search icon

Ελλάδα

Σταϊκούρας για μετρό Θεσσαλονίκης: Στόχος ο ορθολογικός συνδυασμός του με τις λεωφορειακές γραμμές

«Μια καινούργια μέρα ξεκινάει για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου

Στόχος είναι ο ορθολογικός συνδυασμός της λειτουργίας του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στην ενημερωτική εκδήλωση του ΟΣΕΘ για τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, με την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης και την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων, δημιουργείται ένα σύγχρονο και συνδυαστικό δίκτυο μεταφορών, στοχεύοντας στην αναβάθμιση των αστικών μεταφορών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

«Τα δύο μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλο-τροφοδοτούμενα, για την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου δήλωσε:

«Μια καινούργια μέρα ξεκινάει για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Μαζί με το Μετρό και τα νέα δρομολόγια των λεωφορείων, η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων θα γίνει πολύ καλύτερη. Η μείωση του χρόνου, η πύκνωση των δρομολογίων και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών είναι τα οφέλη που θα καρπωθούν οι πολίτες από τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης».

Η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα σημείωσε: «Σε συνδυασμό με μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων, όπως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με σύγχρονα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, η πρόσληψη νέων οδηγών και ο περιορισμός της εισιτηριοδιαφυγής, αναδιαρθρώνουμε ουσιαστικά τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

«Αντικείμενο της σημερινής εκδήλωσης, που διοργανώνει ο ΟΣΕΘ, είναι η παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη.
Του νέου συγκοινωνιακού χάρτη που γίνεται πραγματικότητα, εν όψει και της έναρξης λειτουργίας του Μετρό, στοιχεία που αλλάζουν την πόλη.
Ο στόλος των αστικών λεωφορείων ανανεώνεται ενώ, σε περίπου έναν μήνα από τώρα, η πόλη θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια, μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover.
Από την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεσμευθήκαμε ότι ο ΟΣΕΘ θα αναλάβει δράση για τον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.
Τότε, είχαμε πει ότι θα εργαστούμε, όλοι μαζί, με σχέδιο, μεθοδικότητα και επιμονή, προκειμένου να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες της δημόσιας συγκοινωνίας και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη.
Και τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας δεν είναι αμελητέα:

Ως προς τα λεωφορεία:

1ον. Κυκλοφορούν τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τα οποία ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ.
2ον. Δρομολογείται διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση επιπλέον λεωφορείων, για 10+5 έτη.
3ον. Προχωρούν οι διαδικασίες για τη συνολική ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, με leasing.
4ον. Έγιναν προσλήψεις, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ.
5ον. Ενισχύεται ο ΟΑΣΘ με ιδιώτες ελεγκτές, καθώς ήδη χθες υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο που αναλαμβάνει να συνεπικουρεί με 60 άτομα τους δημόσιους ελεγκτές του ΟΑΣΘ στον έλεγχο κομίστρου.
6ον. Αντικαθίστανται, από τον ΟΑΣΘ, 18 μισθωμένα λεωφορεία του 2009, με ισάριθμα νεότερα, τα 13 από τα οποία διαθέτουν ήδη πινακίδες και βγαίνουν άμεσα στην κυκλοφορία, ενώ τα υπόλοιπα 5 θα δρομολογηθούν τις επόμενες μέρες.

Ως προς το Μετρό:

1ον. Θα παραδοθεί στους πολίτες η βασική γραμμή, με 13 σταθμούς, στις 30 Νοεμβρίου 2024.
2ον. Δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με 5 πρόσθετους σταθμούς, μέχρι το τέλος του 2025.
Η διαμόρφωση του νέου, λειτουργικού και έξυπνου συγκοινωνιακού χάρτη για τη συμπρωτεύουσα αποτελεί μία σημαντική πρόκληση.
Στόχος είναι ο ορθολογικός συνδυασμός της λειτουργίας του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη.
Τα δύο μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλο-τροφοδοτούμενα, για την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους.

Σε αυτή την κατεύθυνση:

• Τροποποιούνται 10 λεωφορειακές γραμμές.
• Δημιουργείται μία νέα γραμμή.
• Προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων στον σταθμό «Νέα Ελβετία» για την εξυπηρέτηση γραμμών που διέρχονται από το σημείο.
• Αποσυμφορείται το κέντρο από σταθμούς μετεπιβίβασης.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός θα αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών, οικονομικών και ασφαλών μέσων μαζικής μετακίνησης.
Και ότι την ημέρα που θα παραδοθεί το Μετρό, θα έχουμε διασφαλίσει την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων.

Είναι δεδομένο πως, ακόμη και άριστος να είναι ο προγραμματισμός, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις.

Οφείλουμε, όμως, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή προεργασία.

Γιατί ο στόχος είναι να γίνει η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων καλύτερη».

Διαβάστε ακόμη

BofA: Τι είδε στην Αθήνα και τι εκτιμά για οικονομία και μελλοντικές προκλήσεις (γραφήματα)

Έρευνα: Ποιο είναι το σημαντικότερο κριτήριο για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Όμιλος Ηρακλής: €406 εκατ. η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ – Αύξηση 77% σε σχέση με το 2020

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version