Της Στεφανίας Σούκη
Τον επόμενο χρόνο και μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου στο επενδυτικό σχήμα υπό τη γερμανική Fraport.
Mιλώντας πριν από λίγο στο συνέδριο «Ανάπτυξη και Επενδύσεις», ο πρόεδρος του ΤAIΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας και δίνοντας μία συνολική εικόνα για την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων ανέφερε ότι η παράδοση των περιφερειακών αεροδρομίων θα γίνει στη Fraport εως τα τέλη Ιανουαρίου και το αργότερο έως τις 15 Φεβρουαρίου. «Η μικρή καθυστέρηση οφείλεται σε τεχνικά θέματα τα οποία διευθετούνται ακόμη π.χ. θέματα που έχουν να κάνουν με την πυρόσβεση, τις υπηρεσίες κ.α.. Τα αεροδρόμιά μας δεν είναι πιστοποιημένα, αλλά σε λίγο δε θα είναι και αποδεκτά από τις αεροπορικές.
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έως τα μέσα Ιανουαρίου θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές, έχοντας εισπράξει μεγάλο ενδιαφέρον, γεγονός το οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, που θα αναπτυχθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία». Ο κ. Πιτσιόρλας αντέκρουσε για μία ακόμη φορά την κριτική που ασκείται περί χαμηλού τιμήματος, ανέφερε ότι το ενδιαφέρον των Ιταλών είναι μεγάλο και στάθηκε επιπλέον και στο γεγονός ότι η Ελλάδα, σήμερα, δεν έχει το κατάλληλο σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να ανταποκριθεί με αξιώσεις σε εμπορικό και επιβατικό έργο.
«Για την ΕΕΣΤΥ είχαμε προ ημερών τις δύο προσφορές, ενώ μέσα στο Νοέμβριο ολοκληρώνουμε τη διαδικασία για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης και με τον ίδιο τρόπο θα ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες για την Κασσιώπη στην Κέρκυρα και την περιοχή της Αφάντου στη Ρόδο.
Εχουμε σε εκκρεμότητα το διαγωνισμό για το ΔΕΣΦΑ δεν μπορώ να είμαι βέβαιος ότι θα ξεπερασθούν τα προβλήματα».
Ερωτηθείς για το Υπερταμείο, ο κ. Πιτσιόρλας παρέπεμψε στις σημερινές ανακοινώσεις, προσθέτοντας ότι «το Υπερταμείο αξιοποιώντας μόνο και μόνο τα δημόσια ακίνητα θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα έσοδα στη χώρα τα επόμενα χρόνια».
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ όλα τα θέματα των επενδύσεων χρειάζεται μία καμπάνια μείωσης των εμποδίων”, μία προσπάθεια μείωσης της πολυνομίας και κωδικοποίησης της νομοθεσίας, επίσης να ξεπεραστούν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τοπικές συντεχνίες (π.χ. να μην μπούν διόδια στην Εγνατία Οδό στη Θράκη, χωρίς ωστόσο να προτείνεται λύση, εκτός των διοδίων, συντήρησης του δρόμου), να υπάρξει μία διακομματική συνεννόηση ώστε να αντιμετωπισθούν οι αντιδράσεις και οι λαϊκισμοί. «Παρά την αρνητική δημοσιότητα για την Ελλάδα υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα- ενδεικτικά, μετά την Cosco, έχει αυξηθεί το κινεζικό ενδιαφέρον».