανθεί πλήρως το εάν ο Σαμαράς ήταν ικανός να φέρει εις πέρας το έργο του σταθμάρχη, θα υποστηρίξει ότι δεν είχε ενημερωθεί από τους τρεις σταθμάρχες βάρδιας για την καθυστέρηση στο δρομολόγιο της μοιραίας αμαξοστοιχίας. Είναι σημαντικό όμως ότι ο επιθεωρητής, κατά τους τακτικούς ελέγχους που έκανε στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής βάρδιας, είχε αντιληφθεί ότι αρκετοί σταθμάρχες αποχωρούσαν πριν από την κανονική λήξη της βάρδιάς τους. Ο επιθεωρητής είχε σημειώσει τις παρατηρήσεις του στο περιθώριο του βιβλίου παράδοσης-παραλαβής.

Σύμφωνα με ορισμένα δημοσιεύματα, ο επιθεωρητής θα επιρρίψει ευθύνες στον διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος όμως την προηγούμενη Κυριακή έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Υποτίθεται πως αυτός θα ήταν ένας μάρτυρας-κλειδί για ό,τι ακριβώς συνέβη στο σταθμαρχείο της Λάρισας πριν και κατά το δυστύχημα των Τεμπών. Υπ’ αυτή την έννοια, ο αιφνίδιος θάνατός του προσφέρεται για συνωμοσιολογία. Παρόλ’ αυτά, ένας άνθρωπος που πιθανότατα γνωρίζει όσα και ο εκλιπών, είναι ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο «Παντελής», όπως είναι το όνομά του, καθώς ακούγεται πολλές φορές στα ηχογραφημένα αποσπάσματα που αποκάλυψε το Πρώτο ΘΕΜΑ και το protothema.gr.

Συνεπώς, η αλήθεια για τις συνθήκες που οδήγησαν στο δυστύχημα, δεν έχει χαθεί απαραιτήτως με τον νεκρό διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr

Exit mobile version